Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Startproblemen

vragen over de T5
Plaats reactie
Edwin74
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 sep 2008, 12:43

Startproblemen

Bericht door Edwin74 »

Hallo,
ik ben in het bezit van een Multivan Highline uit 2005. Met enige regelmaat wil de bus niet meer starten, vanwege een volledig onladen accu. Dit gebeurt op de vreemste momenten. Soms als er de dag van te voren gewoon mee gereden is, maar het gebeurt ook weleens dat hij een week stilstaat en vervolgens zonder problemen start. In het afgelopen jaar is dit zo'n 6 á 7 keer voorgekomen. Er zitten twee accu's in van 95Amh met een scheidingsrelais. Gisteren naar de dealer gebracht en naar een dag zoeken vermoeden ze toch dat de (hoofd)acccu soms intern lekt. Ze hebben verschillende vermoedelijke oorzaken bekeken (telefoonaansluiting, electrische schuifdeuren, navigatie etc.) Ik heb er een nieuwe accu in laten zetten maar twijfel zelf of het hier wel aan ligt. Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Wie weet welke assecoires er op de accessoireaccu zitten, want volgens mij kunnen we deze dan uitsluiten als storingsoorzaak? Deze kunnen dan volgens mij nooit de hoofdaccu leegtrekken.

Bedankt voor de reacties,
Groeten,
Edwin

P.S. de bus is full option dus ook met standkachel
MLAflyer
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2007, 09:45
Locatie: Hurdegaryp

Re: Startproblemen

Bericht door MLAflyer »

Hoi Edwin,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 1.9 tdi. Heb er al een nieuwe accu in laten zetten. Dacht aanvankelijk dat het leeglopen kwam doordat ik het frontje van mijn radio (met Bluetooth) liet zitten. Ik kreeg het idee dat wanneer het frontje bleef zitten de radio bleef zoeken naar een bluetooth apparaat. Vervolgens altijd consequent het frontje verwijderd wanneer ik de auto wegzet. Krijg ik nu hetzelfde probleem weer. :muur Oh ja, dealer heeft ook al een nieuwe dynamo (ruim €500 :groteogen ) er in geplaatst. maar probleem blijft. Dus ik ben met jou erg benieuwd naar reacties. Groet, Alan
johan b
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:07
Locatie: veenendaal

Re: Startproblemen

Bericht door johan b »

ik heb hetzelfde gehad en bij was het de startmotor

johan b
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: Startproblemen

Bericht door appie »

stop eens een cd in de cdspeler, daar kan ie ook om blijven zoeken
Neemt de bus!
Gebruikersavatar
Rolf T5 54
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
Locatie: Drenthe!!

Re: Startproblemen

Bericht door Rolf T5 54 »

Ik heb uit ervaringen die ik heb opgedaan in een geel autootje langs 's heeren wegen de accupolen ingevet met zuurvrije vaseline. Ik heb mijn t5 alweer 5 jaar 130k km en standkachel met de eerste accu .
Plaats reactie