Hallo, ik heb een groot probleem waar jullie mss een oplossing voor hebben.
Ik ben de gelukkige eigenaar van een t4 2.5tdi, deze is voorzien van een tweede accu waar mijn standverwarming en mijn radio (dmv een schakelaartje) is op aangesloten. Nu komt het probleem als mijn motor draait dan werkt de standverwarming perfect, als mijn motor niet draait en ik zet deze op dan gaat hij aan en na zo een 20 sec valt deze terug uit. Ik dacht eerst mss is de accu leeg maar deze heb ik al volledig bij geladen.
Heeft iemand van jullie mss nog een idee waar de fout kan zitten?
alvast bedankt en groeten uit België
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
standverwarming
Re: standverwarming
2 de Accu al eens gemeten met een voltmeter wanneer de motor niet draait?peje schreef:Hallo, ik heb een groot probleem waar jullie mss een oplossing voor hebben.
Ik ben de gelukkige eigenaar van een t4 2.5tdi, deze is voorzien van een tweede accu waar mijn standverwarming en mijn radio (dmv een schakelaartje) is op aangesloten. Nu komt het probleem als mijn motor draait dan werkt de standverwarming perfect, als mijn motor niet draait en ik zet deze op dan gaat hij aan en na zo een 20 sec valt deze terug uit. Ik dacht eerst mss is de accu leeg maar deze heb ik al volledig bij geladen.
Heeft iemand van jullie mss nog een idee waar de fout kan zitten?
alvast bedankt en groeten uit België
Ik denk dat je 2de accu defect is. Wanneer je motor draait krijgt de 2de accu spanning waardoor je standverwarming gaat werken. Zodra je de motor stillegt, en de accu is werkelijk defect zal die op korter termijn terug ontladen zijn waardoor je standverwarming maar even zal werken...
groeten van mede-belgje

T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - 
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto

Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
- F. de Boer
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
- Locatie: Akkrum
Re: standverwarming
De accu even met een zuurweger meten.
Waarschijnlijk zit er een dode cel in je accu. :alarm
Mvrgr,
F.
Waarschijnlijk zit er een dode cel in je accu. :alarm
Mvrgr,
F.
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
Re: standverwarming
Ik ben net nog even bezig geweest en nu ook gemeten met een multimeter, de accu was volledig geladen en stond op 12.9volt als ik dan de kachel aan zet zakt de accu tot 10volt en dan hoor ik een klik terhoogte van de blaasmond van de kachel. Dan begint de accu terug op te lopen tot aan de 11.7 volt maar de kachel draait nog maar enkel koude lucht, en dan na +-2min valt de kachel gewoon uit. Als ik de accu vervang welke zou ik dan het beste zetten? ik heb al gehoord van een tractie accu te zetten die dient namelijk om te laden en dan gelijdelijk leeg te trekken maar hoe zwaar mag deze zijn dat de alternator het nog kan trekken?
groeten
groeten
Re: standverwarming
Ik vermoed dat je 2 de accu onder één van de voorstoelen staat, dus best hetzelfde amp/h pakken , omdat als je een zwaardere (lees meer ampere) baterij neemt , krijg je die niet meer onder de stoel door de grotere afmetingen ervan.peje schreef:Ik ben net nog even bezig geweest en nu ook gemeten met een multimeter, de accu was volledig geladen en stond op 12.9volt als ik dan de kachel aan zet zakt de accu tot 10volt en dan hoor ik een klik terhoogte van de blaasmond van de kachel. Dan begint de accu terug op te lopen tot aan de 11.7 volt maar de kachel draait nog maar enkel koude lucht, en dan na +-2min valt de kachel gewoon uit. Als ik de accu vervang welke zou ik dan het beste zetten? ik heb al gehoord van een tractie accu te zetten die dient namelijk om te laden en dan gelijdelijk leeg te trekken maar hoe zwaar mag deze zijn dat de alternator het nog kan trekken?
groeten
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - 
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto

Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
- Multivan Generation
- Berichten: 34478
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: standverwarming
17 cm hoogte is ideaal.
!9 cm kan er met wat aanpassingen onder..
!9 cm kan er met wat aanpassingen onder..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: standverwarming
10 volt is niet veel....
dan had de kachel volgens mij ook al uit gegaan moeten zijn (er zit een beveiliging in de eberspächer-elektroinca die zorgt dat ie onder -ik meen- 11,5 volt uitschakelt om je accu niet helemaal leeg te trekken).
Gaat het hier om de motorverwarmer of om een lucht-standkachel?
Bij de motorverwarmer kan het ook zijn dat de circulatiepomp kapot is, bij lopende motor heeft ie daar geen last van en brandt de kachel gewoon, maar als de motor uit is dan gaat de kachel in oververhitting omdat het water in de kachel te heet wordt. Maar aangezien jij zo'n lage accuspanning meet zou ik daar eerst gaan zoeken
dan had de kachel volgens mij ook al uit gegaan moeten zijn (er zit een beveiliging in de eberspächer-elektroinca die zorgt dat ie onder -ik meen- 11,5 volt uitschakelt om je accu niet helemaal leeg te trekken).
Gaat het hier om de motorverwarmer of om een lucht-standkachel?
Bij de motorverwarmer kan het ook zijn dat de circulatiepomp kapot is, bij lopende motor heeft ie daar geen last van en brandt de kachel gewoon, maar als de motor uit is dan gaat de kachel in oververhitting omdat het water in de kachel te heet wordt. Maar aangezien jij zo'n lage accuspanning meet zou ik daar eerst gaan zoeken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- volvosurfer
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 10 mei 2009, 22:32
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: standverwarming
Kijk even op http://www.standkachels.com" onclick="window.open(this.href);return false; en zoek naar de manual van je standkachel. Daar staan een hele hoop gegevens in.
Zeer waarschijnlijk slaat de kachel af omdat de spanning te laag is. In de beschrijving van mijn Eberspacher D3L staat dat er een onderspanning beveilging op zit en die stopt de kachel zodra de spanning nog maar 10 volt is. (en het werkt ook nog kwam ik vanavond nog achter)
Zeer waarschijnlijk slaat de kachel af omdat de spanning te laag is. In de beschrijving van mijn Eberspacher D3L staat dat er een onderspanning beveilging op zit en die stopt de kachel zodra de spanning nog maar 10 volt is. (en het werkt ook nog kwam ik vanavond nog achter)
Jaaaaaa, een mooie California gekocht!!