Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Plaatwerk of constructie hulpvraag

vragen over de T4
Plaats reactie
Jabeli
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 mar 2009, 13:58
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Plaatwerk of constructie hulpvraag

Bericht door Jabeli »

Help! Ik heb het volgende probleem. Woon sinds een half jaar aan een 'spiegelstraat.' Ieder weekend liggen van een groot aantal auto's in mijn straat de spiegels er af. Mijn T4 is zes keer aan de beurt geweest. Toen vond ik het wellejes. Nu parkeer ik in het weekend mijn T4 in een zijstraat aan de overkant. Ik klapte de spiegel altijd in, maar dat hielp niet. Het schorremorrie trok blijkbaar de spiegel tijdens het langs fietsen mee in de rijrichting. Dwars door de vergrendeling heen. Eén keer spiegel helemaal kapot, andere keren het mechaniek. Balen en kosten natuurlijk. Nu is mijn bijkomende probleem: vanwege mijn handicap zit ik in een rolstoel en is mijn T4 aangepast. In verband met uitstappen kan ik hem niet tegen de rijrichting in parkeren en de andere spiegel inklappen. Dan zouden ze die spiegel niet meer kunnen meetrekken. Dat kan dus niet. Ik heb een eigen parkeerplaats voor mijn huis gekregen en in het weekend steeds de drukke straat in rolstoel oversteken de zijstraat in, kost mij veel extra moeite.

Vraag
Zou het daarom niet mogelijk zijn iets te construeren waardoor ik mijn spiegel in kan klappen en dan onwrikbaar vastzetten zodat ze hem niet meer in het voorbijgaan mee kunnen trekken? Een kap die ik er zo ovrheen kan schuiven en van binnen vastzetten. Of misschien iets hel anders. De spiegel klap ik in vanaf de bestuurdersplaats in. Ik ga de auto dan uit via een lifje aan de achterkant. De kap, of wat dan ook, moet ik dus ook vanaf de bestuurdersplaats kunnen aanbrengen.

Wie heeft tips of kan dit (tegen betaling natuurlijk) voor mij realiseren?
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Plaatwerk of constructie hulpvraag

Bericht door matje86 »

welkom bij de club
m gebeurt bij ons ook regelmatigggggggggggggggggg
beetje plakkerig spul er aan en het wordt minder(blijkt dus steeds dezelfde dader te zijn)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
richie280
Berichten: 37
Lid geworden op: 31 dec 2007, 04:18
Locatie: Uden, Holland

Re: Plaatwerk of constructie hulpvraag

Bericht door richie280 »

hallo,

zoals ik op de foto zie, zou ik de spiegel niet naar binnen, maar naar buiten klappen, dus naar de voorkant, dan kunnen ze tijdens het fietsen niet meer aan dde spiegel trekken.

t is maar een idee...

en aagfifte doen, telkens, is wel vervelend, maar als ze de daders een keertje pakken (is bij mij gebeurd!) dan krijg je wel een schade vergoeding.

succes, groeten richie
Jabeli
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 mar 2009, 13:58
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Plaatwerk of constructie hulpvraag

Bericht door Jabeli »

Bedankt voor je reactie. Ik doe iedere keer zeker aangifte, want je weet maar nooit. Het vorige plaatje is niet van mij trouwens maar van een ander forum lid. Voor de duidelijkheid doe ik er een foto van mijn eigen auto bij. Spiegel naar voren klikken, kan dat dan?
Bijlagen
11042009279A.jpg
11042009279A.jpg (114.63 KiB) 800 keer bekeken
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Plaatwerk of constructie hulpvraag

Bericht door matje86 »

nee dat is alleen bij een pick up spiegel(die blijft wel heel , alleen glas stuk, kost 25 euro bij de dealer)
in jou geval van da spul op je kap smeren dan laten ze het de volgende keer wel
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
pa2jbv
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 19:04

Re: Plaatwerk of constructie hulpvraag

Bericht door pa2jbv »

Hoi allen,

Ik heb dezelfde narigheid, steeds in het weekend. Ik heb een aantal kleine gaatjes geboord in de rand van de spiegel
van 0.8 mm aangeslepen tot een punt. Eigelijk nooit meer last gehad, mijn vrouw vond dat maar niks ze begon over mijn kleinzoon.
en een probleem tijdens het wassen in zo`n wasstraat.
Dus draai ik mijn buiten spiegel met drie schroefjes eraf gaat prima ongeveer twee minuten werk.
Mijn bijdrage aan dit probleem. groeten jan
Jabeli
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 mar 2009, 13:58
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Plaatwerk of constructie hulpvraag

Bericht door Jabeli »

Bedankt voor je reactie. Ik heb er inderdaad ook aan gedacht de spiegel demontabel te maken. Maar hoe doe ik dat met de electriciteit voor met name de verwarming. Dit is voor mij belangrijk om de spiegel 's winters te ontdooien. Spiegel krabben is door mijn handicap helaas wat moeilijk.
Plaats reactie