Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
achterveren
achterveren
ik heb even een vraag ?ik ben nu bezig met mijn derde setje achterveren.deze breken steeds en de auto word nooit zwaar beladen hij is meestal leeg .is er een andere oplossing dan iedere keer maar nieuwe originele te kopen.Ik heb nu sachs veren bij de automatrialenzaak gehaald en hoop dat deze langer meegaan dan 2 jaar voor andere suggesties sta ik open maar wil geen verlagingsveren ivm de rug van mijn vrouw
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: achterveren
veren van de T4 breken JUIST als je onbeladen rijdt, zwaarbeladen T4's hebben er nauwelijks last van.
de originele verlagingsveren van de mutlivan (lichtgrijze codering) schijnen het comfortabelst te rijden.....
de originele verlagingsveren van de mutlivan (lichtgrijze codering) schijnen het comfortabelst te rijden.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: achterveren
Inderdaad..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: achterveren
Ik heb er ook al een aantal versleten, en ik kan maar 1 oorzaak vinden: Drempels!
Je kunt beter niet de originele standaard veren aanschaffen want deze breken gewoon weer!
Ik heb er nu verzwaarde veren onder, die kunnen wat meer hebben.
Bij de originele veren zijn de uiteindes dunner dan in het midden, daarom breken ze altijd bij het uiteinde.
De verzwaarde veren zijn overal even dik, en geven naar mijn mening evenveel comfort.
Dat komt misschien ook omdat mijn bus altijd een behoorlijk gewicht te vervoeren heeft.
Als je geen gewicht achterin hebt kan ik me voorstellen dat de bus wat stug aanvoelt omdat hij nauwelijks inveert.
succes.
Je kunt beter niet de originele standaard veren aanschaffen want deze breken gewoon weer!
Ik heb er nu verzwaarde veren onder, die kunnen wat meer hebben.
Bij de originele veren zijn de uiteindes dunner dan in het midden, daarom breken ze altijd bij het uiteinde.
De verzwaarde veren zijn overal even dik, en geven naar mijn mening evenveel comfort.
Dat komt misschien ook omdat mijn bus altijd een behoorlijk gewicht te vervoeren heeft.
Als je geen gewicht achterin hebt kan ik me voorstellen dat de bus wat stug aanvoelt omdat hij nauwelijks inveert.
succes.
Re: achterveren
ik heb 1 x een breuk gehad
tegenwoordig niet meer

:love
tegenwoordig niet meer






Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: achterveren
hahahah Matje, aan het verzamelen zo te zien in je bus 

Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Re: achterveren
is hier ook een verklaring voor?Roger B. (11)61 schreef:veren van de T4 breken JUIST als je onbeladen rijdt, zwaarbeladen T4's hebben er nauwelijks last van.
de originele verlagingsveren van de mutlivan (lichtgrijze codering) schijnen het comfortabelst te rijden.....
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: achterveren
lijkt me dat hulpveren bij altijd onbeladen rijden geen nut hebben en dat ie er eerder stugger van wordt, en dat wil hij niet ivm de rug van zijn echtgenoteRene 778 schreef:Je kunt er ook een paar hulpveren bij in zetten dit werkt ook goed
ervaringsgegeven dat ik (oa hier) gelezen heb van anderen (mijn T4 rijdt op HRsuspension weet niet of ik daar echt kapot van ben, kan ik nade bilsteins meer over zeggen)stijnh schreef:is hier ook een verklaring voor?Roger B. (11)61 schreef:veren van de T4 breken JUIST als je onbeladen rijdt, zwaarbeladen T4's hebben er nauwelijks last van.
de originele verlagingsveren van de mutlivan (lichtgrijze codering) schijnen het comfortabelst te rijden.....
Kan me er wel een verklaring voor bedenken:
Leeg rijdt je auto dus op de (bijna) uitgeveerde veren, hierdoor wordt het uiteinde (dunner dus soepeler) veel gebruikt.
Ga je de auto beladen, dan zal dat dunne deel eerst inveren en ligt die winding op de andere, het veren komt dan meer uit de stuggere, dikkere windingen en het dunne deel zal minder bewegen waardoor het ook minder snel breekt
lijkt me een plausibele verklaring, maar of DAT de reden is weet ik niet
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon