Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koelvloeistof

vragen over de T5
Plaats reactie
eduard
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 feb 2007, 12:53

koelvloeistof

Bericht door eduard »

opeens was het veel gepiep en STOP koelvloeistof.
Sensor onder nivo in expansievat.
Moest 3/4 liter in om hem weer tussen min en max te krijgen.
Zie geen lekkage. T5 139 pk ruim 3 jaar oud 68.000 km
Wie heeft ook deze ervaring?
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

kinderziekte

Bericht door vaniac »

In dit geval kan de waterpomp of de oliekoeler kapot zijn. Ik zou er niet mee blijven doorrijden, maar er direct mee naar de dealer gaan voordat er nog meer schade ontstaat.
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Bericht door GerJol 716 »

Dit had ik dus ook met mijn T4, begon met wat bijvullen, vermoedelijk waterpomp lekkage. Uiteindelijk gestrand door waterpomp. Zie Forum VW T4.

Maar het kan ook iets anders zijn natuurlijk, maar wees er op tijd bij.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Nou, ik weet niet of de T5 ook een extra circulatiepomp (kleine waterpomp) bezit, maar mijn T4 heeft er ook flink last van gehad van koelvloeistofverlies..
Eerst kon ik niet ontdekken wat het was. Ik dacht aan de kachel aangezien het probleem voortdurend optrad wanneer ik de kachel in gebruik had..
Tsja na enig zoeken heb ik een kleine circulatiepomp ontdekt onder de radiator, en daar kwamen de druppels vandaan. Lekke pakkingring. Ring vervangen en nou niets geen problemen meer.
Maar nogmaals, ik weet natuurlijk niet of de T5 ook over een 2e waterpomp beschikt.
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

Waterpomp tijd , de waterpompenfabriek draait overuren. Snel vervangen. Een gescheurde kop is iets duurder
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Sluit me bij appie aan, maand geleden het zelfde gehad en de pomp is op kosten van Pon netjes vervangen. (bus is nu 3 jaar oud dus dat mag geen beletsel zijn.

Dus vlug naar de dealer, want anders is het elleke morgen 300 ml toevoegen en dat lijkt me niet gezond voor de auto.

Groet EricP
eduard
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 feb 2007, 12:53

Bericht door eduard »

Het was inderdaad de waterpomp; afgelopen dagen zo'n 2 liter koelvloeistof moeten bijvullen.
Keurig opgelost bij Dago in Duiven waar ook mijn verlengde garantieverzekering loopt. Bijna nieuwe Polo mee voor alleen benzine kosten.
En nou maar hopen dat echt (!) a l l e kinderziektes voorbij zijn.
Dank voor jullie reacties.
Plaats reactie