Ik heb een zwarte t4 van 1996 waar ik erg gek mee ben.
Nu zie ik aan het einde van de winter behoorlijk wat roestsporen. Met name de spatbordranden en de onderkant van de ramen. Ik kan me voorstellen dat ook de onderkant behoorlijk te lijden heeft gehad. Gelukkig is het metaal overal wel goed hard.
Heeft iemand een idee/tip om dit roestproces te vertragen?
Groet Pieter
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
pekel en zo
Re: pekel en zo
Ook ik heb wat plekjes bij te werken
wacht eerst tot het buiten rond of boven de 20 graden is voordat je gaat verven/bijwerken
met deze temperaturen heeft dat geen zin.
wacht eerst tot het buiten rond of boven de 20 graden is voordat je gaat verven/bijwerken
met deze temperaturen heeft dat geen zin.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: pekel en zo
Ik maak hem gewoon warm met de verfafbrander...
Eerst de komborstel op de slijptol (alleen voor de dorpels) dan is de ergste roest weg, dan maak ik de plekken warm met de afbrander (ik sta wel binnen trouwens) dan smeer ik er hammerrite op en als de kleur me niet bevalt gaat er daarna nog een 1 componenten spuitbusje over en blanke lak.
mvg Rick
Eerst de komborstel op de slijptol (alleen voor de dorpels) dan is de ergste roest weg, dan maak ik de plekken warm met de afbrander (ik sta wel binnen trouwens) dan smeer ik er hammerrite op en als de kleur me niet bevalt gaat er daarna nog een 1 componenten spuitbusje over en blanke lak.
mvg Rick
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: pekel en zo
Hammeriterick_k schreef:Ik dan smeer ik er hammerrite op en als de kleur me niet bevalt gaat er daarna nog een 1 componenten spuitbusje over en blanke lak.
mvg Rick


Werken met Hammerite aan een auto is eerder een tijdelijk lapmiddel ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: pekel en zo
roest weghalen met eeen 3m borstel op de boormachine en daarna stralen en uitschuren dan epoxy erop grondlak en dan aflakken en bij de wielkastranden kijken of je kit niet openstaat . staaan ze open dan heb je een probleem want dan zit de roest er tussen .en voor hje begint cleaner de lak waar de roest zit dan kun je beter zien hoe groor de schade is
Re: pekel en zo
Ach, het stopt het roesten zodat ie er weer even goed uit ziet. Eigenlijk wil ik er tzt toch een wijsneus op bouwen en dan een respray maar ik moet zeggen dat hammerrite erg goed helpt. Viel mij alles mee, ik dacht dat het er gelijk af zou vallen. Nu ziet mijn busje er niet meer uit, ik moet het weer eens goed aanpakken, hij is een beetje mishandeld door zijn vorige baasje.Pascal-141 schreef:Hammeriterick_k schreef:Ik dan smeer ik er hammerrite op en als de kleur me niet bevalt gaat er daarna nog een 1 componenten spuitbusje over en blanke lak.
mvg Rick![]()
en daar dan lak over ? Dat houd toch nooit ?
Werken met Hammerite aan een auto is eerder een tijdelijk lapmiddel ...
mvg Rick