Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Falken banden
Falken banden
Is er iemand hier die ervaring heeft met Falken banden onder de T5? En wel specifiek de ZIEX-ZE912?
De banden schijnen goed getest te worden en ook het afrolgeluid moet beduidend minder zijn dan de Michelin's en Conti's naar ik mij heb laten vertellen. Ik hoor echter ook geluiden dat de Falken's nogal snel slijten.
De banden schijnen goed getest te worden en ook het afrolgeluid moet beduidend minder zijn dan de Michelin's en Conti's naar ik mij heb laten vertellen. Ik hoor echter ook geluiden dat de Falken's nogal snel slijten.
Re: Falken banden
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
- Donald4Motion
Ik heb ze onder me wagen in de maat 255/45/18. Prima bandje, slijtage verhaal is bullshit
ik heb er ook ongeveer 40.000km mee gereden, ik kan nog wel even.

ik heb er ook ongeveer 40.000km mee gereden, ik kan nog wel even.

Jibb schreef:Is er iemand hier die ervaring heeft met Falken banden onder de T5? En wel specifiek de ZIEX-ZE912?
Ik heb ze ook in de maat 255/35/20, qua geluid een prima band (eerst een Good Year Exelence een enorm kabaal) prima grip bij droog en nat weer, wat betreft slijtage, daar kan ik nog niets over zeggen want ze zijn pas 4000 km oud.
Grt,
Ruud
- Donald4Motion
Sorry, ik lieg
ik heb de Ziex S-TZ01 

Bedankt voor de adviezen. Zojuist een setje Team Dynamics Monza R's 18 inch besteld met Falken 235x50x18.

- Harry4motion
Stoere velg!
Plaats even een fotootje als ze eronder zitten!
Plaats even een fotootje als ze eronder zitten!

- Yorrie
- Contacteer:
Wow!
Da's inderdaad een hele stoer velg... Waarom heb ik die nou weer over het hoofd gezien dan?! Nou ja, dan mezelf maar wijs maken dat een zwarte velg niet staat onder een zilver bus. Is zo toch?!? ;)
Wat bandenadvies betreft heb je niks aan mij, ik rij altijd op Conti's. Geen idee waarom eigenlijk, is gewoon een gewoonte en heb eigenlijk ook nooit geen klachten. Zal wel met m'n VAG-verleden te maken hebben denk ik dan.

Da's inderdaad een hele stoer velg... Waarom heb ik die nou weer over het hoofd gezien dan?! Nou ja, dan mezelf maar wijs maken dat een zwarte velg niet staat onder een zilver bus. Is zo toch?!? ;)
Wat bandenadvies betreft heb je niks aan mij, ik rij altijd op Conti's. Geen idee waarom eigenlijk, is gewoon een gewoonte en heb eigenlijk ook nooit geen klachten. Zal wel met m'n VAG-verleden te maken hebben denk ik dan.
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.