Eigenlijk had ik verwacht dat er meer mensen zouden zijn die toevoegingen gebruiken (voor hun bus dan hè

).
Dat olieleveranciers wel standaard "extra's" zouden toevoegen als..... dat geloof ik niet. Waarom zou je een product dat op zich goed is nog beter maken, dat kost alleen maar geld en/of concurrentiepositie. Het gaat hun natuurlijk om een voldoende goed product te leveren
en daar zo veel mogelijk aan te verdienen. Willen ze bijvoorbeeld wel een deal met Du Pont (grote firma die teflon toevoeging levert) of wil Du Pont dat wel?? Molykote (grondstof=molybdeensulfide) was als ingrediënt minder beschermd en ik geloof dat Castrol dat wel als standaard toevoeging heeft gebruikt. Was goed verkoopargument wat weinig koste en molybdeensulfide is volgens mij "vrij" verkrijgbaar.
Zo is TSL (als voorbeeld) niet zonder meer verkrijgbaar om toe te voegen. Waarom zouden olieleveranciers dit dan toevoegen, laat staan aanbevelen. Het is dan beter om dat juist af te kraken, en wij.......wij trappen daar in. Ik weet uit de eerste hand van testen m.b.t. noodloopeigenschappen van molykote...... het werkt echt! De demo van TSL is indrukwekkend, Teflon is bij vriend en vijand goed bekend. Als concurrent ("vijand") zeg je dat natuurlijk niet hardop!!
De olie in mijn 102pkTDI is een halfsyntheet en op zich goed. Alsnog na 180000 km overgaan op een volsyntheet (overigens schandalig duur) durf ik niet wegens mogelijk te snel loskomen van vervuiling en mogelijk problemen dientengevolge voor de motor. Een toevoeging, mits een goede, overweeg ik wel. Helaas tot nu toe weinig reacties van echte "ervaringsdeskundigen".
Welke "toevoegers" melden zich alsnog???