Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geen afstandbediening meer met nieuwe sleutel

vragen over de T4
emiel
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2007, 15:57

Geen afstandbediening meer met nieuwe sleutel

Bericht door emiel »

Ik ben mijn sleutel met afstandbediening, die goed functioneerde, verloren. Na een aantal dagen zoeken toch maar even met de reservesleutel naar het bedrijf met de grote C. geweest. Deze zei dat een nieuwe sleutel met afstandbediening incl. inlezen ong. 150 Euro ging kosten.
Aangezien ik alleen nog de res. sleutel had, heb ik deze besteld, en een afspraak gemaakt om hem te activeren.

Bij het inlezen bleek er een probleem te zijn met het comfort regelapparaat. We kregen een rekening van 230 euro omdat een medewerker aan het storingzoeken was gegaan, en de mededeling dat ze de afstandbediening niet konden activeren. Als we de afstandbediening weer gemaakt wilden hebben moesten we nog eens 350 euro neerleggen voor een nieuw comfort regelapparaat'incl inbouwen.
Ik vertelde deze meneer dat mijn oude sleutel nog nooit geweigerd had, en ik dit wel heel bijzonder vond, en mij toch enigsinds belazerd voelde.
Hij zei dat hij dit betreurde, maar na het zogenaamde inlezen voor de nieuwe sleutel gebeurde dit wel vaker, zei hij.

Nu is mijn vraag of dit inderdaad vaker gebeurt, en of er een manier is om dit regelapparaat te testen, of te repareren.

Graag jullie reactie hierop.
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Geen afstandbediening meer met nieuwe sleutel

Bericht door repelsteeltje »

welk bouwjaar is de T4??

meeste afstandbedieningen leer je aan zonder tussenkomst van een computer. Staat gewoon in je instruktieboekje dat bij de auto is geleverd. is een truck van op en af contact zetten en wat knoppies op de sleutel indrukken.
emiel
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2007, 15:57

Re: Geen afstandbediening meer met nieuwe sleutel

Bericht door emiel »

Ik heb een 2,5 tdi (voorheen 88pk) uit 2000.
Een collega vertelde dat ik de accupolen ca. 10 min eraf moest halen. Nadat deze weer gemonteerd zaten de nieuwe sleutel op het contact zetten, en de knoppen van de afstandbediening indrukken.
Dit heb ik gedaan en geen reactie op het dashboard gezien.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Geen afstandbediening meer met nieuwe sleutel

Bericht door Roger B. (11)61 »

doet je oude (de reserve) het wel nog?

dan kun je nog overwegen die te gebruiken tot het nodig is daar een nieuwe AB voor te nemen (als het ooit zo ver komt) en dan alsnog het regelapparaat vervangen.

of start ie met de nieuwe ook niet omdat de startblokkering niet vrijgegeven wordt?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Geen afstandbediening meer met nieuwe sleutel

Bericht door repelsteeltje »

emiel schreef:Ik heb een 2,5 tdi (voorheen 88pk) uit 2000.
Een collega vertelde dat ik de accupolen ca. 10 min eraf moest halen. Nadat deze weer gemonteerd zaten de nieuwe sleutel op het contact zetten, en de knoppen van de afstandbediening indrukken.
Dit heb ik gedaan en geen reactie op het dashboard gezien.

ik heb ook een 2000er, dit staat in het instructieboekje:

(vrij vertaald uit het Duits)

de afstandbedieningssleutel syncroniseren:
1 Steek de te syncroniseren sleutel in het contact, max 5 seconden contact inschakelen
2 contact uitschakelen (dus binnen die 5 seconden) en sleutel uit het contact halen (er is nu 20 seconden tijd om te syncroniseren)
3 houd de sluitknop ingedrukt terwijl u de openknop 3 maal bedient (dus binnen die 20 seconden)
4 laat de sluitknop los. lampje in sleutel knippert 5x en de auto vergrendelt en opent een keer.
5 binnen 20 seconden na de eerste sleutel dezelfde procedure voor nummer 2 (punt 3 en 4)
6 na de laatste sleutel minimaal 20 seconden niets doen en je bent klaar.


succes.

en een T4 van bouwjaar 2000 (dus tussen augustus 99 en juli 2000 gebouwd) heeft geen comfortmodule. Dealer verkoopt je het bekende broodje aap.

Waarschijnlijk is de monteur in kwestie later van school gekomen dan de T4 ontstond, probleem met de jongens is dat ze een comfortmodule in hun diagnose computer verwachten te zien; en die zit er simpel weg niet in en laat zich dus ook niet zien.
emiel
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2007, 15:57

Re: Geen afstandbediening meer met nieuwe sleutel

Bericht door emiel »

Tis gelukt!!!!

Hardstikke bedankt hiervoor. Ik ben net naar de dealer met de grote C geweest om verhaal te halen. Een medewerker van de werkplaats bevestigde dit verhaal, en gaf aan dat ik dinsdag weer moest komen om het financieele gedeelte terug te vorderen.

Nu moet de distributieriem en dergelijke vervangen worden, maar ga dit hier niet meer doen.

Iemand een goede suggestie in omgeving stad Groningen?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Geen afstandbediening meer met nieuwe sleutel

Bericht door Roger B. (11)61 »

dat ze op zaterdag wat moeilijk kunnen crediteren kan ik me wel iets bij voorstellen, een deel van het personeel is er dan niet, en die die er wel zijn kunnen of mogen niet crediteren.

Op zich wel netjes dat ze wel de onnodig berekende tijd (die diagnose hebben ze wel gedaan maar was niet nodig) terug geven.


zijn wel meer mensen uit het noorden die niet te spreken zijn over een of andere dealer daar en vervolgens 40-100km verderop gaan
je kunt overwegen deA7 af te rijden en net over de grens te gaan (geen idee of die goedkoper en/of beter zijn)

of natuurlijk een fatsoenlijke non-merkgarage
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
rolf768
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jan 2007, 11:17
Locatie: nieuwe pekela
Contacteer:

Re: Geen afstandbediening meer met nieuwe sleutel

Bericht door rolf768 »

Emiel, ik woon in nieuwe pekela daar zit een garage die heeft mijn distributie riem met waterpomp en de rollen vervangen ik was kwijt € 565 is een half uurtje rijden van stad af.

gr Rolf :driveT4 :T44EVER :wjw
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Geen afstandbediening meer met nieuwe sleutel

Bericht door Roger B. (11)61 »

rolf768 schreef:Emiel, ik woon in nieuwe pekela daar zit een garage die heeft mijn distributie riem met waterpomp en de rollen vervangen ik was kwijt € 565 is een half uurtje rijden van stad af.

gr Rolf :driveT4 :T44EVER :wjw

en jij hebt een TDI, een td of? wat voor motor?

Voor een TDI is het erg mooi geprijsd.... zit al voor ruim 300 euro aan onderdelen aan...(en dan moet je niet bij de dealer gaan anders zit je al bijna aan het bedrag dat jij betaalde)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
emiel
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2007, 15:57

Re: Geen afstandbediening meer met nieuwe sleutel

Bericht door emiel »

Ik heb een indicatie gevraagd, bij eerdergenoemde dealer, om de distibutieriem te vervangen. Alleen dit al kwam op een bedrag van 910 Euro. Daarop kwan nog 180 voor de waterpomp en aangezien er iets olie lekt 300 Euro voor de oliepomp, want de pakking zou lekken. (duure pakking lijkt mij)
Beurtje erbij en even keuren 1900,- Euro. :ie
Dan moest er bij de keuring niets verkeerd zijn.
Zal ik U gelijk inplannen meneer? vroeg de medewerker

Vandaar dat ik even verder kijk.
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Geen afstandbediening meer met nieuwe sleutel

Bericht door repelsteeltje »

emiel schreef:Ik heb een indicatie gevraagd, bij eerdergenoemde dealer, om de distibutieriem te vervangen. Alleen dit al kwam op een bedrag van 910 Euro. Daarop kwan nog 180 voor de waterpomp en aangezien er iets olie lekt 300 Euro voor de oliepomp, want de pakking zou lekken. (duure pakking lijkt mij)
Beurtje erbij en even keuren 1900,- Euro. :ie
Dan moest er bij de keuring niets verkeerd zijn.
Zal ik U gelijk inplannen meneer? vroeg de medewerker

Vandaar dat ik even verder kijk.
inpakken en wegwezen daar :T4politie

dealer hoort 750€ te rekenen voor de D-riemen, inclusief onderdelen en montage. Krukaspoeli met demper zit daar niet bij.
Oliepomp is iets meer werk, dat van de pakking klopt. maar om daar 300€ voor te vragen terwijl de distributie toch los ligt........
waterpomp horen ze ruildeel te pakken, die kost ca 75€ met inlevering van oud exemplaar.

heb je via een PB een adres gestuurd, vraag het daar maar eens aan. (bewust via PB want ik vind dit soort forums niet bedoeld om directe reclame te maken.)
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Geen afstandbediening meer met nieuwe sleutel

Bericht door olle griese »

Ga maar naar Theo Musch in Froombosch.
Vele weetjewellers zijn je voor gegaan en als je daar een keer bent geweest ga je er altijd weer heen, zowel om de kennis als om de kosten.
Gebruikersavatar
rolf768
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jan 2007, 11:17
Locatie: nieuwe pekela
Contacteer:

Re: Geen afstandbediening meer met nieuwe sleutel

Bericht door rolf768 »

Roger ik heb een tdi 88pk bj 1999 380000km gechipt naar 115pk eps uitlaat nu ongeveer 120 pk

rolf 768 :driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Geen afstandbediening meer met nieuwe sleutel

Bericht door Roger B. (11)61 »

repelsteeltje schreef: Oliepomp is iets meer werk, dat van de pakking klopt. maar om daar 300€ voor te vragen terwijl de distributie toch los ligt........
Voor het vervangen van de oliepomppakking als de distributie er af is denk ik dat je een uurtje werk en een pakking van -ik meen- nog geen tientje moet rekenen (carter moet er onderuit omdat de aanzuigbuis los moet die in het carter tegen de oliepomp geschroefd zit) dus tel er nog een carterpakking bij (30 euro ofzo?) dan kom ik tegen de 150-200 euro extra, kortem 2/3 van wat die dealer vraagt
repelsteeltje schreef:waterpomp horen ze ruildeel te pakken, die kost ca 75€ met inlevering van oud exemplaar.)
Duur voor een ruildeel, ik betaalde bij de dealer zonder inlevering van een oude pomp 79 euro voor een waterpomp, maar zeker geen 180 euro en het vervangen van de waterpomp bij gedemonteerde distributie is 5 minuten werk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Geen afstandbediening meer met nieuwe sleutel

Bericht door Roger B. (11)61 »

rolf768 schreef:Roger ik heb een tdi 88pk bj 1999 380000km gechipt naar 115pk eps uitlaat nu ongeveer 120 pk

rolf 768 :driveT4 :T44EVER
dan is het een garage die nette prijzen hanteert en niet de hoofdprijs betaald voor onderdelen die minstens net zo goed voor 2/3 elders te koop zijn
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie