Na lang zoeken en uitlezen hebben we vandaag hopenlijk het probleem gevonden waarom ik niet harder kon dan 110. Omdat de waardes van de LMM niet normaal waren na vervanging , zijn we gaan zoeken naar de turbodruk . Deze was lager dan de atmosferische waarde , vreemd dus! Nu ligt er een vacuumslang vanaf de computer , deze lag los aan de motorzijde. Toen we hier aan zogen klopten de waardes weer en komt de turbo er ook weer in . Nu weten we alleen niet waar die slang naar toe moet. We hebben met 3 man gezocht maar niet gevonden .
Kan er hier iemand vertellen waar die moet zitten , het gaat om een 102 PK 2.5TDI met ACV motor uit 1996
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vacuum slang van ecu
vacuum slang van ecu
een 5 cylinder diesel is leuk maar de 6 cylinder boxer is mooier
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: vacuum slang van ecu
op de interkoeler?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: vacuum slang van ecu
apart dat je met ZUIGEN de juiste waarden krijgt....
die slang moet als je bij de grille staat en naar de intercooler kijkt rechts bovenaan op het slangpilaartje van je I.C. gestoken worden. Deze slang geeft middels een sensor in de motorcomputer de laaddruk aan de computer door. (bij latere bouwjaren is deze slang vervangen door enkele kabeltjes en zit de sensor in de intercooler geschroefd ipv op de print van de motorcomputer)
kortom, er hoort overdruk in de slang te komen, geen onderdruk
die slang moet als je bij de grille staat en naar de intercooler kijkt rechts bovenaan op het slangpilaartje van je I.C. gestoken worden. Deze slang geeft middels een sensor in de motorcomputer de laaddruk aan de computer door. (bij latere bouwjaren is deze slang vervangen door enkele kabeltjes en zit de sensor in de intercooler geschroefd ipv op de print van de motorcomputer)
kortom, er hoort overdruk in de slang te komen, geen onderdruk

Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: vacuum slang van ecu
In het rode cirkeltje zie je waar het slangetje aangesloten dient te worden..

Misschien is het raadzaam, om het slangetje meteen te vervangen.
Ze willen nog wel eens verouderen, en dus broos worden.
Met vreemde symptomen tot gevolg.

Misschien is het raadzaam, om het slangetje meteen te vervangen.
Ze willen nog wel eens verouderen, en dus broos worden.
Met vreemde symptomen tot gevolg.

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...