Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Sloop camper iets waard?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Jon Tarry
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:58
Contacteer:

Sloop camper iets waard?

Bericht door Jon Tarry »

Hi allemaal,

Vorig jaar een naar ongeluk gehad in mijn oh-zo-mooie T4 Westfalia 2.5 benzine. Uiteindelijk was de beste optie om een casco T4 2.5b te kopen en alles over te zetten...na een jaar zijn we bijna zover...wat een werk, zeg!

Nu heb ik een sloop camper over die in principe rijdbaar is (alhoewel met grote gat in het dak!), de vraag is of dit nog geld waard is. Schade is beperkt tot de carosserie (geometrie is nagemeten), ik heb 'm zelfs 600km naar huis kunnen rijden. Praktisch gezien valt hij te repareren maar niemand die dat doet zonder (camper) interieur natuurlijk...anders koop je een bestaande bus.

Heeft het nut om het te verkopen of is het gewoon een kwestie van naar de sloop met dat ding? Ik vraag het liever voor dat ik een Marktplaats advertentie betaal :o)

Indien wel, inschatting van de waarde?

Jon-T4-Westfalia MkII bijna klaar ;o) en dan :ikrij

Dank alvast voor alle advies!

Jon.

Zoals hij er toen uit zag:
Afbeelding

Afbeelding

...en nu
Afbeelding
Jon.
“You might even gain that deepest of all satisfactions: knowing that your short time
here on this earth has been well spent, and that it mattered.” Jim Collins
kolebrie

Re: Sloop camper iets waard?

Bericht door kolebrie »

Hoi,

Heb geen antwoord op je vraag.
Zie ik het goed op de laatste foto ( de achterklep bekleding met gordijntjes?).
Gaat je sloop bus niet geheel in de verkoop en mocht het er nog op zitten dan ben ik wel geïnteresseerd in de interieur plaat op de achterklep.


Groeten
Gebruikersavatar
guust-flater
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:47
Locatie: spijkenisse

Re: Sloop camper iets waard?

Bericht door guust-flater »

Wat hij precies waard is kan ik ook niet zeggen.

Als je hem op marktplaats te koop aanbied met camperkenteken zullen er ongetwijfeld wat duistere figuren reageren.
Als hij nog niet zo oud is heeft hij in goede staat natuurlijk nog flinke waarde dus wordt het misschien intressant voor het dievengilde om er een om te katten. :politie
Wees dus voorzichtig ook als je hem naar de sloop brengt.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Sloop camper iets waard?

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik denk dat er zeker nog wel enige waarde aan zit, al was het alleen maar de motor en versnellingsbak.
voor iemand die wil ombouwen naar benzine (een week of zo terug was er iemand met vragen hierover) is zo'n donorauto natuurlijk best interessant.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
robertino1
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 jun 2008, 20:45

Re: Sloop camper iets waard?

Bericht door robertino1 »

Hallo,
Als je tijd en ruimte hebt zou ik hem in onderdelen aanbieden
event. eerst eens aanbieden op het forum bij onderdelen voor vw t4
Zelf heb ik wel interesse voor de schuiframen links en rechts
:wjw
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Sloop camper iets waard?

Bericht door olle griese »

Het karkas is niks waard maar het kenteken zeker wel.
250 euro is een redelijke prijs volgens mij.
Zorg wel dat je een officiele vrijwaring krijgt.
Gebruikersavatar
Jon Tarry
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:58
Contacteer:

Re: Sloop camper iets waard?

Bericht door Jon Tarry »

Hi allemaal,

Dank voor alle antwoorden.

Nou, als we het over €250 hebben, hou ik hem liever zelf voor alle onderdelen en de casco carosserie slopen. In losse onderdelen slopen is inderdaad een optie, maar dan hou ik de motor/versnellingsbak zelf als spare. Altijd handig! Ik weet ook dat het een goede is, namelijk.

Sorry, @robertino1, de schuiframen moeten nog uitgehaald worden om over te zetten. Dat geldt ook nog voor de interieur panelen, @kolebrie. Blijkbaar zijn je ogen wat scherper dan de mijne en is deze foto toch niet helemaal up-to-date!

Voor duistere types ben ik in principe niet zo bang. Uiteindelijk verkoop ik een wagen, wat ze zelf kiezen er mee te doen is hun keus - dat kan ik toch niet controleren/bewaken. Als ik inderdaad maar een bewijs van overschrijving krijg inderdaad!

Ik gooi het gewoon op Marktplaats en zie ik het wel - ik kreeg een goede tip om het op auto onderdelen te gooien, dan is het gratis...silly me, had er niet over nagedacht :nuts Mocht het niet verkopen, post ik een lijst van wat ik over heb, misschien handig voor andere liefhebbers.

Goh, wat zal ik blij zijn als ik weer mijn camper terug heb...ik was zo in mijn noppies in dat ding.

Jon.
Jon.
“You might even gain that deepest of all satisfactions: knowing that your short time
here on this earth has been well spent, and that it mattered.” Jim Collins
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2371
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Sloop camper iets waard?

Bericht door spyke »

onderdelen levert het meeste op.
zelf heb ik mijn golfIII op marktplaats
http://link.marktplaats.nl/344463906" onclick="window.open(this.href);return false; staan en via advertentieplanet
kan wel zeggen dat ik daar mijn T4 van betaald heb :bifun
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
kolebrie

Re: Sloop camper iets waard?

Bericht door kolebrie »

Jon Tarry schreef:Dat geldt ook nog voor de interieur panelen, @kolebrie. Blijkbaar zijn je ogen wat scherper dan de mijne en is deze foto toch niet helemaal up-to-date!
:yes , jaja goede ogen he, het was te proberen, omdat je het ook over onderdelen had, dan ga je speuren bij de foto's............... :lach .

Veel plezier en goede vakantie's met je hernieuwde camper bus :wjw .

Mocht er toch iemand zijn die het interieur paneel van de achterklep van de California T4 te verkopen heeft, denk aan MIJ!!!
Hij is niet helemaal kapot, maar er is een stuk afgebroken dus misschien heb ik maar een gedeelte nodig.


:zwaai
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Sloop camper iets waard?

Bericht door repelsteeltje »

misschien een tip voor dat interieurpaneel van de klep:

men repareert de originele met een zooitje lijm, eventueel een plaatje hardboard er aan de binnenkant tegenaan.

dan op naar de leenbakker, kwantum of zo, die hebben aardige bekledingsstoffen; metertje van halen, die lijm je met spuitlijm er op, ding monteren, en het is mooier dan het ooit geweest is. (spuitlijm in spuitbus van bison, bouwmarkt heeft het)

heb er ook zo al eens eentje gereconditioneerd....

overigens is de originele van de california gewoon hetzelfde als van een bedrijfswagen; hooguit de kleur kan verschillen. (even de roller met de juiste kleur er over??)
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2371
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Sloop camper iets waard?

Bericht door spyke »

heb wel belang voor je schuifraampje
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Sloop camper iets waard?

Bericht door Roger B. (11)61 »

Jon Tarry schreef: Sorry, @robertino1, de schuiframen moeten nog uitgehaald worden om over te zetten.
Jon.
effe lezen...die zijn niet te koop
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33840
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Sloop camper iets waard?

Bericht door Multivan Generation »

en die brandrup toprail?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jon Tarry
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:58
Contacteer:

Re: Sloop camper iets waard?

Bericht door Jon Tarry »

Multivan Generation schreef:en die brandrup toprail?
Goede vraag, ik ben nog niet uit of ik deze wil houden of niet. Door dat ik vaak op asfalt kom te staan heb ik er niet zo gek veel aan gehad tot nu toe...behalve steeds die palen en doek slepen :)

Ik zal een notitie maken om je te pb'en mocht ik hem weg willen doen.
Jon.
“You might even gain that deepest of all satisfactions: knowing that your short time
here on this earth has been well spent, and that it mattered.” Jim Collins
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: Sloop camper iets waard?

Bericht door Adrie 260 »

Peter is me net voor, zag ook de toprail zitten, en wilde hier ook op reageren, maar te laat. Ik houd me overigens wel aanbevolen hiervoor, als Peter van gedachten mocht veranderen .
De groewten uut Sommersdiek
Plaats reactie