Roger kwam langs om samen alle spanrollen, riemen, trillingsdemper, waterpomp etc bij onze bus te komen vervangen.
De ervaring bij Roger zijn motor had ons geleerd, dat een lekkere hefboom (stuk pijp) veel lekkerder werkt om de bout van de krukaspoulie los en vast te draaien.
Freddy kwam een stukkie dikwandige buis brengen.
Dus we hadden een minimeeting op het pleintje en 4 VW T4's op een pleintje staan.

Aan de slag met de krukaspoelie blokkeer tool die Roger gemaakt had, en de pijp van Freddy, en zelf een blok hout gezaagd voor de ideale hoogte.

Vergelijking van de oude en de nieuwe spanrol, de ene met VAG logo er op, de andere zonder. Exact hetzelfde fabrikantnummer er op!

Jan2009 kwam langs om de veren die hij uit heeft kunnen proberen, even terug te komen brengen.
Hij had meteen nog wat vragen over Vagcom en is er nu dus achter dat een shareware versie die bij een OBD-kabel bijgeleverd wordt, toch wel zijn beperkingen kent. Hij is nu dus een volledige versie rijker

Nadat alles weer juist gemonteerd was, uitlezen met Vagcom.
Da's mooi, dan kon Jan dat ook meteen zien, hoe je de inspuittiming kunt controleren met Vagcom

Niet slecht

Later nog net even ietsje pietsje vroeger gezet..
Proefrijden en wat rijdt dat weer fijn!
Vandaag wilde ik even de Reimo die ik aan de binnenzijde van de motor beschermbak gemaakt had, even met originele clips vastzetten.
Ik haalde wat Reimo weg, zet het dopje er tegen en met een kruiskop schroevendraaier doordrukken.
Nou eind van het liedje, die kruiskop schroevendraaier met volle kracht in mijn rechterhand.
Zo diep dat hij zeker 3/4 er in zat.
Dat werd dus de huisartsenpost en stikken van de pijn.

Eind van het liedje is de verwachting dat het een week niet werken wordt

Freddy gebeld en die heeft nadat hij met zijn werk klaar was, even de bak terug onder de auto gehangen.
Toppie Freddy !!

Dus een weekend van mixed feelings.
Ik hoop dat het voor iedereen die langs is geweest een leuke dag was...