Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vermogen verlies Caravelle 151pk Pas nieuwe turbo erop

vragen over de T4
Plaats reactie
transmaroc

Vermogen verlies Caravelle 151pk Pas nieuwe turbo erop

Bericht door transmaroc »

Deze jaar weer op vakantie naar marokko geweest niet volbeladen maar minimaal
Vanaf nederland richting Tour ( Een plek na parijs) reed mij busje constant 150 tot 170 km/h en ik voelde de kracht van de busje dat hij nog meer kon

Ik ging tanken bij Shell en rij de pompstation uit wil mij busje niet harder rijden dan 110km 120 kmh haalt hij met moeite
en in spanje nog erger in de hellingen rij ik 60 terwijl een andere 102pk volbeladen transporter langs vliegt op de linkerrijbaan

En dan nog het ergste toen ik in marokko ging tanken leek het alsof mij busje dood was helemaal geen kracht niks als ik wou inhalen kon dat niet eens
en ik ergerde me eraan zo is rijden niet leuk

Ik voor de vakantie mij turbo vernieuwd de man zei dat ik effe een afstand van 100km moest afleggen om de turbo in te rijden ik mog niet harder dan 90kmh gaan

Wat zou het probleem zijn want de ene keer Vliegt mij busje en de andere keer is het een dooie bus
Caravelle 111kw 151pk Power!!!!
Roger B. (11)61

Re: Vermogen verlies Caravelle 151pk Pas nieuwe turbo erop

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik zou beginnen met het dieselfilter, als er bij het tanken vuil in de tank gekomen is kan ie verstopt raken en krijgt je motor te weinig diesel.....

kost relatief weinig, moet toch elke 60000 (zelf vind ik 30.000 beter) vervangen worden....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Multivan Generation
Contacteer:

Re: Vermogen verlies Caravelle 151pk Pas nieuwe turbo erop

Bericht door Multivan Generation »

misschien kun je je interkoeler slangen eens nakijken,
en dan vooral diegene die op de turbo gemonteerd zit.. :knipoog
TIP: geen originele VW-klem gebruiken/hergebruiken, maar een RVS slangklem er op zetten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie