Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Multivan Generation bijrijdersstoel
-
Multivan Generation bijrijdersstoel
Ik zit er aan te denken om de bijrijdersstoel te vervangen door een passagiersstoel met geïntegreerd veiligheidsgordel en dan zo een draaiplateau eronder. Onze zoon zit met zijn rolstoel namelijk achter de bijrijder. Als hij dan wat hulp nodig heeft tijdens het rijden zou vrouwlief zich kunnen omdraaien zonder al teveel gevaar. Ze zit dan immers nog vast in haar stoel met die gordel. Nu klimt zij (of ik) uit haar stoel naar achteren. Veel makkelijker als dit zo in een draaibeweging gerealiseerd kan worden natuurlijk. En daar komt mijn vraag dan; is zo een stoel toegestaan als bijrijdersstoel? Ik heb er 1 die ik soms op de plaats van de rolstoel zet, nooit problemen gehad tijdens controles. Maar aangezien volgens mij in elke wagen wel de voorste gordels aan de B-stijl zijn bevestigd vraag ik me nu af of dit een eis is. Jaja, de RDW kan helpen, maar daar is een forum toch ook voor :) . Iemand een idee of moet ik toch de RDW ff mailen?
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Re: Multivan Generation bijrijdersstoel
wel toegestaan maar in de praktijk niet uitvoerbaar je kan die stoel moeilijk of niet draaien als er iemand op zit,
je moet hem nl eerst naar voren schuiven en dan draaien (waar laat je haar benen?)
zal dit weekend is vragen aan de buurman(100 deuren verder)ik weet dat hij de bestuurders stoel van de 2de rij gebruikt
je moet hem nl eerst naar voren schuiven en dan draaien (waar laat je haar benen?)

zal dit weekend is vragen aan de buurman(100 deuren verder)ik weet dat hij de bestuurders stoel van de 2de rij gebruikt

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- Roger B. (11)61
oa de rangerover classic heeft de gordel volledig in de stoel verwerkt zitten en dus NIET aan de B-stijl, maar zo zijn er meer merken/modellen die dit hebben (meen dat Volvo er ook een of meer gehad heeft met de gordel in de stoel geïntegreerd)Die Bruine schreef:Maar aangezien volgens mij in elke wagen wel de voorste gordels aan de B-stijl zijn bevestigd vraag ik me nu af of dit een eis is.
dus het is niet onmogelijk. Uiteraard moet de constructie dan wel sterker zijn dan wanneer de gordel aan de B-stijl zit, anders ga je met stoel en al door de voorruit.................................................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
?????????????????????????????????????matje86 schreef: ik weet dat hij de bestuurders stoel van de 2de rij gebruikt
Dan heb je wel heel lange armen en benen

dit is een 2 de rij stoel die kan je als bestuurder of bijrijder MAKEN
- Multivan Generation
- Contacteer:
De middenstoelen van een multivan 2,
hebben een rugleuning die ongeveer 10 cm langer is.
Dus die komt als je die aan de voorzijde zou gaan gebruiken,
dus veel hoger als de bestaande stoel.
De hoofdsteun komt daar dan ook nog eens bij..
Misschien is het een optie,
om de draaistoel, als je die niet gebruikt,
te verkopen, en van het geld dat die opbrengt,
een draaiconsole voor de huidige passagiersstoel aan te schaffen..?
Ter indicatie,
zo'n draaistoel zou ongeveer minimaal 150 euro op moeten kunnen leveren.
hebben een rugleuning die ongeveer 10 cm langer is.
Dus die komt als je die aan de voorzijde zou gaan gebruiken,
dus veel hoger als de bestaande stoel.
De hoofdsteun komt daar dan ook nog eens bij..
Misschien is het een optie,
om de draaistoel, als je die niet gebruikt,
te verkopen, en van het geld dat die opbrengt,
een draaiconsole voor de huidige passagiersstoel aan te schaffen..?
Ter indicatie,
zo'n draaistoel zou ongeveer minimaal 150 euro op moeten kunnen leveren.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
ps een gewone draaistoel van de t4 kan alleen draaien als er niemand OP zit, aangezien je de stoel altijd eerst naar voren moet schuiven anders kan hij de draai niet maken(komt de armleuning en de rug leuning tegen b stijl aan)
met iemand er op wordt het nog meer een probleem waar laat je de benen
heb ff fototje gemaakt helaas was de buurman nie thuis dus moet het maar ff zo
met iemand er op wordt het nog meer een probleem waar laat je de benen

heb ff fototje gemaakt helaas was de buurman nie thuis dus moet het maar ff zo
-
En bedankt voor de reacties. Nu zal ik het toch met eigen ogen moeten zien. Die tweede-rij-stoel gebruik ik nu ook op de tweede rij, op dagen dat mijn zoon logeert in een opvanghuis. Kan ik een extra persoon meenemen die dan ook veilig en comfortabel zit. Ik zal dan toch weer moeten passen en meten. Dus dan maar even wachten. Wat betreft lengte, meestal rij ik en zit mijn vriendin van 1,62 op de bijrijdersstoel. Zelfs met de stoel naar voren denk ik dat ze nog ruimte over heeft ;) . Eerst maar eens zien hoe dat in de praktijk werkt. Daarna op zoek naar twee Generation stoelen. Ik heb wel een Multivan, maar geen Generation. Die stoel heb ik een paar jaar geleden in Duitsland gekocht (wat een rit was dat zeg). Hebben die voorstoelen ook extra versteviging aan de zijkanten tov van de standaard captainchairs? Geen klachten over de huidige stoelen, maar in die Generation stoel zit mijn rug wat strakker zeg maar.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
- Multivan Generation
- Contacteer:
De schuifbare en roteerbare middenstoel van een Multivan Generation,
heeft een langere rugleuning en de lendensteun is niet instelbaar, maar die zit er wel in,
en die voelt wat steviger aan, in vergelijking met de voorstoel.
Doordat middenstoelen niet zeer frequent gebruikt worden,
voelt ook het schuim gewoon wat steviger aan.
De rugleuning van zo'n middenstoel is sneller naar voren of achteren te klappen,
want sneller instelbaar, maar met de ouderwetse draaiknop is het net even wat preciezer af te stellen..
heeft een langere rugleuning en de lendensteun is niet instelbaar, maar die zit er wel in,
en die voelt wat steviger aan, in vergelijking met de voorstoel.
Doordat middenstoelen niet zeer frequent gebruikt worden,
voelt ook het schuim gewoon wat steviger aan.
De rugleuning van zo'n middenstoel is sneller naar voren of achteren te klappen,
want sneller instelbaar, maar met de ouderwetse draaiknop is het net even wat preciezer af te stellen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
heb ff foto,s gemaakt
stoel is draaibaar
console aangepast
stoel is draaibaar
console aangepast