Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
VAG Com resultaten bij noodloop T5
VAG Com resultaten bij noodloop T5
Eerder plaatste ik een bericht over een herhadelijk optredende noodloop bij mijn T5.
Vanavond heeft een kennis (waarvoor dank!!) mijn T5 uitgelezen met VAG Com.
De volgende foutcodes kreeg ik onder andere:
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 070 906 016
Component: R5 2,5L EDC 0000SG 5281
Coding: 0001072
Shop #: WSC 02756
2 Faults Found:
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 000 - -
16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
P0234 - 000 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Ter info: de LMM is reeds vervangen en de dealer adviseerde na een onderzoekje van een half uurtje een nieuwe turbo a 1700,= ex btw ex arbeid.
Kan iemand mij misschien tips/advies geven?
Bij voorbaat dank!!!!
Vanavond heeft een kennis (waarvoor dank!!) mijn T5 uitgelezen met VAG Com.
De volgende foutcodes kreeg ik onder andere:
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 070 906 016
Component: R5 2,5L EDC 0000SG 5281
Coding: 0001072
Shop #: WSC 02756
2 Faults Found:
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 000 - -
16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
P0234 - 000 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Ter info: de LMM is reeds vervangen en de dealer adviseerde na een onderzoekje van een half uurtje een nieuwe turbo a 1700,= ex btw ex arbeid.
Kan iemand mij misschien tips/advies geven?
Bij voorbaat dank!!!!
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: VAG Com resultaten bij noodloop T5
ik zou de wastegate eens checken..
En de verstelbaarheid van de venen van de VTG lader.
Hij gooit de bus in noodloop omdat regelmatig de turbodruk te hoog is..
Is er ook rijdend een log gemaakt?
stuur me even een Pb met je mailadres,
dan zal ik je nog wat opsturen..
En de verstelbaarheid van de venen van de VTG lader.
Hij gooit de bus in noodloop omdat regelmatig de turbodruk te hoog is..
Is er ook rijdend een log gemaakt?
stuur me even een Pb met je mailadres,
dan zal ik je nog wat opsturen..

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: VAG Com resultaten bij noodloop T5
bij mij steeds terugkerende noodloop...steeds korter na mekaar
uitgelezen géén foutmeldingen niks nada nothing...
wat bleek darm onder waterreservoir uiteen...
terug ineen gestoken en klaar was kees
het is zoals den teevee uiteengooien en dan zien dat de stekker niet insteekt

uitgelezen géén foutmeldingen niks nada nothing...

wat bleek darm onder waterreservoir uiteen...

terug ineen gestoken en klaar was kees

het is zoals den teevee uiteengooien en dan zien dat de stekker niet insteekt

Re: VAG Com resultaten bij noodloop T5
BIJ MIJ WAS HET DE TURBO,
Maar geen overdruk,
Ik had tekort waardoor hij in noodloop ging ( volgens de garage.
Ik heb nu een nieuwe turbo onder garantue gekregen.
Gr,
Bob.
Maar geen overdruk,
Ik had tekort waardoor hij in noodloop ging ( volgens de garage.
Ik heb nu een nieuwe turbo onder garantue gekregen.
Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Re: VAG Com resultaten bij noodloop T5
Bij mij was het sensor roetfilter, daarna roetfilter, daarna ventiel overdruk inlaatlucht, daarna wastegate, daarna turbo, daarna EGR vervuild, daarna EGR vervangen, daarna aut. bak, en nu no steeds regelmatig noodloop, dit bij een 174 pk aut, 09-2007, begonnen 8e maand 2010, nu nog steeds drama.
Na toch behoorlijk wat kosten die natuurlijk weer geen garantie zijn, en een hoop ellende verder nog steeds 'hetzelfde' noodloop!!
Je moet bij zo'n bus wel een reserve auto hebben.
Het kan levensgevaarlijk zijn, als die tijdens een inhaalmanoevre in noodloop gaat, wat elk moment van de dag kan gebeuren!!
Gr. Niels
Na toch behoorlijk wat kosten die natuurlijk weer geen garantie zijn, en een hoop ellende verder nog steeds 'hetzelfde' noodloop!!
Je moet bij zo'n bus wel een reserve auto hebben.
Het kan levensgevaarlijk zijn, als die tijdens een inhaalmanoevre in noodloop gaat, wat elk moment van de dag kan gebeuren!!
Gr. Niels
Re: VAG Com resultaten bij noodloop T5
Vanaf 2006 zijn er een aantal updates geweest voor de motorsoftware. Daarmee kunnen een aantal problemen met de noodloop opgelost worden. De dealer kan nagaan welke versie er is geïnstalleerd en welke update beschikbaar is.
Re: VAG Com resultaten bij noodloop T5
Hallo, ik ben ook reuze benieuwd wat FranKIEKE bedoeld met de volgende zin:
"wat bleek darm onder waterreservoir uiteen... "
Kun / wil je het wat duidelijker omschrijven?
Tjoooooowwww



Kun / wil je het wat duidelijker omschrijven?
Tjoooooowwww



vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......
Re: VAG Com resultaten bij noodloop T5
In België gebruiken ze het woord "darm" om een slang aan te duiden





- Harry4motion
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Re: VAG Com resultaten bij noodloop T5
Dus nu is de vraag: welke slang onder welk waterreservoir? wat was er mis mee, en hoe heb je het opgelost?
We horen het graag
We horen het graag
Re: VAG Com resultaten bij noodloop T5
Vandaag voor de zoveelste keer!!!!! een week probleemloos gereden, vandaag 5 keer noodloop,en motor uit, het is geen doen; dit alles is begonnen voor dat de bus 3 jaar oud werd, en het houd maar niet op.
Het aantal bezoeken aan de VW garage is niet meer te tellen(Vanaf net voor de bus 3 jaar oud werd, nu 1 jaar en 1 maand verder), en nog steeds niet opgelost.
Vervangend vervoer hoe maar, ik snap best dat er een keer iets kapot kan gaan, maar tientallen garagebezoeken en diverse facturen verder nog steeds hetzelfde euvel.
Je zou bijna niet meer met deze 'dure' bus durven te rijden; constant met angst dat de motor het elk moment kan 'begeven', is niet lekker rijden.
Het gaat om een 2007 multivan Highline, 7-zitter, je mag van VW wel verwachten dat ze klanten motiveren om vw te blijven rijden.
Heeft iemand al zoiets vreemds meegemaakt, of hier een oplossing voor?
Ik wordt hier heel erg triest van!!!!!
Gr. Niels
Het aantal bezoeken aan de VW garage is niet meer te tellen(Vanaf net voor de bus 3 jaar oud werd, nu 1 jaar en 1 maand verder), en nog steeds niet opgelost.
Vervangend vervoer hoe maar, ik snap best dat er een keer iets kapot kan gaan, maar tientallen garagebezoeken en diverse facturen verder nog steeds hetzelfde euvel.
Je zou bijna niet meer met deze 'dure' bus durven te rijden; constant met angst dat de motor het elk moment kan 'begeven', is niet lekker rijden.
Het gaat om een 2007 multivan Highline, 7-zitter, je mag van VW wel verwachten dat ze klanten motiveren om vw te blijven rijden.
Heeft iemand al zoiets vreemds meegemaakt, of hier een oplossing voor?
Ik wordt hier heel erg triest van!!!!!
Gr. Niels
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3457
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: VAG Com resultaten bij noodloop T5
Misschien eens naar een andere garage gaan. Een second opinion zeg maar.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: VAG Com resultaten bij noodloop T5
Afgelopen woensdag is er nieuwe software geplaatst voor aut. versnellingsbak en motor; loopt als een zonnetje, teminste een halve dag dan, nu is het tientallen keren per dag noodloop; ritje van 2 x anderhalf uur ca 30 keren noodloop.
Het gekke van deze noodloop is dat het zich binnen enkele minuten hetsteld, enkele km's met noodloop, denk 40 pk of zo, en dan gaat gaat alles weer even goed tot de volgende noodloop.
Dit slaat echt alles; na tientallen garagebezoeken, dus gehele dag geen auto, of zelfs meerdere dagen aaneen, nog geen enkele tegemoetkoming in wat dan ook.
Ik snap best dat monteurs geen tovenaars zijn, maar zij zijn volkswagen, en na het 2e bezoek moeten daar toch alarmbellen gaan rinkelen?
Als ik al mijn uren ga tellen die ik kwijt ben aan dit noodloopverhaal, al die dagen geen vervoer, dus geen opbrengst, ophalen, wegbrengen enz. dan is mijn volgende VW? bus al half betaald, maar ja het is en blijft VW.
Ik baal héél erg van dit verhaal, maar ik wijs met mijn beschuldigende vinger naar de dealer, de rook komt uit mijn oren.
Ik ga toch voor de zekerheid maar een proefit maken in iets met een ster en 224pk....... 2 of 3-November.
Heeft iemand een suggestie hoe ik dit aan moet pakken?
Gr. Niels
Het gekke van deze noodloop is dat het zich binnen enkele minuten hetsteld, enkele km's met noodloop, denk 40 pk of zo, en dan gaat gaat alles weer even goed tot de volgende noodloop.
Dit slaat echt alles; na tientallen garagebezoeken, dus gehele dag geen auto, of zelfs meerdere dagen aaneen, nog geen enkele tegemoetkoming in wat dan ook.
Ik snap best dat monteurs geen tovenaars zijn, maar zij zijn volkswagen, en na het 2e bezoek moeten daar toch alarmbellen gaan rinkelen?
Als ik al mijn uren ga tellen die ik kwijt ben aan dit noodloopverhaal, al die dagen geen vervoer, dus geen opbrengst, ophalen, wegbrengen enz. dan is mijn volgende VW? bus al half betaald, maar ja het is en blijft VW.
Ik baal héél erg van dit verhaal, maar ik wijs met mijn beschuldigende vinger naar de dealer, de rook komt uit mijn oren.
Ik ga toch voor de zekerheid maar een proefit maken in iets met een ster en 224pk....... 2 of 3-November.
Heeft iemand een suggestie hoe ik dit aan moet pakken?
Gr. Niels
Re: VAG Com resultaten bij noodloop T5
Bij mij heeft het ook best wel lang geduurd,
Dealers moeten eerst een heel traekt doorlopen eer dat ze wat mogen bestellen of vervangen ( dit om kosten te beperken)
Bij mij was het toch de turbo ( zei ik al in het begin )
Nadien nog geen noodloop meer gehad ( durf het bijna niet uit te spreken)
Als je rechtsbijstand hebt zou je die is om raad kunnen vragen, je bus voldoed niet aan de eisen die je ervan mag verwachten.
Succes ermee.
Gr,
Bob.
Dealers moeten eerst een heel traekt doorlopen eer dat ze wat mogen bestellen of vervangen ( dit om kosten te beperken)
Bij mij was het toch de turbo ( zei ik al in het begin )
Nadien nog geen noodloop meer gehad ( durf het bijna niet uit te spreken)
Als je rechtsbijstand hebt zou je die is om raad kunnen vragen, je bus voldoed niet aan de eisen die je ervan mag verwachten.
Succes ermee.
Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"