Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

jawel hoor! de bearlock stuk!

vragen over de T4
Dick & Rika
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 jan 2007, 23:16

jawel hoor! de bearlock stuk!

Bericht door Dick & Rika »

jaja het gebeurt denk ik nooit of niet gauw maar we hebben de bearlock stuk!

Toen we thuis waren en dick de bearlock opslot wou doen vloog die hele pen eruit! Eerst kon hij er niets meer mee en hem niet van het slot af krijgen.
Na wat rustig proberen lukte dit wel maar ja de hele pen is er uit :muur

Ongeloofelijk heb je zo'n duur ding :muur

Gebeld moesten maar even langs komen . Ik hoop maar dat het er nie helemaal weer onder weg moet want dan ga ik zeker nie mee akkoord en een klacht indienen. Voor zoveel geld mag je toch iets verwachten en nie al stuk na ruim 1 maand :ie

zie fotosAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding


wij hopen dat de schade meevalt dat het er nie helemaal uit moet en opnieuw het verloop laat ik wel weten..
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Bericht door Egbert&Manon »

Hallo Dick & Rika, Bij ons heeft de pen 2 dagen volgehouden. Het kan geen kwaad. Wat ontbreekt aan de onderzijde van de pen is een ring en een boutje. Deze zorgen er voor dat de pen niet er helemaal uitschiet. Onder de bus zijn 2 staalplaten bevestigd met zgn breekbouten voor eenmalige bevestiging. Deze zullen uitgeboord/doorgeslepen moeten worden om ring en boutje weer te bevestigen. We zijn er zelf intussen al aangewend en vergeten telkens afspraak te maken met de dealer. :muur
Tip voor toekomstige Bearlockbezitters: Zet boutje vast met locktite oid (voordat staalplaten onder bevestigd worden) om dit te voorkomen :politie
Groetjes Egbert & Manon
Dick & Rika
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 jan 2007, 23:16

Bericht door Dick & Rika »

dank je voor je antwoord. Het blijkt dus dat het wel meer gebeurt. Wij kennen wel meer mensen met een bearlock maar die vonden het maar vreemd dat dit was gebeurd.

Ik ga dit echt niet nemen vind het even te duur om er zo te bij laten zitten voor zo'n duur bedrag mag je er toch wel iets meer van verwachten.. :muur

Maar ben wel blij even te lezen dat we niet de enige zijn :huilen
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

elk produkt kan mankementen vertonen. dat is jammer, dat is ongemakkelijk, maar als de leverancier zijn verantwoordelijkheid neemt en zorgt voor afdoende reparatie danwel vervanging is er toch geen reden tot zo grote verontwaardiging??

Als je nog niet bij je levernacier geweest bent (wat ik uit je verhaal begrijp) waarom ben je dan nu al aan het roepen dat je dit niet neemt.? wie weet is de leverancier wel heel meegaand en wordt het netjes vervangen .....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

ik neem aan als zo iets gebuurt dat je nogal pist bend, en idd ik zal ook van de slechtste survice uit gaan!. kan het nooit tegen vallen hahaha :bifun

maar goed veel suc6 grt frank
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Bericht door GerJol 716 »

Ook in Polen hebben ze maandagochtend modellen. :bonk
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Dick & Rika
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 jan 2007, 23:16

Bericht door Dick & Rika »

hoi Roger B,

ja dat alles stuk kan gaan is helemaal waar. En een oplossing en kans geven is ook waar alleen je bent gewoon op zo'n moment goed flauw.Bedenk wel hij stond eerst op slot en wou eerst nie eens los we konden niet eens meer weg!

Als je nagaat dat de firma die dit geplaatst heeft ons vertelde regelmatig bearlocks te plaatsen en al verscheidene t4s te hebben gehad en dit binnen anderhalf uur bekeken zou zijn en achteraf kom je er achter dat dit de 1e t4 is dan voelt dit al nie echt goed over en ons werd gezegd dat dit binnen anderhalf uur gedaan zou worden en men daar 4en half uur mee bezig was geweest omdat dit de eerste t4 was. Als ze eerlijk hadden gezegd dat onze bus de 1e was hadden we wel een ander adres gekozen. En dan met name om de reden door meer ervaring Op zo'n moment komt dit nie echt vertrouwend over..

We hebben inmiddels contact gehad met de firma en met Bearlock zelf maar nog nie geweest omdat Dick in de 4 ploegen werkt en dit nog nie gelukt is..
Bearlock zelf zou de firma er ook op aanspreken dus dan ben je nie de enige die een beetje flauw is. Het schijnt dus dat ze idd iets vast hadden moeten maken wat niet gebeurd is.

En zal het wel een paar uur duren weer voordat de bus klaar is omdat ze bij die onderplaat moeten vertelden ze ons van Beralock zelf..

en met dit hele verhaal vooraf ja zeg ik gewoon dat neem ik idd nie het staat er misschien wat hard maar je hebt het wel over ruim 500 euro en daar mag je best wat van verwachten..
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

@ Dick & Rika

dat was wel een brok in je keel toen je dit hoorden... waarom moeten ze nu liegen over hoevaak ze dit hebben ingebouwd?.. vreemd maar goed, veel sterkte met dit proces. grt frank
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Waarom ruim 500 euro uitgeven aan een ( in mijn ogen, want ik ben nogal ongeduldig :alarm ) onhandig antidiefstal apparaat.

Ook ik ben niet gerust op dat ze me bus eens mee nemen.
Maar ik heb een alarm wat ook tegen inbraak beschermt.

Tevens heb ik de bus laten taxeren door een beëdigd taxateur, en mijn verzekering heeft deze taxatie geaccepteerd. Dit alles was goedkoper als zo'n antidiefstal klem.

Neemt niet weg dat je een hoop ellende hebt als de bus weg is.

Sterkte in de strijd,
Het betreffende bedrijf zal er ook van balen, kost hun ook tijd die ze niet betaald krijgen.

groeten Berrie
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Bericht door Egbert&Manon »

Ik heb toendertijd samen met de dealer de Bearlock ingebouwd en heb ook een gedetailleerde Nederlandstalige gebruiksaanwijzing (met kleurenfoto's) gezien. Achteraf stom om dit papiertje niet er niet bij te vragen (is waarschijnlijk gewoon weggegooid). Als hierin staat dat betreffende boutje vastgezet met worden dan is alleen dealer aansprakelijk. Staat het er niet in dan kan dealer dit claimen bij Bearlock. Je hebt garantie als particuliere koper en kan dealer hiervoor verantwoordelijk stellen! En die zoekt het maar uit met de fabrikant! Er is vast wel een site waarin de consumentenrechten besproken worden. Succes!
Groetjes Egbert.
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Bericht door GerJol 716 »

Tijdje terug nog door Olle Griese gepost.

Wat is garantie ff klikken
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Bericht door Ron---63--- »

Goh ik heb de bearlock er nu 2 jaar inzitten en totaal geen problemen.
Wat ik wel heb gezien is dat jullie pen veel dunner en langer is dan bij mij. Ook zie ik dat jullie pen vertikaal geplaatst moet worden terwijl mijn slot horizontaal in gedrukt moet worden. Bij mij zit de BL geplaatst op de pook zelf zeg maar. Ik heb weleen automaat, misschien is dat anders.
Ik heb ergens nog wel papieren van inbouw leggen als je dat wilt bekijken hoor ik het wel.

In ieder geval succes met de afhandeling.

Bij mij zattie er wel gewoon in binnen 2 uurtjes.

Groet Ron 63
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Dick & Rika
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 jan 2007, 23:16

Bericht door Dick & Rika »

de afhandeling zullen we hier wel ff laten weten...

ook al hebben we er wel problemen mee onhandig vind ik het niet..

En trouwens we hebben er ook een alarm op zitten alleen de vorige eigenaar vond dit niet zo handig en kon er nie zo goed mee overweg..

Er mist dus iets waardoor die het niet doet maar af en toe van slag is :muur

maar dit moet allemaal nog nagekeken worden mocht er een wjwer zijn die er sjoegel van heeft laat het maar ff weten..
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4457
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

rij nu al 1 jaar rond met losse pen, zelfde probleem dus
had ook ineens de pen in handen :ie
Maar heb hem er weer in gekregen
Als je de bearlock slot ontgrendeld druk de veer de pen omhoog
Die hou ik dan tegen , dan vliegt ie er niet helemaal uit

slot zelf functioneert wel

Ben er niet meer achteraan geweest , vind het wel goed zo :yingyang
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Dick & Rika
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 jan 2007, 23:16

Bericht door Dick & Rika »

nou Henk dat wist ik helemaal niet :groteogen

als ik je volgende week zie wil dat wel eens zien . Zo te lezen heb je wel hanidgheid in gekregen :lach

Ik denk dat het enige verschil is dat wij eerst helemaal er niets meer mee konden :muur na wat rustig er bij zitten en doen lukte dit wel

maar uiteindelijk hoort het niet zo natuurlijk en dit valt nog onder garantie en als Dick vrij heeft dan moeten we gewoon heen maar ja tijd he :bonk
Plaats reactie