hallo in men tweedehands T5 zit er origineel een 2 de batterij onder de bestuurderszetel en hierover had ik enkele vraagjes
-is het een woonbatterij?
-waar kan ik er aansluitingen op maken?
-hoe is ze aangesloten, iemand een schema van?
-dient deze ook om te starten als de gewone leeg is
thanks bert
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
2 de batterij orgineel
2 de batterij orgineel
T4 2,4 '91
T5 2,5 '05 4motion
T6 2,0 '16 4motion
T6 2,0 '16 California
T5 2,5 '05 4motion
T6 2,0 '16 4motion
T6 2,0 '16 California
Re: 2 de batterij orgineel
Misschien is het wel een legbatterij......
Ik denk dat je een (semi) tractie bedoeld? Bij mij wel het geval maar ik heb 'm er dan ook later zelf ingezet:) Deze 2e accu wordt niet als startaccu gebruikt omdat er pas verbinding met de dynamo wordt gemaakt wanneer de motor eenmaal loopt (scheidingsrelais). Middels een eenvoudig schakelingetje zou je deze tweede accu wel in kunnen zetten tijdens het starten door het scheidingsrelais handmatig te activeren dmv een apart schakelaartje, ik weet alleen niet of de kabels naar deze accu op de start en voorgloeistromen zijn toegerust.
Ik heb er geen schema van maar vermoedelijk is deze gewoon parallel aan de eerste accu gekoppeld. Het (originele) scheidingsrelais zitbij mij onder de bestuurdersstoel, voor de accu.

Ik denk dat je een (semi) tractie bedoeld? Bij mij wel het geval maar ik heb 'm er dan ook later zelf ingezet:) Deze 2e accu wordt niet als startaccu gebruikt omdat er pas verbinding met de dynamo wordt gemaakt wanneer de motor eenmaal loopt (scheidingsrelais). Middels een eenvoudig schakelingetje zou je deze tweede accu wel in kunnen zetten tijdens het starten door het scheidingsrelais handmatig te activeren dmv een apart schakelaartje, ik weet alleen niet of de kabels naar deze accu op de start en voorgloeistromen zijn toegerust.

Ik heb er geen schema van maar vermoedelijk is deze gewoon parallel aan de eerste accu gekoppeld. Het (originele) scheidingsrelais zitbij mij onder de bestuurdersstoel, voor de accu.