Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achter ruitenwisser rechts op hol

vragen over de T5
Gebruikersavatar
seba$
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 mei 2010, 17:14

Achter ruitenwisser rechts op hol

Bericht door seba$ »

Beste Weetjewellers.

Sinds vorige week heb ik een probleem met de T5.
Als het contact aan staat gaat de rechter achterruitenwisser automatisch aan, het maakt niet uit of de voor of achterruitenwissers aan - of uit staan maar hij doet het altijd. :nuts

Na verhalen hier op het forum gelezen te hebben zou het de rechter wissermotor moeten zijn die inwendige kortsluiting heeft, dit is dus niet zo, ik heb een nieuwe rechter motor gekocht en het probleem blijft :groteogen.

Weet iemand hier een oplossing voor het wisserprobleem? Ik heb nu maar de zekering eruit getrokken maar dat is natuurlijk niet de oplossing
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Achter ruitenwisser rechts op hol

Bericht door Jeroen T5 204 »

Kan ook een fout in de boordcomputer zijn. Heb dit toevallig laatst ook bij iemand gehad op de meeting in Drenthe.

Die ruitenwissers deden ook vreemd, bleek dus een foutcode in de computer te zijn. Dus eigenlijk moet je hem eens uit laten lezen.
Er zit misschien nog een foutcode in van de oude motor.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
seba$
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 mei 2010, 17:14

Re: Achter ruitenwisser rechts op hol

Bericht door seba$ »

Bedankt voor de tip, de auto moet over een paar weken naar de garage voor een beurt, kunnen ze hem daar ook meteen even uitlezen :winter
Richard1
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2009, 21:13

Re: Achter ruitenwisser rechts op hol

Bericht door Richard1 »

Ik heb dit probleem ook gehad. De oorzaak was vocht in het motortje van de ruitenwisser. Bij mij onder garantie vervangen bij Van Beynum in Gouda, Succes ermee, groetjes richard 1 .
Gebruikersavatar
seba$
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 mei 2010, 17:14

Re: Achter ruitenwisser rechts op hol

Bericht door seba$ »

Richard1 schreef:Ik heb dit probleem ook gehad. De oorzaak was vocht in het motortje van de ruitenwisser. Bij mij onder garantie vervangen bij Van Beynum in Gouda, Succes ermee, groetjes richard 1 .
Ik las ook dat het de motor zou moeten zijn, echter met het vervangen van de motor is het probleem nog niet opgelost... Misschien dat het toch een storing in de computer is?
Het gekke is dat ik de oude motor heb ingesprayt en daarna leek het probleem over tijdens het proberen in de garage thuis, eenmaal met de auto op pad ging de rechter wisser gewoon weer aan
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Achter ruitenwisser rechts op hol

Bericht door harry t5 191 »

Dus los in de garage wel goed en in de auto weer op hol?
Waar zou het dan aan liggen!
Misschien toch de auto eens uitlezen? :lach

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
mic
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 apr 2007, 22:04

Re: Achter ruitenwisser rechts op hol

Bericht door mic »

Dat probleem heb ik ook maar bij mij werken nu de achterwissers ook niet meer als ik de hendel naar voor doe eerst was het vaker dat die rechter wisser op hol sloeg maar nu ist zo af en toe.

Groet

Mic
Gebruikersavatar
seba$
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 mei 2010, 17:14

Re: Achter ruitenwisser rechts op hol

Bericht door seba$ »

De auto is gister naar de garage geweest voor een 60k beurt en ze hebben ook meteen gekeken naar de ruitenwisser.

Wat denk je... ze konden niks vinden :nuts en de auto had ook geen last ervaan daar (zekering hebben ze er weer in gestop nadat ik een tijdje zonder heb gereden) ik een half uurtje rijden en hij ging weer spontaan aan :bonk

Volgens de garage worden de ruitenwissers niet computer gestuurd maar is het gewoon een analoog signaal rechtstreeks vanaf de handle en kan de storing aan 1 vd 2 motoren liggen omdat ze elkaar aansturen.

Voor de rechter(die het probleem heeft) heb ik al een nieuwe motor gekocht maar die bleef het probleem geven dus weer omgeruild, ik heb er eigenlijk weinig zin in om waarschijnlijk zonder resultaat ook een linker motor te bestellen of beide te vervangen (250euro)
janvb
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:55
Locatie: schilde

Re: Achter ruitenwisser rechts op hol

Bericht door janvb »

ik heb dit ook eens gehad en de fout zit bij de linkermotor
de rechtermotor wordt gestuurd door de linkermotor
jij zet de linkermotor aan en die zet dan de rechtermotor aan
bij mij hersteld onder garantie (binnen de 2 jaar)
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Achter ruitenwisser rechts op hol

Bericht door raymondo »

gaan we weer... dit probleem had ik al op me oude t5.. 2 keer toe de rechterruitenwisser moter laten vervangen onder garantie..

nu 4 jaar later... nieuwe bus weer zelfde probleem..... rechter wisser houd niet op....

ook na aan en uit zetten van de auto. of zekering verwijderen.... ik weet uit het verleden dat deze storing naar meerdere storingen... onder andere spontaan afgaan van alarm tijdens rijden waar bij de deuren en ramen niet meer open kunnen......

het is pas sinds vanmorgen ik moet nu 300 km rijden.. ben benieuwd wat er gebeuren gaat....
vinz98
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 apr 2008, 23:56

Re: Achter ruitenwisser rechts op hol

Bericht door vinz98 »

Ook ik heb af en toe last dat 1 van de twee wissers het juist niet doet. Het is net Windows, contact uit en weer aan en hij doet het weer. Duidelijk iets computergestuurd. Daarna komt het maanden niet meer voor.
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Achter ruitenwisser rechts op hol

Bericht door johnny van de voorde »

Beide motortjes demonteren en volledig volspuiten met contact cleaner. Laten uitlekken , monteren en proberen. Kost je zo goed als niks en grote kans dat het is opgelost ! :goodidea

Een uurtje werk. :werkaanT4

John. (suc-6)
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Achter ruitenwisser rechts op hol

Bericht door Jakob G »

Hallo Mannen,

Wij hebben ook een schakelaars probleem, van de waarschuwings- lampen, schakelaar rechter raam.

En nu het op hol slaan van de ruitenwisser wat volgens mijn niet kan liggen aan de wisselmotor, (( maar aan de bedrading of schakelaar )) als er een fout in de motor zitten dan kan de allen werken als er stroom op staat!!!

Graag zie ik als nog hoe het door Jullie is op gelost en wat nu het werkelijke probleem wat, er is wat tijd overheen gegaan zie datum dus zullen Jullie er wel achter zijn gekomen.

Mvg,
Jakob G
Ps, We hadden ook accu problemen, hebben de accu dagen aan de lader gehad, de boordcomputer heeft dus ook dagen geen stroom gehad, toen was het probleem van het op hol slaan van de wissers voorbij, maar ik zet ze ook niet aan, vind het zo wel best.
Laatst gewijzigd door Jakob G op 31 okt 2013, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Achter ruitenwisser rechts op hol

Bericht door Jakob G »

Dag Jeroen,

Nog even een reactie op het probleem ik had een accu probleem het de accu een verschillende dagen aan de lader gehad daar door heeft de boordcomputer zonder stroom gestaan en daarna was de zelfde storing verdwenen.

Mvg,
Jakob G :jumpklap
Jeroen T5 204 schreef:Kan ook een fout in de boordcomputer zijn. Heb dit toevallig laatst ook bij iemand gehad op de meeting in Drenthe.

Die ruitenwissers deden ook vreemd, bleek dus een foutcode in de computer te zijn. Dus eigenlijk moet je hem eens uit laten lezen.
Er zit misschien nog een foutcode in van de oude motor.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Achter ruitenwisser rechts op hol

Bericht door ronald tdi »

Dus eigenlijk resetten en klaar...... :bifun
Plaats reactie