Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vraag voor de Belgen onder ons
Vraag voor de Belgen onder ons
Woon al een paar jaar in Belgie heb m,n t5 al de jaren nog op nl kenteken op de naam van nederlandse vof maar die wordt beeindigd en moet de bus gaan invoeren op lichte vracht nou is m,n vraag de bus is verlaagd komt hij daarmee door de keuring? Het is een 174 pk automaat, en heb toen ik hier pas woonde in Belgie aan m,n tussenpersoon waar ik al mijn verzekeringen heb gevraagd wat ik zou betalen aan verzekering voor de bus en daar schrok ik nogal van het was dubbel zo veel als ik in nl betaal zodoende heb ik de 4 jaar dat ik hier woon de auto op nl keteken laten staan heeft iemand van jullie een goedkoop adres voor de verzekering van m,n t5? waar moet ik allemaal opletten bij de invoer/keuring?
Groet,
Michel
Groet,
Michel
Re: Vraag voor de Belgen onder ons
officieel mag verlaging NIET bij lichte vracht in België.
Op lichte vracht is geen enkele vorm van tuning toegestaan.
Vroeger had je een sportonderstel van vw zelf dacht ik (-2cm), ik denk dat dat nog zou lukken (valt normaal niet op tijdens keuring)
maar als je nadien doet.... als ze je pakken hang je.
Heb er lang over getwijfeld want geraak net niet in een parkeergarage waar ik 2 keer per week op zou moeten....
Bij mij meten ze zelfs elk jaar de laadruimte EN de wielbasis op (alsof ik de wielbasis zou veranderen ;-))
Zelfde verhaal met uitlaten e.d. .... in Belgie mag niks op lichte vracht
Op lichte vracht is geen enkele vorm van tuning toegestaan.
Vroeger had je een sportonderstel van vw zelf dacht ik (-2cm), ik denk dat dat nog zou lukken (valt normaal niet op tijdens keuring)
maar als je nadien doet.... als ze je pakken hang je.
Heb er lang over getwijfeld want geraak net niet in een parkeergarage waar ik 2 keer per week op zou moeten....
Bij mij meten ze zelfs elk jaar de laadruimte EN de wielbasis op (alsof ik de wielbasis zou veranderen ;-))
Zelfde verhaal met uitlaten e.d. .... in Belgie mag niks op lichte vracht
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Vraag voor de Belgen onder ons
Inderdaad , is zo .mettesboy schreef:officieel mag verlaging NIET bij lichte vracht in België.
Op lichte vracht is geen enkele vorm van tuning toegestaan.
Vroeger had je een sportonderstel van vw zelf dacht ik (-2cm), ik denk dat dat nog zou lukken (valt normaal niet op tijdens keuring)
maar als je nadien doet.... als ze je pakken hang je.
Heb er lang over getwijfeld want geraak net niet in een parkeergarage waar ik 2 keer per week op zou moeten....
Bij mij meten ze zelfs elk jaar de laadruimte EN de wielbasis op (alsof ik de wielbasis zou veranderen ;-))
Zelfde verhaal met uitlaten e.d. .... in Belgie mag niks op lichte vracht
Sommige keurstations laten wel eens een en ander toe , maar officieel mag het niet .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Vraag voor de Belgen onder ons
mic schreef:Woon al een paar jaar in Belgie heb m,n t5 al de jaren nog op nl kenteken op de naam van nederlandse vof maar die wordt beeindigd en moet de bus gaan invoeren op lichte vracht nou is m,n vraag de bus is verlaagd komt hij daarmee door de keuring? Het is een 174 pk automaat, en heb toen ik hier pas woonde in Belgie aan m,n tussenpersoon waar ik al mijn verzekeringen heb gevraagd wat ik zou betalen aan verzekering voor de bus en daar schrok ik nogal van het was dubbel zo veel als ik in nl betaal zodoende heb ik de 4 jaar dat ik hier woon de auto op nl keteken laten staan heeft iemand van jullie een goedkoop adres voor de verzekering van m,n t5? waar moet ik allemaal opletten bij de invoer/keuring?
Groet,
Michel
Verzekering duurder in Belgie ? Volgens mij is de verzekering en vooral ook de wegenbelasting in Belgie STUKKEN goedkoper !
Heb zelf ook enkele jaren in Nederland gewoond ( en een auto op NL kenteken gehad) , en dat was een pak duurder in Nederland hoor .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Vraag voor de Belgen onder ons
eibach zien ze niet op keuring, wel even met thinner de labels van de veren afhalen :klappen
Re: Vraag voor de Belgen onder ons
De tax valt goed mee dat zal zo'n 127 euro zijn. Verzekering is inderdaad zeer duur hier in belgië ik heb een 105 pk van 2008 met full omnium verzekerd bij vivium voor 1460 euro per jaar (zonder franchise). Ik ga ook naar de keuring jaarlijks maar heb nog niet geweten dat ze de rijhoogte gemeten hebben ook niet bij de eerste inverkeersstelling. Wel de laadruimte heeft die pipo gemeten de eerste keer hoewel dat volgens mij ook bij elke langeT5 zonder banken exact hetzelfde is. Ik zou zeggen veel sterkte ermee 't is een hele operatie om een auto in te voeren hier.


- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Vraag voor de Belgen onder ons
Helemaal niet !jayvw schreef: Ik zou zeggen veel sterkte ermee 't is een hele operatie om een auto in te voeren hier.
Als je alles op de goeie manier doet , is je auto op 1of2 dagen ingevoerd .
Ik heb het zelf al meermaals gedaan , en nog nooit problemen gehad .
Als je gaat invoeren via de Keuring , ja , da's om problemen vragen ,en dan kan het ook makkelijk 3 maand duren . Maar als je rechtstreeks via douane,DIV ,en keuring gaat met een Europees gelijkvormigheidsattest, is de zaak meteen in orde . Zonder Europees gelijkvormigheidsattest kun je best rechtstreeks via de invoerder gaan.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Vraag voor de Belgen onder ons
Heb het 3 jaar geleden gedaan maar moest de weg via keuring doen. Was een t4 uit nederland met later ingebouwde dubbele cabine. Heeft in totaal denk ik 3 maanden gekost.Pascal-141 schreef:Helemaal niet !jayvw schreef: Ik zou zeggen veel sterkte ermee 't is een hele operatie om een auto in te voeren hier.
Als je alles op de goeie manier doet , is je auto op 1of2 dagen ingevoerd .
Ik heb het zelf al meermaals gedaan , en nog nooit problemen gehad .
Als je gaat invoeren via de Keuring , ja , da's om problemen vragen ,en dan kan het ook makkelijk 3 maand duren . Maar als je rechtstreeks via douane,DIV ,en keuring gaat met een Europees gelijkvormigheidsattest, is de zaak meteen in orde . Zonder Europees gelijkvormigheidsattest kun je best rechtstreeks via de invoerder gaan.
Wil nu een caravelle invoeren, 9 persoon die ik wil ombouwen naar lichte vracht, dus tussenschot plaatsen achter de 1e bank.
Kan ik dit nu wel met gelijkvormigheids document doen. Dat zou normaal voor een caravelle toch voor een personenwagen zijn niet voor lichte vracht.
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Vraag voor de Belgen onder ons
Ik heb vorig jaar een T4 vanuit Nederland ingevoerd in Belgie . Dat was een dubbel cabine toen ik hem kocht , heb hem naar Belgie gehaald , dubbel cabine eruit gehaald en afspraak gemaakt bij D'Ieteren . Volgens chassisnummer konden zij me zeggen dat het oorspronkelijk een Duitse panelvan was (dus zonder ramen) , dan naar Nederland ingevoerd en daar een DC van gemaakt en ramen erin gezet , en nu haalde ik hem naar Belgie .bbobseo schreef: Heb het 3 jaar geleden gedaan maar moest de weg via keuring doen. Was een t4 uit nederland met later ingebouwde dubbele cabine. Heeft in totaal denk ik 3 maanden gekost.
.
Allemaal geen probleem , 1 week na mijn telefoontje met D'ieteren had ik mijn nieuw gelijkvormigheidsattest in handen , en kon ik naar de tweedehandskeuring , en klaar .
In dat geval denk ik dat je best eens contact opneemt met de homologatiedienst van D'Ieteren om te vragen hoe je het beste doet .Wil nu een caravelle invoeren, 9 persoon die ik wil ombouwen naar lichte vracht, dus tussenschot plaatsen achter de 1e bank.
Kan ik dit nu wel met gelijkvormigheids document doen. Dat zou normaal voor een caravelle toch voor een personenwagen zijn niet voor lichte vracht.
En laat je niet meteen afwimpelen wanneer ze zeggen "die auto is te oud , dat doen wij niet" , want ze doen dat wel . Mijn T4 was er eentje van '98 , en die hebben ze ook gewoon een PVG nummer gegeven .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Vraag voor de Belgen onder ons
Ben ondertussen ook stukje verder.
voor iedereen die ook wat meer info wil
Nummer van de homologatiedienst van dieteren is: 02-5562334 waren zeer behulpzaam.
Heb ze van een duitse caravelle het chassinummer gegeven en binnen paar minuten konden ze me vertellen dat ik deze kon ombouwen naar lichte vracht. Schot achter de eerste bank, afspraak maken bij hun (zelfde nummer maar dan 35 op het einde)
Let op bij een caravelle/shuttle lange versie volstaat alleen een gesloten schot achter de eerste bank. De 50% van de wielbasis die laadruimte moet zijn is dan nog steeds ok. Bij een korte versie volstaat een schot niet, laadlengte wordt dan schijnbaar te kort (info http://www.act-research.be" onclick="window.open(this.href);return false;) en heb je een cruiscab nodig.
Kosten voor de keuring 239 euro en pva dieteren.
adres keuring is:
steenweg op bergen 95 in Anderlecht.
Moet Duitse Fahrzeugbrief meenemen en het coc certificaat dan krijg is de papieren voor lichte vracht.
heb je geen coc kun je hem bij volkwagen opvragen:
https://coc.vw-transport.de/jctvwtp/por ... 82XzJfMTJE" onclick="window.open(this.href);return false;
kost 50 euro ex btw.
Tot zo ver alle informatie nu kijken of de t5 in duitsland ook iets is. Is het niets weet is in ieder geval dat ik voordat ik een auto moet kopen eerst chasisnummer moet opvragen en laten controleren of ze er bij dieteren papieren voor kunnen afgeven
voor iedereen die ook wat meer info wil
Nummer van de homologatiedienst van dieteren is: 02-5562334 waren zeer behulpzaam.
Heb ze van een duitse caravelle het chassinummer gegeven en binnen paar minuten konden ze me vertellen dat ik deze kon ombouwen naar lichte vracht. Schot achter de eerste bank, afspraak maken bij hun (zelfde nummer maar dan 35 op het einde)
Let op bij een caravelle/shuttle lange versie volstaat alleen een gesloten schot achter de eerste bank. De 50% van de wielbasis die laadruimte moet zijn is dan nog steeds ok. Bij een korte versie volstaat een schot niet, laadlengte wordt dan schijnbaar te kort (info http://www.act-research.be" onclick="window.open(this.href);return false;) en heb je een cruiscab nodig.
Kosten voor de keuring 239 euro en pva dieteren.
adres keuring is:
steenweg op bergen 95 in Anderlecht.
Moet Duitse Fahrzeugbrief meenemen en het coc certificaat dan krijg is de papieren voor lichte vracht.
heb je geen coc kun je hem bij volkwagen opvragen:
https://coc.vw-transport.de/jctvwtp/por ... 82XzJfMTJE" onclick="window.open(this.href);return false;
kost 50 euro ex btw.
Tot zo ver alle informatie nu kijken of de t5 in duitsland ook iets is. Is het niets weet is in ieder geval dat ik voordat ik een auto moet kopen eerst chasisnummer moet opvragen en laten controleren of ze er bij dieteren papieren voor kunnen afgeven
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Vraag voor de Belgen onder ons
De homologatie dienst vind je daar boven de showroom van de Skoda garage , op het 1e verdiep. Binnengaan via de showroom en dan de lift nemen in het midden van de showroom .bbobseo schreef:Ben ondertussen ook stukje verder.
voor iedereen die ook wat meer info wil
Nummer van de homologatiedienst van dieteren is: 02-5562334 waren zeer behulpzaam.
Heb ze van een duitse caravelle het chassinummer gegeven en binnen paar minuten konden ze me vertellen dat ik deze kon ombouwen naar lichte vracht. Schot achter de eerste bank, afspraak maken bij hun (zelfde nummer maar dan 35 op het einde)
Let op bij een caravelle/shuttle lange versie volstaat alleen een gesloten schot achter de eerste bank. De 50% van de wielbasis die laadruimte moet zijn is dan nog steeds ok. Bij een korte versie volstaat een schot niet, laadlengte wordt dan schijnbaar te kort (info http://www.act-research.be" onclick="window.open(this.href);return false;) en heb je een cruiscab nodig.
Kosten voor de keuring 239 euro en pva dieteren.
adres keuring is:
steenweg op bergen 95 in Anderlecht.
Moet Duitse Fahrzeugbrief meenemen en het coc certificaat dan krijg is de papieren voor lichte vracht.
heb je geen coc kun je hem bij volkwagen opvragen:
https://coc.vw-transport.de/jctvwtp/por ... 82XzJfMTJE" onclick="window.open(this.href);return false;
kost 50 euro ex btw.
Tot zo ver alle informatie nu kijken of de t5 in duitsland ook iets is. Is het niets weet is in ieder geval dat ik voordat ik een auto moet kopen eerst chasisnummer moet opvragen en laten controleren of ze er bij dieteren papieren voor kunnen afgeven

239eur ? Wow , da's duur. Ik heb amper 100eur betaald .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Rafke 108
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
- Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België
Re: Vraag voor de Belgen onder ons
vriendelijke mannen daar idd... denk da da de enige aangename mensen zijn bij d'Ieteren ;-)
ik moest ook 100€ betalen + 30€ voor de PVG-nummer toen k de aanvraag deed om mijn huidige caravelle terug te laten homologeren naar een 8 zitplaatser...
heb het uitendelijk niet gedaan omdat ik nog een andere caravelle heb en de inschrijvingstaks voor een 174pk toch wel vrij hoog ligt
ik moest ook 100€ betalen + 30€ voor de PVG-nummer toen k de aanvraag deed om mijn huidige caravelle terug te laten homologeren naar een 8 zitplaatser...
heb het uitendelijk niet gedaan omdat ik nog een andere caravelle heb en de inschrijvingstaks voor een 174pk toch wel vrij hoog ligt
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster

Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster