Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

side bars ??????

vragen over de T5
Plaats reactie
Joey
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:07

side bars ??????

Bericht door Joey »

beste weet je wellers

ik ben van plan side bars te bestellen maar waar ???
ik heb een lange wielbasis maar ik hoor dat je moet uitkijken ivm met het bevestigings gedeelte omdat er waarschijnlijk iets in de weg zit met monteren is dat zo ??? ik wil ze chroom met van die zwarte opsteps
ik hoor graag wat

gr joey
kdo
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 mar 2007, 10:02

Sidebars

Bericht door kdo »

De sidebars met de zwarte steps die je kunt kopen bij de dealer ( voor zover hij ze origineel bij PON besteld) zijn van RVS en daarna verchroomd. Onder de steps zit een machinaal ingebrachte deuk waar de step precies in past (gebeurd compleet computer gestuurd) net als het lassen van de beugels. Steps zijn vastgemaakt met RVS bevestigingsmateriaal.

Voor het monteren moeten een aantal delen van de bodembescherming verwijderd worden (dit vanwege het feit dat deze sidebars gemonteeerd worden op punten waar het de overige functies van de bodem niet in de weg zit, in tegenstelling tot wat je heel veel ziet bij producten uit China e.d, Je kunt dus je krik gewoon genruiken en zo). In deze delen moeten dan een aantal uitsparingen worden gezaagd, waarna ze weer gemonteerd kunnen worden (staat perfect omschreven in de montagehandleiding)

Wanneer je deze sidebars goed onderhoud ( zo nu en dan poetsen) dan heb je er erg lang plezier van.
ad
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 feb 2007, 18:41
Locatie: Tiel

Bericht door ad »

Wat kosten deze sidebars ongeveer, incl. bevestiging ?
Korte wielbasis multivan.

Vr gr Ad
geen gedoe.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Kijk op de site van fullside.com uit Rotterdam. Zeer goede ervaringen mee.
De sidebars bij mij zijn niet "ingedeukt" maar de opstapjes zitten er gewoon bovenop.

Die rode T5 op hun site is de mijne, nog zonder die opstapjes.
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Bericht door heartbeat »

Kijk ook eens op de site van venpro maak reclame op onze site
ik zie hem nu rechts staan als ik dit aan het type ben :dans
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Bericht door raymondo »

heb gisteren eenofferte gevraagd bij bull-bar.nl kosten bijna 1000 euro inclusief montage en btw... maar dan heb je een bullbar met carter besherming en sidebars voor eenlwb met zwart steps en verlichting in de steps..ik had delink van marktplaats gehaald en het ziet er mooi uit.. zijn sidebars zonder traanplaat
kdo
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 mar 2007, 10:02

Sidebars

Bericht door kdo »

Waar je ook koopt (bij de dealer of bij een van de andere verkooppunten) let goed op een aantal zaken:

- hoe zit een en ander gemonteerd, wat voor montagemateriaal word er gebruikt.
- zit er TUV op (niet verplicht in Nederland, maar zegt wel iets over de veiligheid tijdens gebruik en montage want zonder TUV komt het in Duitsland echt niet op je auto)
- kijk goed of je je krikpunten nog kunt gebruiken (je zal maar een lekke band krijgen en je originele krik past niet meer)
- kijk hoe de steps er op zitten. Veel steps worden op de ronde buis gemonteerd, er is er maar een die de steps eerst indeukt en daarna steps gebruikt die dieper liggen.
-kijk naar het materiaal waarmee de steps bevestigd zijn (is dit ook rvs, zoniet kans op roestvorming)
- zorg dat je je spullen goed onderhoud.

En heel belangrijk alles heeft zijn prijs (dus betaal liever een paar cent meer dan dat je mooi spul koopt wat naar een jaar troep blijkt te zijn).
Plaats reactie