Mijn T5 96 kw van 2004 verteld me dat hij graag een beurtje wil over 2000 km. Dan staat de km teller op 70.000. Wat moet er bij die km stand gebeuren ?
Bedankt gr Pieter
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
70.000 km beurt
- pieter 762
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 25 jan 2007, 22:30
- Locatie: N. Brabant
70.000 km beurt
Vaak moet er iets gebeuren, voordat er iets gebeurt (Johan Cruijff)
Ex T4 Caravelle # 762. Nu T5 TDI 2004 LWB + T2b panel van 1977
Ex T4 Caravelle # 762. Nu T5 TDI 2004 LWB + T2b panel van 1977
Re: 70.000 km beurt
Hallo.
Vaak hoeft er niks te gebeuren als er niets te doen is.
Nee ehh, Bij 70000km is je bus eigenlijk net een beetje ingereden.
Wat er aan moet gebeuren? Als je bus het al aangeeft dat zul je ongetwijfeld verse olie nodig zijn en een oliefilter.
Kijk maar even in je instructie boekje daar kun je al veel in vinden.
Nieuwe remolie mischien of is dit pas gedaan.
Filter voor je airco?
Standaard is er ook niet iets van te zeggen anders dan de vaste dingen die ze controleren bij een km stand.
Veel dingen zullen volgens een lijstje worden afgewerkt mankeerd er ergens iets of versleten, dat kan bij iedere auto bij elke km stand verschillend zijn.
Een eenduidig antwoord is er eigenlijk niet voor de geven
Succes
Vaak hoeft er niks te gebeuren als er niets te doen is.
Nee ehh, Bij 70000km is je bus eigenlijk net een beetje ingereden.
Wat er aan moet gebeuren? Als je bus het al aangeeft dat zul je ongetwijfeld verse olie nodig zijn en een oliefilter.
Kijk maar even in je instructie boekje daar kun je al veel in vinden.
Nieuwe remolie mischien of is dit pas gedaan.
Filter voor je airco?
Standaard is er ook niet iets van te zeggen anders dan de vaste dingen die ze controleren bij een km stand.
Veel dingen zullen volgens een lijstje worden afgewerkt mankeerd er ergens iets of versleten, dat kan bij iedere auto bij elke km stand verschillend zijn.
Een eenduidig antwoord is er eigenlijk niet voor de geven
Succes
Re: 70.000 km beurt
Pieter,
Volgens mij wordt de waterpomp ook vaak prefentief vervangen. Welke km-stand hiervoor staat weet ik zo niet. De mijne bij 100.000km. Ik was net op tijd, hij begon bij de pomp te zweten.
Gewoon ff navragen.
Tjooooooooooooooowwwwww

Volgens mij wordt de waterpomp ook vaak prefentief vervangen. Welke km-stand hiervoor staat weet ik zo niet. De mijne bij 100.000km. Ik was net op tijd, hij begon bij de pomp te zweten.

Gewoon ff navragen.




vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......
Re: 70.000 km beurt
Mijn busje vraagt om het zelfde na z'n eerte 16000 km. Zelfe verhaal denk ik wet betreft filters e.d. ?? Of zijn er ook specifieke controles voor de eerste X ?
Mijn vraag is naar een dealer te gaan of een ander bedrijf? De dealer hier bij mij in de buurt (waar ik mn bus niet gekocht heb) hebben hun zaken slecht op orde.
Wat betalen jullie voor een beurt in Nederland? ik woon in zuid frankrijk.
veel groetten
maarten
Mijn vraag is naar een dealer te gaan of een ander bedrijf? De dealer hier bij mij in de buurt (waar ik mn bus niet gekocht heb) hebben hun zaken slecht op orde.
Wat betalen jullie voor een beurt in Nederland? ik woon in zuid frankrijk.
veel groetten
maarten
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: 70.000 km beurt
Afhankelijk van waarmee je bus de vorige onderhoudsbeurt is "gevuld", longlife olie of niet, is 70.000 km. waarschijnlijk geen "grote" beurt.
Bij longlife moet de bus "binnen" om de 30.000 km.
Wat wel veel gebeurd (ook bij mij), is dat de dealer de onderhoudsinterval instelt op 15.000 km, zodat inderdaad jouw bus op de volgende 15.000 aangeeft dat ie "binnen" moet. Dat heet dan een tusseninspectie waar enkel de vloeistoffen worden nagekeken. (tenminstte, zo gebeurt het in mechelen). Dit kan je absoluut zelf uitvoeren ! Vraag het in alle geval na bij je dealer en vooral , kijk na op je vorige factuur welke olie men heeft gebruikt op welk aantal kilometers.
Misschien weten anderen meer ?
John.
Bij longlife moet de bus "binnen" om de 30.000 km.
Wat wel veel gebeurd (ook bij mij), is dat de dealer de onderhoudsinterval instelt op 15.000 km, zodat inderdaad jouw bus op de volgende 15.000 aangeeft dat ie "binnen" moet. Dat heet dan een tusseninspectie waar enkel de vloeistoffen worden nagekeken. (tenminstte, zo gebeurt het in mechelen). Dit kan je absoluut zelf uitvoeren ! Vraag het in alle geval na bij je dealer en vooral , kijk na op je vorige factuur welke olie men heeft gebruikt op welk aantal kilometers.
Misschien weten anderen meer ?
John.