Maar een MERCEDES SPRINTER wel!!
Na exact drie jaar afwezigheid omdat er met dat andere Duitse merk werd gereden, krijg ik morgen weer een T5 in mijn bezit.
Een aantal van jullie zullen mij nog wel (her)kennen als "P@ the T5 courier nr. 217"
Het is helaas geen nieuwe 180 PK 4Motion DSG geworden maar een keurige 130 PK 6-bak LWB DC in een T-edition uitvoering uit dec 2009 met slechts 15.0000 km op de klok. Wel weer in het "OffRoad Grey" trouwens.
Kon helaas niet meer op mijn oude inloggegevens komen dus ff wat nieuws aangemaakt.
Vriendelijke groet,
Patrick ook bekend als P@ the T5 courier nr. 217
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Oude liefde roest niet......
- Peter 887
- Berichten: 2455
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
- Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329
Re: Oude liefde roest niet......
Welkom terug Patrick.
Veel plezier met je T5
Verder weetjewel hoe het werkt hier.
Veel plezier met je T5
Verder weetjewel hoe het werkt hier.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Re: Oude liefde roest niet......
Welkom terug! Bewust voor een oude 2.5 gegaan?
Re: Oude liefde roest niet......
Jazeker!! En ook heel bewust voor de 130 PK welke is gechipt tot 160 PK (ABT) en ook komt er bij mij geen automaat meer in aangezien er regelmatig met aanhanger gereden gaat worden!Gerrit354 schreef:Welkom terug! Bewust voor een oude 2.5 gegaan?
Ondertussen alweer 11.000 km gereden, vorige week ff de Mont Blanc Tunnel gepakt met 2.200 kg achter de auto, ging GOED!
Had met de vorige T5 174 pk aut. 380.000 km gereden en kwam gewoon te vaak in de problemen met deze motor/bak combinatie.
De 2,5 motor is een zéér sterke en beproefde configuratie, en ik heb in de nieuwe 2.0 4-cylinder (nog) geen vertrouwen!
Ik hou jullie wel weer een beetje op de hoogte van het betere kilometervreetwerk

P@
Re: Oude liefde roest niet......
Hoi Patrick
terug! Veel (rij)plezier met je nieuwe T5.


1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Re: Oude liefde roest niet......
Welkom terug op het gezelligste T4/T5 forum van Nederland en omstreken 

Ja dit is mijn T4
Nee ik help je niet met verhuizen
Typ en drukfouten voorbehouden
Nee ik help je niet met verhuizen
Typ en drukfouten voorbehouden
- marcel 415
- Berichten: 1223
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
- Locatie: grunniggerlaand
Re: Oude liefde roest niet......
De Oude Liefde roest idd niet, MAAR ......
Ik kan ook niet zeggen dat ik echt tevreden ben.
De ABT gechipte 130 pk blijft regelematig stotteren/inhouden en/of onregelmatig lopen.
Naar mijn gevoel gebeurt het voornamelijk tijdens het regeneratieproces van het roetfilter (elke 1.500 tot 2.000 km keert het probleem terug).
Tevens had ik een probleem met het niet of slecht aanslaan van de motor (langdurig doorstarten om dan onregelmatig te rond te draaien).
Ondertussen zijn de navolgende zaken reeds door de dealer onder garantie vervangen:
2massa vliegwiel
komplete koppeling
aandrijfas rechts incl. bakstomp
alle 5 pompverstuivers
turbo
LMM
en is de EGR-klep grondig gereinigd.
Het startprobleem heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan, maar het onregelmatig lopen, inhouden, sotteren en vermogensverlies is nog steeds niet verholpen.
Komende vrijdg gaat de auto naar Moritz Tuning te Amsterdam voor het sessie op de Dyno testbank aangezien de dealer het ook niet meer weet.
Is voornoemd euvel misschien bekend onder de grote schare
Wil graag een oplossing want elk moment een auto voor een week in de garage is voor mij geen oplossing!!!
Groet Patrick (also known as P@ The T5 Courier).
Ik kan ook niet zeggen dat ik echt tevreden ben.

De ABT gechipte 130 pk blijft regelematig stotteren/inhouden en/of onregelmatig lopen.
Naar mijn gevoel gebeurt het voornamelijk tijdens het regeneratieproces van het roetfilter (elke 1.500 tot 2.000 km keert het probleem terug).
Tevens had ik een probleem met het niet of slecht aanslaan van de motor (langdurig doorstarten om dan onregelmatig te rond te draaien).
Ondertussen zijn de navolgende zaken reeds door de dealer onder garantie vervangen:
2massa vliegwiel
komplete koppeling
aandrijfas rechts incl. bakstomp
alle 5 pompverstuivers
turbo
LMM
en is de EGR-klep grondig gereinigd.
Het startprobleem heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan, maar het onregelmatig lopen, inhouden, sotteren en vermogensverlies is nog steeds niet verholpen.
Komende vrijdg gaat de auto naar Moritz Tuning te Amsterdam voor het sessie op de Dyno testbank aangezien de dealer het ook niet meer weet.
Is voornoemd euvel misschien bekend onder de grote schare


Wil graag een oplossing want elk moment een auto voor een week in de garage is voor mij geen oplossing!!!
Groet Patrick (also known as P@ The T5 Courier).