Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

PIONEER AVIC F900BT

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

PIONEER AVIC F900BT

Bericht door robertTREBOR »

afgelopen zaterdag 10 uur stond even geparkeerd voor de flat van me vriendin.
er rijden 2 somaliers van ca 14 jr. op de fiets langs,
knallen zo met een steen die ze in een linnen tasje bij zich hadden me zijruit in en roven
mijn perfecte mio 7 inch navigatie van de voorruit af, terwijl er vollop mensen in de tuin zaten en door de straat liepen,
binnen een afstand van 10 mtr.
onmiddelijk gaat mijn alarm af en div. hulpvaardige buurtbewoners proberen de dieven te pakken te krijgen middels
wilde achtervolgingen door de wijk.
ik hoor pas later dat mijn alarm afgaat en kan niet zien dat de rechterruit aan gort is geslagen omdat ik alleen de linkerkant kon zien.
met de afstandsbediening breng ik het alarm tot zwijgen, dacht wat vreemd zon loos alarm.
2 min. later wordt er door de buurtbewoners aan de deur gebeld en worden we op de hoogte gesteld van de inbraak.
inmiddels zijn er 2 stuks politie wagens aanwezig in de straat !!
zeker 5 getuigen verklaringen worden opgenomen, het zijn "bekenden" uit de buurt.
naam adres van de somaliers , alles wordt doorgegeven aan de politie agenten.
die vervolgens alleen een rapport beloofd te maken voor de verzekering, en het daarbij laat.
dat mijn mio 7 inch navi gestolen is vind ik erg
dat mijn zijruit kapot is en ik ca 100 km naar huis moet rijden met een klapperende plastic zak met tape vastgemaakt is een ramp

dat mijn PIONEER AVIC F900BT zwaar beschadigd is vind ik helemaal niet erg, wat een rampending was dat !!
geen afneembaar front !
de bleutooth voor de telefoon connectie heb ik nooit werkend kunnen krijgen
de navi was zo gecompliceerd en traaaag en zeikerig dat ik die ook zelden heb gebruikt.

zijn er mede wjw. met goede ervaringen met zo'n grote inbouwmaat radio waar de navi wel makkelijk van
te bedienen is en met een easy bleutooth en waar tevens dezelfde functies op zitten ?

ben gelukkig goed verzekerd, zal tevens aan de dealer vragen of er gelaagde zijruiten bestaan, want zon gehard glas zijruitje
das wel heel erg makkelijk binnenkomen.

vreemde wereld leven we tegenwoordig, de dieven en rovers leven hier als koning.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: PIONEER AVIC F900BT

Bericht door Inbouwer »

Ik zeg, ramen laten beplakken met folie. Hoeft niet een kleur te zijn, kan zelfs blank.

En neem een Kenwood of een JVC met afneembaar front.

Succes
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: PIONEER AVIC F900BT

Bericht door robertTREBOR »

ik wil binnen een week een nieuwe 7 inch radio kopen.

zo slecht als die pioneer F900bt is wil ik graag niet nog eens meemaken

doe eens voa google F900BT recencies , het apparaat wordt echt door iedereen afgezeken en scoort niet hoger dan een 4 !!!!

het zou fijn zijn als anderen hun gebruikerservaringen hier zouden geven van soortgelijke 7 inch geluids.navi sijstemen
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
pieter 762
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 jan 2007, 22:30
Locatie: N. Brabant

Re: PIONEER AVIC F900BT

Bericht door pieter 762 »

http://link.marktplaats.nl/453203170" onclick="window.open(this.href);return false;

:T4politie
Vaak moet er iets gebeuren, voordat er iets gebeurt (Johan Cruijff)
Ex T4 Caravelle # 762. Nu T5 TDI 2004 LWB + T2b panel van 1977
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: PIONEER AVIC F900BT

Bericht door Rick »

Beste Robert,

Ik heb nu iets langer dan een jaar een Kenwood 9240BT, die tot op heden nog prima bevalt. De navigatie is van Garmin en werkt perfect. De Bluetooth ondersteuning is ook geweldig. Kaartupdates van Garmin zijn vrij eenvoudig van het www te plukken. Deze Kenwood heeft ook spraakbesturing wat erg leuk werkt. Hardop een straatnaam uitspreken bij het invoeren van de navigatie is en blijft leuk! Tevens kan je het scherm een aantal graden kantelen, waardoor het goed te lezen blijft.

Het enige nadeel is dat het scherm niet afneembaar is. :muur

http://www.kenwood.nl/products/car/mult ... receivers/" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes,
Rick
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: PIONEER AVIC F900BT

Bericht door Henk250 »

Klote die diefstallen.
Die Pioneer heb ik ook in mijn vrouw dr auto gebouwd.
Carkit werkt prima,navi is een ramp.
In mijn T5 heb ik nu een Sony XNV-L66bt.,met TomTom module.
Werkt meer dan prima,snel,op de meter nauwkeurig bijna,en je kaarten etc updaten via internet.(losse module aan de pc hangen)
Goed geluid,afstandbediening,dvd speler,iPod aansluiting, enz.
De carkit is iets minder,goed geluid,maar wat moeilijker te bedienen.
Ik kan hem aanraden,en als je rondshopt,is ie te koop voor 549 ex btw.(http://www.caruse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
Om hem mooi in je T5 te passen,kun je er een extra raampje bijkopen voor een paar tientjes.

http://www.sony.nl/product/in-car-navigation/xnv-l66bt" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes.

:ikrij
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: PIONEER AVIC F900BT

Bericht door robertTREBOR »

was vandaag bij de vw dealer om een nw zijruit erin te laten zetten, prijs viel trouwens wel mee ca 150 euri

d8 ff vragen over wat voor radio / navi kombi's ze daar nu verkopen

allemaal PIONEER F910BT F 920BT en nu al weer de F 930BT

de modellen volgen elkaar om de 2 mnd op lijkt wel, ze hebben niet eens EEN op voorraad want tegen de tijd dat tie

binnen is , gaat het model er al weer uit, wat een drama !!!

als je nu googeld en je gaat naar de recencies kijken van die nw. PIONEERS , een en al ellende !!

en dat verkopen ze gewoon bij de vw dealer !

die sony die hierboven is genoemd werkt met TOM TOM en is een prima ding !

http://www.kieskeurig.nl/navigatie_syst ... ws/949886/" onclick="window.open(this.href);return false;

MAAR GEEN AFNEEMBAAR FRONT !!!! EN DAT IN DEZE TIJD, GAAT GEWOON NIET MEER HELAAS.

kost kleine 1000 euro en zon junk sloopt gewoon eerst je hele bus om binnen te komen, vervolgens gaat je hele

dasboard aan gort om hem eruit te krijgen.

vervolgens verkoopt tie m in de kroeg voor 50 euro en ik zit weer met 3500 euro schade.

afneembaar front is echt een must in deze klote tijd

nog ff doorzoeken voor een combi die en goed is en een afneembaar font heeft.

tips welkom.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Lisboa

Re: PIONEER AVIC F900BT

Bericht door Lisboa »

Inbouwer schreef:Ik zeg, ramen laten beplakken met folie. Hoeft niet een kleur te zijn, kan zelfs blank.

En neem een Kenwood of een JVC met afneembaar front.

Succes

Zijramen beplakken tegen diefstal is idd handig, ruit gaat wel stuk maar je komt er nog niet doorheen.
Mocht je ooit te water raken, dan heb je ook een probleem omdat je er bijna nie meer uit kan komen!

Mvg,

Luuk
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: PIONEER AVIC F900BT

Bericht door robertTREBOR »

ik ben dr al uit met me radio en navi na 3 uur internet struinen


http://www.navishop.nl/jvc-kwnt30-p-10961.html" onclick="window.open(this.href);return false;


dees gaat het worden , fronje mee naar huis en alles leeg in me bussie en maar hopen dat ze eraf blijven.

jvc is zon beetje de enige met afneembaar front EN goed snel en easy werkend t.o.v. pioneer wat een drama is.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
ron832
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 jan 2007, 00:18
Locatie: Sittard

Re: PIONEER AVIC F900BT

Bericht door ron832 »

Ziet re allemaal mooi uit maar ik heb besloten geen rns te pakken. Heb gewoon een rcd 315 met een parrot mki 9200 carkit en een brodit houder voor mijn Iphine. Navigatie gaat via mijn Iphone (tomtom) en muziek gaat via Iphone, SDcard in de parrot, Usb stick in het dashboard
kastje en uiteraard gewoon de radio. Het schermpje van de rcd geeft zowel de instellingen van de klimacontrol als de parkeersensoren aan.
Ook ik vind een RNS mooier maar helaas zijn ze te diefstalgevoelig. Een GSM met navi neem je toch altijd mee uit de bus en wat overblijft is niet aantrekkelijk voor die criminele idioten.

Succes
Ron
RON 832 CARAVELLE GP 2.0 TDI 140PK

http://www.toko-elly.nl
http://www.brandweersittard.com
Plaats reactie