Even voorstellen allereerst:
ik ben sinds een jaar in het bezit van een verlengde t4 TDI uit "97 met dc en ben al veel te weten gekomen via dit forum over deze mijns inziens geweldige bus, als je hem zo mag noemen, heb er inmiddels al bijna 45000 km mee gestuurd en de teller staat inmiddels op +/-302.000 km
Ik heb het volgende merkwaardige probleem wat ik niet direct kan terugvinden op dit forum.....
Het begon allemaal een maandje of anderhalf geleden met 2 doorgebrandde remlichten in een paar dagen tijd, omdat ik ze kort daarvoor nog heb zien branden vond ik dat vreemd.... maar het kan natuurlijk, sindsdien heb ik last van een knipperend gloeispiraal lampje in samenwerking ( of beter gebrek daaraan ) met een uitgevallen cruise control, beide schakelaars van de remmen en de koppeling zijn door de dealer getest en werken blijkbaar goed, ook de cruise control stengel aan het stuur wordt herkend via de VAGcom ook in combinatie met intrappen van rem of koppelingspedaal.
Het gloeispiraal lampje gaat dan overigens voor een minuut of 10 uit en gaat daarna vrolijk weer knipperen, als je het rempedaal aanraakt dan gaat hij weer uit voor 10 minuten enz enz........zoniet blijft hij gerust 100-en kms achter elkaar knipperen zoals ik gemerkt heb op weg naar Dresden laatst.
Even voor de duidelijkheid: de blauwe schakelaar van het rempedaal is reeds vervangen door de dealer, mijns inziens een onnodige reparatie omdat de schakelaars bij mij thuis getest zijn, werkten prima beide, cruise control stengel had ik in mijn zoektocht zelf gesloopt per ongeluk en is dus inmiddels ook vervangen.
Motorisch loopt hij uitstekend, geen vermogensverlies, genagel ( O.K ff bij koud dan ) olieverbruik of andere rare geluiden, gewoon een heel gezond torretje, verbruik normaal 1 op 12,5 tot 1:14 na gelang de gemoedstoestand van mijn rechter voet

Voor dat ik nou weer een lading geld bij de dealer achterlaat ( valt vooralsnog mee, maar als ze moeten gaan zoeken dan kan het hard oplopen ) dacht ik misschien jullie eerst lastig te vallen met dit probleem.
Ik rij altijd lange afstanden, soms tot 1000 km aan één stuk en het ontbreken van cruise control is daarbij niet echt fijn, vooral omdat ik hem te pas en te onpas gebruik normaal.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Groetjes, Cor Borst.