Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Blijft op contact staan OPGELOST!

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Blijft op contact staan OPGELOST!

Bericht door Rotor »

Hallo allemaal, ik heb een probleem... ik stond op een camping in zuid-Frankrijk, kijk toevallig even in de bus en 102pk tdi uit 2001 en ook nog eens een automaat, maar goed ik zie dat hij op het contact staat, dacht gelijk aan het witte contact blokje, maar goed ik de sleutel in het contact gedaan, en de motor gestart, maar nu komt het ik haal de sleutel eruit, maar hij blijft gewoon doorlopen, ja en wat doe je dan? de motorkap open, en de slang van de intercooler eraf en dicht geknepen, toen stopte de motor.
En wat ik toen gedaan heb is de zekeringen 1 voor 1 eruit gehaald, en ja bij nummer 14 ging hij van het contact af, motor weer gestart en weer uit gedaan en dat ging weer als vanouds .
De zekering er maar uitgelaten, de elektrische ramen werkten ook onder deze zekering, maar goed thuis gekomen, de volgende dag de zekering er weer ingedaan , maar alles bleef gewoon werken, tot na een week weer hetzelfde, mijn gedachten ging naar een relais uit die blijft hangen.....maar het vreemde is dat hij ineens op het contact springt en gelijk ook weer ervan af, en dit wel een paar keer achter elkaar, en nu hoop ik maar dat iemand dit euvel bekent voor komt, of iemand met een goede suggestie, en ja ik weet het het is een moeilijk probleem.
Alvast bedankt voor het meedenken. groeten, Ton.
Laatst gewijzigd door Rotor op 08 aug 2011, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Blijft op contact staan

Bericht door Egbert&Manon »

Ik heb het een keer meegemaakt, toen ik de radio (verkeerd) aansloot.

Koppel je radio eens los.....


Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Blijft op contact staan

Bericht door Rotor »

Egbert&Manon schreef:Ik heb het een keer meegemaakt, toen ik de radio (verkeerd) aansloot.

Koppel je radio eens los.....


Egbert
Hoi Egbert, de radio werkt niet via het contactslot, hij staat rechtstreeks op de accu, en jawel met een zekering er tussen, maar bedankt voor het mee denken.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Blijft op contact staan

Bericht door Roger B. (11)61 »

laten we het eens niet bij VW zoeken, je elektrische spiegels, zit daar constant en geschakeld bij elkaar en op zekering 14 erbij toevallig?

het klinkt mij in de oren als twee draden die contact maken af en toe

kortom, alles wat op de betreffende zekering zit nalopen op kabelschade, kan zeer goed in je deurdoorvoer zitten dus
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Blijft op contact staan

Bericht door Rotor »

Roger B. (11)61 schreef:laten we het eens niet bij VW zoeken, je elektrische spiegels, zit daar constant en geschakeld bij elkaar en op zekering 14 erbij toevallig?

het klinkt mij in de oren als twee draden die contact maken af en toe

kortom, alles wat op de betreffende zekering zit nalopen op kabelschade, kan zeer goed in je deurdoorvoer zitten dus
Ha Roger, en je ik geef VW niet de schuld :bifun maar de spiegels worden via een comfort module gestuurd, ook weer rechtstreeks op de accu, en ja zoals je zegt het lijkt zeker op zoiets dat 2 draden af en toe met elkaar in aanraking komen, ik ga morgen gelijk kijken in de deur rubber doorvoer, thanks.
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Blijft op contact staan

Bericht door Rotor »

Hallo allemaal, het probleem is opgelost, en het was wat Roger al dacht....het was de kabel in het doorvoer rubber van de deur, allen bedankt voor het meedenken, vooral Roger met zijn schot in de roos.
Bijlagen
100_3513bb.JPG
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Blijft op contact staan

Bericht door sgsdebruijn »

jemig das aardig gesloopt zeg
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Blijft op contact staan

Bericht door Rotor »

sgsdebruijn schreef:jemig das aardig gesloopt zeg
Ja zeg dat wel, het was net of ze plaatselijk gestript waren, maar alle koperdraden waren nog prima, niet eentje doormidden, dus alles mooi weer ingepakt met isolatieband.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Blijft op contact staan OPGELOST!

Bericht door Egbert&Manon »

Die Roger mag wat mij betreft een taart naar keuze uitzoeken bij de Hema. :klappen :jumpklap
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1666
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: Blijft op contact staan OPGELOST!

Bericht door sjaak »

:T44EVER :driveT4 :werkaanT4 Zozag tie van mij er ook uit.Kwam er achter omdat het raam niet meer omhoog wilde,en de spiegelverstelling deed het ook al een tijdje niet meer.Blijft toch zwak puntje bij onze geliefde t4 :muur :muur :muur :wjw
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Blijft op contact staan OPGELOST!

Bericht door sgsdebruijn »

M'n Espace had helemaal baggerdraadjes (had er 1 uit 99)
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Blijft op contact staan OPGELOST!

Bericht door René »

Met alleen isolatietape verbinden is en blijft slechts een tijdelijke oplossing.
Gewoon alles opnieuw solderen. (met de reparatieplek niet in het rubber).

Rene
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Blijft op contact staan OPGELOST!

Bericht door Rotor »

Berrie en Rene schreef:Met alleen isolatietape verbinden is en blijft slechts een tijdelijke oplossing.
Gewoon alles opnieuw solderen. (met de reparatieplek niet in het rubber).

Rene
Hi René, ik gaf al aan dat de koperdraden niet door waren, dus goed geïsoleerd, en toen de hele bundel weer met een speciale tape af geïsoleerd(tesa) , en en daar kom je met een schroevendraaier nog moeilijk doorheen, ik denk dat ik de komende jaren van die plek geen last meer heb.
Plaats reactie