Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
andere remmen
andere remmen
hello weetjewellers.
Naar ik heb vernomen is de remkwaliteit van de t5 helemaal niet goed (toch niet de standaard remmen).
Ik hoorde hier een tijdje geleden dat er ''indien je 17 eronder hebt liggen" beter remmen kunnen gestoken worden (zouden onderdeel zijn van het sportonderstel???)
Mijn vraag nu, ik heb 16" eronder (standaard) kan ik indien ik er 17" onder zet zonder meer aan de garage bij bv een onderhoud wanneer deze schijven en blokken op zijn vragen om een zwaardere set te monteren zonder al te veel werk? ik vermoed dat het toch enkel de remklauw, blokken en schijven zijn die anders zijn, of is dit een hele sturing?
Naar ik heb vernomen is de remkwaliteit van de t5 helemaal niet goed (toch niet de standaard remmen).
Ik hoorde hier een tijdje geleden dat er ''indien je 17 eronder hebt liggen" beter remmen kunnen gestoken worden (zouden onderdeel zijn van het sportonderstel???)
Mijn vraag nu, ik heb 16" eronder (standaard) kan ik indien ik er 17" onder zet zonder meer aan de garage bij bv een onderhoud wanneer deze schijven en blokken op zijn vragen om een zwaardere set te monteren zonder al te veel werk? ik vermoed dat het toch enkel de remklauw, blokken en schijven zijn die anders zijn, of is dit een hele sturing?
- Pascal-141
Re: andere remmen
Met een dikke portemonnee is alles mogelijk ...mettesboy schreef:hello weetjewellers.
Maar ga jij racen met je T5 of zo , dat je extra uithoudingsvermogen nodig hebt ? Want volgens mij zijn hier nog niet veel klachten op het forum gepasseerd ivm de remmen ...
-
Remmen 17"
Hallo Daan, het is wel mogelijk om je remmen te verbeteren.
Ik heb de veerpoten van een 3.2 V6 eronder gebouwd, maar je redt het ook metde schijven, klauwen en ankerplaten. Heb geen flauw idee wat de onderdelen kosten, maar ik vond het een hele verbetering. Mijn bus weegt een 2900 kg.
Succes Edjeraketje
Ik heb de veerpoten van een 3.2 V6 eronder gebouwd, maar je redt het ook metde schijven, klauwen en ankerplaten. Heb geen flauw idee wat de onderdelen kosten, maar ik vond het een hele verbetering. Mijn bus weegt een 2900 kg.
Succes Edjeraketje
-
Remmen 17"
Sorry Daan, richtte de opmerking aan de verkeerde!! 

-
kiloooos
Ja Peter, je had alleen maar oog voor Belle P maar achterin ligt vrij vol :klappen
Groeten Edwin
Groeten Edwin