Beste allemaal,
Ik heb een vraag, mijn T5 uit 2005 2,5 TDI 131 PK 160 dkm automaat geeft een fluitend geluid bij het optrekken. Het lijkt wel alsof het de V-snaar is maar dat lijkt me sterk omdat het alleen bij het optrekken is?
het klinkt alsof er ergens lucht vrijkomt vandaar het ''fluitend'' geluid.
heeft iemand enig idee waar dit door kan komen?
alvast bedankt,
Frank
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
fluitend geluid
fluitend geluid
http://www.ReflexPromotions.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Uw bedrijfskleding en PBM specialist
Uw bedrijfskleding en PBM specialist
Re: fluitend geluid
turbo slang of intercooler lek
uitlaatspruitstuk wil ook wel eens lek gaan??
ennuuh ik weet het niet zeker maar mijn 2.5 heeft helemaal geen
v snaar ,alleen een rubber koppelling voor de dynamo (heb geen airco)
uitlaatspruitstuk wil ook wel eens lek gaan??
ennuuh ik weet het niet zeker maar mijn 2.5 heeft helemaal geen
v snaar ,alleen een rubber koppelling voor de dynamo (heb geen airco)
Re: fluitend geluid
Bedankt voor je reactie. Ik heb wel airco dus neem aan dat de pomp wel aangesloten zit op een V snaar.. ik zal de slang van de turbo en intercooler even checken
http://www.ReflexPromotions.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Uw bedrijfskleding en PBM specialist
Uw bedrijfskleding en PBM specialist
Re: fluitend geluid
Voor alle duidelijkheid, dit is de overbrenging in de T5:

En je weet zeker dat het niet gewoon de turbo is die fluit?

En je weet zeker dat het niet gewoon de turbo is die fluit?
- Jaques T5 186
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
- Locatie: Emmen
Re: fluitend geluid
Ik heb ook lang met een fluitend geluid gereden
Ben bij 2 bedrijven geweest noem geen namen,
die waren van mening dat de turbo kapot was en direct vervangen dient te worden.
Heb uiteindelijk in dld een onderzoek laten doen, en daar kwam aan het licht
dat er een scheur in het uitlaatspruitstuk zat.
Heb hem daar ook laten vervangen. super service daar.
Het geluid zat hem tussen de 1500 en 2000 toeren.
Laat het gewoon ff testen
Succes met het vervolg
Groetjes Jaques t5 186
Ben bij 2 bedrijven geweest noem geen namen,
die waren van mening dat de turbo kapot was en direct vervangen dient te worden.
Heb uiteindelijk in dld een onderzoek laten doen, en daar kwam aan het licht
dat er een scheur in het uitlaatspruitstuk zat.
Heb hem daar ook laten vervangen. super service daar.
Het geluid zat hem tussen de 1500 en 2000 toeren.
Laat het gewoon ff testen
Succes met het vervolg
Groetjes Jaques t5 186

---je kunt beter een blauwtje lopen, dan een groentje blijven--
Re: fluitend geluid
ook ik had een fluit rond de 2000 toeren
mijn E R G vervangen probleem niet weg
Turbo + turbo slangen vervangen probleem niet weg
spruitstukpakking en spruitstuk vervangen probleem weg
mijn E R G vervangen probleem niet weg
Turbo + turbo slangen vervangen probleem niet weg
spruitstukpakking en spruitstuk vervangen probleem weg
Re: fluitend geluid
oei !!!tvanhoek schreef:ook ik had een fluit rond de 2000 toeren
mijn E R G vervangen probleem niet weg
Turbo + turbo slangen vervangen probleem niet weg
spruitstukpakking en spruitstuk vervangen probleem weg
en 2000 euro verder als alle vervangen onderdelen nieuw waren en bij de dealer gerep.???????
Re: fluitend geluid
Hallo Wjwellers,
Het verbaasd mij zeer dat er zo maar van alles vervangen gaat worden zonder dat de oorzaak duidelijk is.
Ik heb al twee maal een uitlaatspruitstuk lek gehad. Met de welbekende fluit als resultaat.
Ook het aanspreken van de turbo verloopt dan al wat trager.
Een maal was dit goed te lassen, bij de aansluiting op het blok van de eerste cilinder.
Eenmaal bij het flexibele gedeelte van de egr , niet te lassen exit spuitstuk.
Succes allemaal.
Het verbaasd mij zeer dat er zo maar van alles vervangen gaat worden zonder dat de oorzaak duidelijk is.
Ik heb al twee maal een uitlaatspruitstuk lek gehad. Met de welbekende fluit als resultaat.
Ook het aanspreken van de turbo verloopt dan al wat trager.
Een maal was dit goed te lassen, bij de aansluiting op het blok van de eerste cilinder.
Eenmaal bij het flexibele gedeelte van de egr , niet te lassen exit spuitstuk.
Succes allemaal.