Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

slecht starten 88pk

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
remcobor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 jan 2007, 22:27
Locatie: nijkerk

slecht starten 88pk

Bericht door remcobor »

Hallo Transporter fanaten,

Mijn schoonvader heeft een t4 van 2002 met blauwe i,88pk dus.
Sinds enige tijd,ook van de zomer al,start deze slecht,moet eerst helemaal uitgegloeid zijn en dan moet je behoorlijk doorstarten.
Loopt dan eerst even beroerd en dan is er verder niets meer aan de hand,ben bang dat het met de lagere temperaturen nog slechter gaat.
Ook een warme start gaat niet altijd even lekker,moet behoorlijk lang starten,anders slaat hij af.
De koelvloeistof temp sensor is al vervangen,dat was de enige storing die er in zat.
Wie weet wat er aan de hand zou kunnen zijn? ik neig naar de afstelling van de dieselpomp.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
gr Remco.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: slecht starten 88pk

Bericht door René »

Ik denk het ook.
Inspuittijdstip van de pomp controleren.
Volgens mij gloeit een TDI met deze temperaturen niet eens.

René
Gebruikersavatar
rubenverhaaf
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jul 2011, 20:31

Re: slecht starten 88pk

Bericht door rubenverhaaf »

pomp afstelling controleren inderdaad.. mocht dat goed wezen dan zou ik de verstuivers eens vervangen..

ik had dit namelijk ook.. nieuwe verstuivers erin.. sleutel aanraken en lopen :driveT4 zoals een 2.5 tdi het moet doen
hoeveel kilmeters heeft die gedraait..? de mijne 250.000 ongeveer

succes en post de uitkomst !!
5 Cilinder For Life !!
Gebruikersavatar
drikje
Berichten: 208
Lid geworden op: 18 okt 2007, 21:12
Locatie: Hoogezand-Sappemeer

Re: slecht starten 88pk

Bericht door drikje »

:alarm Brandstoffilter vervangen is een optie ??? Had ik ook als probleem toen ik mijn T4 88pk nog had :werkaanT4

Groet , :T54LIFE Drik :driveT5
VW Caravelle Highline 180PK DSG- Black Magic.LWB
Gebruikersavatar
remcobor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 jan 2007, 22:27
Locatie: nijkerk

Re: slecht starten 88pk

Bericht door remcobor »

Oke,hij heeft ongeveer 100000 km gelopen,hoop niet dat de verstuivers versleten zijn.
Eerst maar eens nieuw filters proberen,die heeft hij nodig,anders pomptiming laten controleren.
De uitkomst laat ik natuurlijk weten.
Alvast bedankt,gr Remco
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: slecht starten 88pk

Bericht door sgsdebruijn »

Je zou ook gelijk lekker het luchtfilter kunnen vervangen, ben je ook gelijk dicht bij je interieurfilter (-; weet niet hou oud/km's ze al meegaan?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: slecht starten 88pk

Bericht door Multivan Generation »

remcobor schreef:Oke,hij heeft ongeveer 100000 km gelopen,hoop niet dat de verstuivers versleten zijn.
Eerst maar eens nieuw filters proberen,die heeft hij nodig,anders pomptiming laten controleren.
De uitkomst laat ik natuurlijk weten.
Alvast bedankt,gr Remco

Ooit al eens de distributieriem vervangen?
Zo nee, dan loopt die op zijn laatste benen en heeft die maximale rek gekregen,
en is de brandstofpomp timing verlopen. :knipoog

Wellicht bovenstaande, mocht dit nog niet verricht zijn,
eerst laten doen. Grote kans dan, dat het probleem verholpen is/wordt.

Is distributieriem al wel vervangen, dan zou ik ook de brandstofpomp dynamisch laten afstellen..

Brandstoffilter zou volgens VW 60.000 km mee moeten kunnen gaan,
maar mijn advies zou zijn, rond de 30.000 km vervangen..
Ik heb die van mij toen open gezaagd en die was 50.000 km meegegaan :ie :ie :ie

Daarna liep ie meteen veel lekkerder.. :jump
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
remcobor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 jan 2007, 22:27
Locatie: nijkerk

Re: slecht starten 88pk

Bericht door remcobor »

Alle filters en olie vervangen,geen resultaat maar hij was aan de beurt toe.
distrubutieriem vervangen,heel stuk beter geworden maar nog niet over.
naar reperateur gebeld en de bus moet terug om de pomptiming nog optimaler te zetten.
zou nu op 40? staan?
ik laat het vervolg weten.
gr remco
sjefkeg
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 jan 2007, 14:37
Locatie: mariahout

Re: slecht starten 88pk

Bericht door sjefkeg »

Hallo Remco,heb het zelfde euvel gehad.
Na het vervangen van de gloeibogies en het brandstoffilter ,bleek toch de pompafstelling de boosdoener.
Met de labtop eraan bij VAS in Erp was het probleem zo uit de wereld.
Loop en start weer als een zonnetje.Verbruik gemiddeld 1 op 14.
Groetjes Sjefke
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: slecht starten 88pk

Bericht door René »

Als inspuiting op 40 staat is dat net buiten spec.
Laat hem maar op een hogere waarde zetten (55-63), dan zul je zien dat het starten opeens een stuk makkelijker gaat.

René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: slecht starten 88pk

Bericht door Multivan Generation »

inderdaad, een waarde van 40 is te laat.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
remcobor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 jan 2007, 22:27
Locatie: nijkerk

Re: slecht starten 88pk

Bericht door remcobor »

pomp juist afgesteld maar behaalde niet het juiste resultaat.
bleken er 3 van de 5 gloeibogies stuk te zijn,verv angen en start weer als een nieuwe!!!
opgelost dus.
gr remco :driveT4
Plaats reactie