Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
slecht starten 88pk
slecht starten 88pk
Hallo Transporter fanaten,
Mijn schoonvader heeft een t4 van 2002 met blauwe i,88pk dus.
Sinds enige tijd,ook van de zomer al,start deze slecht,moet eerst helemaal uitgegloeid zijn en dan moet je behoorlijk doorstarten.
Loopt dan eerst even beroerd en dan is er verder niets meer aan de hand,ben bang dat het met de lagere temperaturen nog slechter gaat.
Ook een warme start gaat niet altijd even lekker,moet behoorlijk lang starten,anders slaat hij af.
De koelvloeistof temp sensor is al vervangen,dat was de enige storing die er in zat.
Wie weet wat er aan de hand zou kunnen zijn? ik neig naar de afstelling van de dieselpomp.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
gr Remco.
Mijn schoonvader heeft een t4 van 2002 met blauwe i,88pk dus.
Sinds enige tijd,ook van de zomer al,start deze slecht,moet eerst helemaal uitgegloeid zijn en dan moet je behoorlijk doorstarten.
Loopt dan eerst even beroerd en dan is er verder niets meer aan de hand,ben bang dat het met de lagere temperaturen nog slechter gaat.
Ook een warme start gaat niet altijd even lekker,moet behoorlijk lang starten,anders slaat hij af.
De koelvloeistof temp sensor is al vervangen,dat was de enige storing die er in zat.
Wie weet wat er aan de hand zou kunnen zijn? ik neig naar de afstelling van de dieselpomp.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
gr Remco.
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: slecht starten 88pk
Ik denk het ook.
Inspuittijdstip van de pomp controleren.
Volgens mij gloeit een TDI met deze temperaturen niet eens.
René
Inspuittijdstip van de pomp controleren.
Volgens mij gloeit een TDI met deze temperaturen niet eens.
René
- rubenverhaaf
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 20:31
Re: slecht starten 88pk
pomp afstelling controleren inderdaad.. mocht dat goed wezen dan zou ik de verstuivers eens vervangen..
ik had dit namelijk ook.. nieuwe verstuivers erin.. sleutel aanraken en lopen
zoals een 2.5 tdi het moet doen
hoeveel kilmeters heeft die gedraait..? de mijne 250.000 ongeveer
succes en post de uitkomst !!
ik had dit namelijk ook.. nieuwe verstuivers erin.. sleutel aanraken en lopen

hoeveel kilmeters heeft die gedraait..? de mijne 250.000 ongeveer
succes en post de uitkomst !!
5 Cilinder For Life !!
Re: slecht starten 88pk
:alarm Brandstoffilter vervangen is een optie ??? Had ik ook als probleem toen ik mijn T4 88pk nog had
Groet ,
Drik 

Groet ,


VW Caravelle Highline 180PK DSG- Black Magic.LWB
Re: slecht starten 88pk
Oke,hij heeft ongeveer 100000 km gelopen,hoop niet dat de verstuivers versleten zijn.
Eerst maar eens nieuw filters proberen,die heeft hij nodig,anders pomptiming laten controleren.
De uitkomst laat ik natuurlijk weten.
Alvast bedankt,gr Remco
Eerst maar eens nieuw filters proberen,die heeft hij nodig,anders pomptiming laten controleren.
De uitkomst laat ik natuurlijk weten.
Alvast bedankt,gr Remco
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: slecht starten 88pk
Je zou ook gelijk lekker het luchtfilter kunnen vervangen, ben je ook gelijk dicht bij je interieurfilter (-; weet niet hou oud/km's ze al meegaan?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: slecht starten 88pk
remcobor schreef:Oke,hij heeft ongeveer 100000 km gelopen,hoop niet dat de verstuivers versleten zijn.
Eerst maar eens nieuw filters proberen,die heeft hij nodig,anders pomptiming laten controleren.
De uitkomst laat ik natuurlijk weten.
Alvast bedankt,gr Remco
Ooit al eens de distributieriem vervangen?
Zo nee, dan loopt die op zijn laatste benen en heeft die maximale rek gekregen,
en is de brandstofpomp timing verlopen.

Wellicht bovenstaande, mocht dit nog niet verricht zijn,
eerst laten doen. Grote kans dan, dat het probleem verholpen is/wordt.
Is distributieriem al wel vervangen, dan zou ik ook de brandstofpomp dynamisch laten afstellen..
Brandstoffilter zou volgens VW 60.000 km mee moeten kunnen gaan,
maar mijn advies zou zijn, rond de 30.000 km vervangen..
Ik heb die van mij toen open gezaagd en die was 50.000 km meegegaan



Daarna liep ie meteen veel lekkerder..

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: slecht starten 88pk
Alle filters en olie vervangen,geen resultaat maar hij was aan de beurt toe.
distrubutieriem vervangen,heel stuk beter geworden maar nog niet over.
naar reperateur gebeld en de bus moet terug om de pomptiming nog optimaler te zetten.
zou nu op 40? staan?
ik laat het vervolg weten.
gr remco
distrubutieriem vervangen,heel stuk beter geworden maar nog niet over.
naar reperateur gebeld en de bus moet terug om de pomptiming nog optimaler te zetten.
zou nu op 40? staan?
ik laat het vervolg weten.
gr remco
Re: slecht starten 88pk
Hallo Remco,heb het zelfde euvel gehad.
Na het vervangen van de gloeibogies en het brandstoffilter ,bleek toch de pompafstelling de boosdoener.
Met de labtop eraan bij VAS in Erp was het probleem zo uit de wereld.
Loop en start weer als een zonnetje.Verbruik gemiddeld 1 op 14.
Groetjes Sjefke
Na het vervangen van de gloeibogies en het brandstoffilter ,bleek toch de pompafstelling de boosdoener.
Met de labtop eraan bij VAS in Erp was het probleem zo uit de wereld.
Loop en start weer als een zonnetje.Verbruik gemiddeld 1 op 14.
Groetjes Sjefke
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: slecht starten 88pk
Als inspuiting op 40 staat is dat net buiten spec.
Laat hem maar op een hogere waarde zetten (55-63), dan zul je zien dat het starten opeens een stuk makkelijker gaat.
René
Laat hem maar op een hogere waarde zetten (55-63), dan zul je zien dat het starten opeens een stuk makkelijker gaat.
René
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: slecht starten 88pk
inderdaad, een waarde van 40 is te laat.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: slecht starten 88pk
pomp juist afgesteld maar behaalde niet het juiste resultaat.
bleken er 3 van de 5 gloeibogies stuk te zijn,verv angen en start weer als een nieuwe!!!
opgelost dus.
gr remco
bleken er 3 van de 5 gloeibogies stuk te zijn,verv angen en start weer als een nieuwe!!!
opgelost dus.
gr remco
