Ik ga morgen nog even de steker weer op de lmm terugplaatsen om te zien wat het effekt van alléén de afgenomen slang van de EGR doet met het vermogen, maar ik gok dat het probleem zuiver van de lmm afkomstig is.
Nu heb ik inmiddels het één en ander gelezen over het vervangen van de lmm, en dat de pierburg over het algemeen de voorkeur heeft. Nu zat ik echter te denken, wat zou het eigenlijk voor kwaad kunnen om de lmm gewoon achterwege te laten en de diode er permanent tussen te plaatsen? En is de waarde van de diode nog echt van belang? Of is een uitgangsspanning tussen 0 en 5 volt het enige wat van belang is? Ik had toevallig nog een diode liggen en hiermee kwam ik op een spanning van ongeveer 0,4 volt uit, terwijl de bedoeling was om ergens tussen de 4,5 en 5 volt uit te komen.
Als de oplossing met de diode afdoende is dan kan ik de lmm eventueel verbouwen en het uitstekende deel uit de aanzuig verwijderen.
Hoe zijn de ervaringen van mensen die de lmm gewoon achterwege hebben gelaten, wat voor gevolgen zou dit invloed kunnen hebben op de levensduur van de motor?
alvast bedankt,
greetz