Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
help
help
ik heb een t 4
2002 240.000 km 1.9 td
ik heb nieuwe startmotor
nieuwe dynamo
nieuwe accu
alle massa kabels nagekeken
lekstroom 0,3
dynamo laad goed bij en toch af en toe helemaal leeg
ra ra we kunnen het niet vinden iemand een idee waar nog meer te zoeken
gaat soms een week goed en dan in 1 keer weer helemaal leeg
gisteren 100 kilometer gereden gewerkt rond 1 uur 1 kilometer gereden gestopt na 45 minuten weer terug gereden 1 kilometer
auto op contact laten staan spullen ingeladen 5 minuten werk en wilde toen weer starten en toen was alles uit maar dan ook alles
geen lampjes branden op daschbord zelf niet de kilometerstand en ook met startkabels geen verlichting zelf slepen ging niet en dat terwijl alles is vervangen
accu opgeladen via andere auto ( 20 minuten ) daarna gesleept en dat lukt hij ging aan toen 100 kilometer gereden en na de garage geweest
en toen niks aan de hand alles werkt naar behoren
dus alle hulp en ideen welkom
alvast bedankt
2002 240.000 km 1.9 td
ik heb nieuwe startmotor
nieuwe dynamo
nieuwe accu
alle massa kabels nagekeken
lekstroom 0,3
dynamo laad goed bij en toch af en toe helemaal leeg
ra ra we kunnen het niet vinden iemand een idee waar nog meer te zoeken
gaat soms een week goed en dan in 1 keer weer helemaal leeg
gisteren 100 kilometer gereden gewerkt rond 1 uur 1 kilometer gereden gestopt na 45 minuten weer terug gereden 1 kilometer
auto op contact laten staan spullen ingeladen 5 minuten werk en wilde toen weer starten en toen was alles uit maar dan ook alles
geen lampjes branden op daschbord zelf niet de kilometerstand en ook met startkabels geen verlichting zelf slepen ging niet en dat terwijl alles is vervangen
accu opgeladen via andere auto ( 20 minuten ) daarna gesleept en dat lukt hij ging aan toen 100 kilometer gereden en na de garage geweest
en toen niks aan de hand alles werkt naar behoren
dus alle hulp en ideen welkom
alvast bedankt
Laatst gewijzigd door edwin850 op 19 nov 2011, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
- rubenverhaaf
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 20:31
Re: help
is de accu daadwerkelijk leeg, of krijgt de starter gewoon geen stroom..
als iets in 5 minuten je accu leegtrekt moet het een behoorlijke verbruiker wezen..
kan me zo niet iets voorstellen wat zoveel stroom trekt..
als iets in 5 minuten je accu leegtrekt moet het een behoorlijke verbruiker wezen..
kan me zo niet iets voorstellen wat zoveel stroom trekt..
5 Cilinder For Life !!
Re: help
accu echt helemaal leeg
voorgloei automaat weet ik niet zal dat de volgende week effe na laten kijken
maar vandaag geen probleem heb hem een paar keer gestart zelf vanochten rond 8 uur met de vorst geen problemen
dus ga nu alle ideen die ik krijg opschrijven en na lopen
dus blijf maar dingen roepen en wie weet heb ik er wat aan
en als ik het probleem heb gevonden zal ik het melden wie weet heeft een ander er ook eens wat aan
alvast bedankt
blijf maar dingen roepen
voorgloei automaat weet ik niet zal dat de volgende week effe na laten kijken
maar vandaag geen probleem heb hem een paar keer gestart zelf vanochten rond 8 uur met de vorst geen problemen
dus ga nu alle ideen die ik krijg opschrijven en na lopen
dus blijf maar dingen roepen en wie weet heb ik er wat aan
en als ik het probleem heb gevonden zal ik het melden wie weet heeft een ander er ook eens wat aan
alvast bedankt
blijf maar dingen roepen
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
- rubenverhaaf
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 20:31
Re: help
kortsluiting ;
Radio
Trekhaak ?
relais achteruitverwarming
eigenlijk is kortsluiting de enige mogelijk oorzaak, gezien er toch dik 5000 watt word getrokken ( als het niet meer is .. )
naar mijn idee vraagt je gloeisysteem niet zoveel stroom, je zou eventueel het relais eruit kunnen halen en kijken of het dan nog voorkomt..
Radio
Trekhaak ?
relais achteruitverwarming
eigenlijk is kortsluiting de enige mogelijk oorzaak, gezien er toch dik 5000 watt word getrokken ( als het niet meer is .. )
naar mijn idee vraagt je gloeisysteem niet zoveel stroom, je zou eventueel het relais eruit kunnen halen en kijken of het dan nog voorkomt..
5 Cilinder For Life !!
- rubenverhaaf
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 20:31
Re: help
de radio kan intern ook sluiting maken, en gezien het probleem zich niet altijd voordoet is de gemeten lekstroom op dat moment dus niet geheel relevant
je moet proberen het probleem te starten..
je zegt dat je de auto aan het laden was.. dus je had de achterklep open staan, ( Draadbreuk )
achterklep open en lekstroom meten eventueel met de draadboom spelen
toch hou ik het op kortsluiting ergens gezien de enorme hoeveelheid stroom er in 5 minuten weggaat
je moet proberen het probleem te starten..
je zegt dat je de auto aan het laden was.. dus je had de achterklep open staan, ( Draadbreuk )
achterklep open en lekstroom meten eventueel met de draadboom spelen
toch hou ik het op kortsluiting ergens gezien de enorme hoeveelheid stroom er in 5 minuten weggaat
5 Cilinder For Life !!
Re: help
de dynamo zat nog geen 24 uur op de auto ( bosch dynamo nieuw )
de accu zat nog geen 24 uur op de auto en was de eerste keer dat deze accu leeg was
ook stinkt het niet naar kortsluiting
achterdeurtjes open dan brand alleen het kleine lampje in de bak
de accu zat nog geen 24 uur op de auto en was de eerste keer dat deze accu leeg was
ook stinkt het niet naar kortsluiting
achterdeurtjes open dan brand alleen het kleine lampje in de bak
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
- rubenverhaaf
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 20:31
Re: help
dynamo goed aangesloten ??
en een nieuwe accu kan ook kapot wezen ( zelf eens meegemaakt )
en een nieuwe accu kan ook kapot wezen ( zelf eens meegemaakt )
5 Cilinder For Life !!
Re: help
Hallo,
een gloei spiraal verbruikt 12A, dus totaal stroomverbruik 4x 12= 48A
Reken maar uit hoelang het duurt voordat de accu leeg is.
De gloeispriralen vinden het niet zo fijn om zo lang zo vaak te gloeien!
Succes met het vinden van het probleem.
een gloei spiraal verbruikt 12A, dus totaal stroomverbruik 4x 12= 48A
Reken maar uit hoelang het duurt voordat de accu leeg is.
De gloeispriralen vinden het niet zo fijn om zo lang zo vaak te gloeien!
Succes met het vinden van het probleem.
- rubenverhaaf
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 20:31
Re: help
2 uur.. beetje afhankelijk van het type accu natuurlijk
al moet ik wel zeggen dat een accu niet compleet leeg hoeft te wezen voor je auto niet meer wilt starten
al moet ik wel zeggen dat een accu niet compleet leeg hoeft te wezen voor je auto niet meer wilt starten
5 Cilinder For Life !!
Re: help
geloof mij
hij was echt leeg de accu
het is vreselijk frustrerend dat we het probleem niet kunnen vinden
alles is nieuw en werkt naar behoren
vandaag paar keer korte stukjes gereden en steeds geen problemen met starten of lege accu
dus maar weer afwachten wanneer het weer mis gaat
alvast bedankt voor de reactie ga nog een paar dingen uitzoeken
houd jullie op de hoogte
o ja alles doen we samen met de garage dus geen beun haas dus alle apparatuur aanwezig
nog meer suggesties alles is welkom
gr edwin
hij was echt leeg de accu
het is vreselijk frustrerend dat we het probleem niet kunnen vinden
alles is nieuw en werkt naar behoren
vandaag paar keer korte stukjes gereden en steeds geen problemen met starten of lege accu
dus maar weer afwachten wanneer het weer mis gaat
alvast bedankt voor de reactie ga nog een paar dingen uitzoeken
houd jullie op de hoogte
o ja alles doen we samen met de garage dus geen beun haas dus alle apparatuur aanwezig
nog meer suggesties alles is welkom
gr edwin
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD