Ik wil mij graag even voorstellen op dit forum, mijn naam is Matthijs en ik woon op de Veluwe.
Op 2 januari heb ik mijn VW t4 in ontvangst mogen nemen van de handelaar vanwaar ik deze VW net na de kerstdagen
had uitgekozen.
Het is een VW 2.5 TDI af fabriek ABT DC rode i met automaat mei 2002 ,2 deuren achter,cruise control elektr.ramen en spiegels en de sloten zijn centraal met a.b. en de VW heeft 272dKm gelopen.
De onderhoudsboekjes waren erbij met alle rekeningen, er heeft nooit een trekhaak ondergezeten(behoud automaat) en interieur en laadruimte (gestoffeerd) zien er zeer netjes uit.
Ook onder de motorkap en carosserie geen smeer en vuil roest en lekkages aanwezig.
Na een lange proefrit en controle , div kleine punten geconstateerd die aandacht nodig hadden :
De bijrijders deur veroorzaakte bij het openen een totale vergrendeling van de auto.
De achterruitenwissermotoren maakten lawaai en de raamsproeivloeistof liep uit de deur bij bediening.
De aftermarket achteruitrijsensoren defect
radio en telefoon aansluitingen in het dashboard een zooitje
Service indicatie aktief
remblokken versleten achter
Mede belangrijk voor mij bij de aankoop was dat de automaat in orde was(is) en deze schakelt gelukkig ontzettend goed en comfortabel ook koud en achteruit , ook omdat de motor zeer fijn liep ben ik tot aankoop overgaan.
De afgelopen dagen heb ik al veel dingen zelf hersteld en staan er preventief handelingen gepland.

Ik heb de bijrijders sluiting vervangen , nieuw org. volkswagen , 100%

Ik heb de klapsleutel omkasting vervangen. Internet aanbieding 60%

ruitenwissermotoren schoongemaakt en ontdaan van corrosie en gesmeerd de sproeiers in beide armen vervangen ivm lekkage en breuk in kunstof sproei onderdeel. 100%

Parrot ingebouwd met radio met nieuwe DIN stekkers ook de achterspeakers aangesloten op de Din stekker van de auto
uiteraard de oude rommel in de kliko.100%

achteruitrijsensoren set hersteld en getest.100%

Zaterdag zal ik de achterremblokken vervangen , helaas kwam ik er vanochtend achter dat de carterstop met Loctide vastzit en deze niet los wou komen (<140 Nm) uit de carterpan , dit nu even laten rusten en wachten op een goede raad :alarm .
De olie van de automaat laat ik vervangen met het filter volgende week bij mijn garage , dit ivm het niet terug kunnen vinden in de papieren wanneer dit is gedaan.
Ook monteer ik een Thule trekhaak met 13 polige stekker , niet om dat ik wat te verslepen heb maar om de achterdeuren te beveiligen met een bullock bar , daar heb goede ervaring mee .
Zeker kom ik in Deventer bij de meeting , lijkt me gezellig met gelijkgestemden

Foto Groeten Matthijs