Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Motoraanhanger
Motoraanhanger
Wie van de techneuten kan mij vertellen of mijn motor van (volgens mij) 2,20m op dit ding zou passen, de breedte weet ik niet en of ik ermee kan/mag rijden (achter de vier dus). EN of iemand misschien ervaring heeft met zo'n ding EN of iemand misschien een goedkoper model weet.. of gemakkelijker model. Ik zie het eerlijk gezegd niet zo zitten om hem langwerpig ( Dat is niet het woord dat ik zoek..) te vervoeren dus dit zou een uitkomst zijn.
:)
http://www.wvopzeeland.nl/motoraanhanger.html
:)
http://www.wvopzeeland.nl/motoraanhanger.html
Re: Motoraanhanger
Weet niet voor welke motor dit bedoeld is,maar zou die van mij er niet aan durven wagen (bmw R1100R)
Denk dat dit meer bedoeld is voor brommer/scooter.
Ben zelf ook op zoek naar een motoraanhanger,maar dan voor 2 motoren.
Heb in duitsland al wel mooie eenvoudige en lichte aanhangers gezien.
Denk dat dit meer bedoeld is voor brommer/scooter.
Ben zelf ook op zoek naar een motoraanhanger,maar dan voor 2 motoren.
Heb in duitsland al wel mooie eenvoudige en lichte aanhangers gezien.
Re: Motoraanhanger
Voor mijn Goldwing.
Grapje.. voor mijn yamaha XT 600e, weegt 170 kilo. Op de site staat dat die drager belastbaar is tot 250 kilo.
Die mooie, eenvoudige en lichte aanhangers, zijn dat echte aanhangers, in de lengte bedoel ik dan.
Had graag eentje in de breedte erachter, als dit niet kan of afgeraden wordt dan ga ik toch voor eentje in de lengte.
Groetjes,
Sinja
Grapje.. voor mijn yamaha XT 600e, weegt 170 kilo. Op de site staat dat die drager belastbaar is tot 250 kilo.
Die mooie, eenvoudige en lichte aanhangers, zijn dat echte aanhangers, in de lengte bedoel ik dan.
Had graag eentje in de breedte erachter, als dit niet kan of afgeraden wordt dan ga ik toch voor eentje in de lengte.
Groetjes,
Sinja
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Motoraanhanger
Ik zou het persoonlijk niet doen , in de breedte achter de T4 = steekt een eind buiten de bus uit ...Icebox schreef:Had graag eentje in de breedte erachter, als dit niet kan of afgeraden wordt dan ga ik toch voor eentje in de lengte.
Groetjes,
Sinja
En achteruit rijden met zo'n kort onding is helemaal niet simpel hoor. En je kan er niet kort mee draaien , of je voor of achterwiel van je motor knalt tegen de achterzijde/hoek van je T4 ...
Een moto-aanhanger waarbij de motor in de lengte achter de bus staat , is volgens mij veel handiger . Steekt niet buiten de bus aan de zijkanten , en omdat de aanhanger langer is , is het ook makkelijker om er mee achteruit te rijden. En zo'n aanhanger zal ook stabieler lopen achter je T4 .
Dat korte ding lijkt mij eerder een wiebelpaard
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Motoraanhanger
Ik had het net juist in mijn hoofd dat het met een langer ding moeilijker achteruit rijden is.
Ben al geen held(in) met parkeren, laat staan als er een aanhanger achter hangt.
Enja, de stabiliteit leek mij ook niet optimaal. Dankje voor je reactie!
Ben al geen held(in) met parkeren, laat staan als er een aanhanger achter hangt.
Enja, de stabiliteit leek mij ook niet optimaal. Dankje voor je reactie!
Re: Motoraanhanger
je kan die dingen ook huren he aanhangers
http://link.marktplaats.nl/518865447" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/518865447" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Motoraanhanger
Ik ben dan wel zo iemand die er zelf eentje wil hebben maar om ze eens uit te proberen is zoiets wel handig. Ben vooral bang dat ik de motor niet in mijn eentje erop krijg.
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Motoraanhanger
Ze verkopen tegenwoordig zulke mooie trailertjes ervoor, dan kan je zelfs alleen dat ding met gemak erop krijgen.
Re: Motoraanhanger
Als ik een langwerpige zou kopen: waar zou ik dan op moeten letten?
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Motoraanhanger
M'n broertjes hebben een hele mooie te huur, kunnen er 3 op maar is niet al te groot.
Onafhankelijk geveerd met rijbewijs B rte rijden
Omgeving Gorichem, info kan ik je wel pb'en
Onafhankelijk geveerd met rijbewijs B rte rijden
Omgeving Gorichem, info kan ik je wel pb'en
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Motoraanhanger
Vooralsnog is het enkel oriënteren. But i'll keep it in mind!
Re: Motoraanhanger
ik heb zelf vorig jaar een koetstrailer gekocht nieuw en zelf omgebouwd naar motortrailer kosten zo.n 1300euro .en het is er een geworden waar ik met mijn artrose de motor zelf op kan rijden en ook in mijn eentje de motoren kan vastzetten .zal morgen eens een foto plaatsen
de prijs is incl spanbanden oprijplaten en speciale motor steunen en rijgoten
de prijs is incl spanbanden oprijplaten en speciale motor steunen en rijgoten
Re: Motoraanhanger
Ik vind dat ding er persoonlijk doodeng uitzien met die 2 zwenkwieltjes eronder.
Ik zou er mijn motor niet op durven vertrouwen.
Als je met zo'n zwenkwieltje door een kuil rijdt klapt dat toch alle kanten in ???
Plus de toerentallen die zo'n klein wieltje maakt ??
En dan die prijs !! 1900 euro ?? Absurd.
Ik zie liever gewoon een conventionele aanhanger, of, een paar jaar geleden werden ze nog verkocht, nu niet meer dacht-ik, de Foldy:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/292474" onclick="window.open(this.href);return false;
Opklapbaar maar toch robuust. Achteruitrijden is net zo makkelijk als met een gewone aanhanger
Achteruitrijden gaat misschien makkelijker met dit geval, aangezien de parallelle geleider ervoor zorgt dat je motor altijd evenwijdig met de achterkant van de bus blijft. Alleen de wielen draaien dus. De parallelle geleider staat wel toe dat de hoogte kan variëren tov de bus. De motor kan de bus dus niet raken.
Nadeel is dan wel weer dat je deuren of klep waarschijnlijk niet open kunnen.
Ik zou er mijn motor niet op durven vertrouwen.
Als je met zo'n zwenkwieltje door een kuil rijdt klapt dat toch alle kanten in ???
Plus de toerentallen die zo'n klein wieltje maakt ??
En dan die prijs !! 1900 euro ?? Absurd.
Ik zie liever gewoon een conventionele aanhanger, of, een paar jaar geleden werden ze nog verkocht, nu niet meer dacht-ik, de Foldy:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/292474" onclick="window.open(this.href);return false;
Opklapbaar maar toch robuust. Achteruitrijden is net zo makkelijk als met een gewone aanhanger
Achteruitrijden gaat misschien makkelijker met dit geval, aangezien de parallelle geleider ervoor zorgt dat je motor altijd evenwijdig met de achterkant van de bus blijft. Alleen de wielen draaien dus. De parallelle geleider staat wel toe dat de hoogte kan variëren tov de bus. De motor kan de bus dus niet raken.
Nadeel is dan wel weer dat je deuren of klep waarschijnlijk niet open kunnen.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Motoraanhanger
Ik zou zelfs mijn vriendin niet op dit ding zetten ik weet niet hoe de prijzen zijn in NL maar in belgië koop je nieuwe motortrailer's voor 3 cross of 2 race moto's voor nog geen 600 pl€ en dit zijn dan de degelijke modellen met de groote wielen en niet met de kleine wieltjes.
Enkele tips koop iets met groote wielen de kleinere rijden sneller lek (hoe dit komt weet ik niet), bij voorkeur een traanplaat of iets dergelijks dat je niet tussen de wielrails sukkelt bij het oprijden, als je al is meer dan 1 motor vervoerd koop er dan 1 met 3 rails dan kan je als je met 1 moto onderweg bent hem in het midden plaatsen en die liggen nadien beter in de 2de hands markt als je hem ooit zou verkopen
Mijn eerste aanhangertje was 1tje met 3 rails, de 2de een gesloten met oprij valdeur afmetingen 3m L x 1,5m Br x 1,8m H deze heb ik weg gedaan voor een lager model met schuine kant voorraan omdat deze een vlakke kant had en te veel wind nam waardoor het verbruik van de wagen een seat leon 150pk tdi soms wel tot 14l verbruikte
EN NU RIJD IK EEN BUSJE
Grtz J
Enkele tips koop iets met groote wielen de kleinere rijden sneller lek (hoe dit komt weet ik niet), bij voorkeur een traanplaat of iets dergelijks dat je niet tussen de wielrails sukkelt bij het oprijden, als je al is meer dan 1 motor vervoerd koop er dan 1 met 3 rails dan kan je als je met 1 moto onderweg bent hem in het midden plaatsen en die liggen nadien beter in de 2de hands markt als je hem ooit zou verkopen
Mijn eerste aanhangertje was 1tje met 3 rails, de 2de een gesloten met oprij valdeur afmetingen 3m L x 1,5m Br x 1,8m H deze heb ik weg gedaan voor een lager model met schuine kant voorraan omdat deze een vlakke kant had en te veel wind nam waardoor het verbruik van de wagen een seat leon 150pk tdi soms wel tot 14l verbruikte
EN NU RIJD IK EEN BUSJE
Grtz J
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Motoraanhanger
Kijk eens naar het filmpje...............zo slecht is het niet hoor!
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel