Mogge heren,
voor de 2de keer binnen anderhalve maand staat mijn T5 MV 174pk (highline automaat) NU bij de garage,
bij de vorige keer was het een stukke aircopomp en een stukke stuurbekrachtigingspomp (een veroorzaakt door het ander),
en een boel stuurbekrwchtigingsolie op de oprit.....(wat een rotzooi).
nu dus opnieuw ellende:
wie herkent dit?
wie weet wat er loos is?
wie heeft er tips?
Mijn Boes heeft ondertussen 145.000 gelopen, krijgt keurig alle beurten op tijd, heeft een baasje met getrainde Rechtervoet wat nu stevig baalt!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Opnieuw problemen Stuurbekrachtigingspomp en lekkage, wie?
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 14 okt 2009, 22:00
- Locatie: kop van Noord Holland
- Contacteer:
Opnieuw problemen Stuurbekrachtigingspomp en lekkage, wie?
Na 6,5 jaar T5 tdi multivan Highline 174pk automaat in blinkend Murano rood
......nu T5 midnight blue metalic 4 motion DSG-179 pk verlengde DC
......nu T5 midnight blue metalic 4 motion DSG-179 pk verlengde DC

- T5austria
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 21:46
- Locatie: Avenhorn & Bad Kleinkirchheim
- Contacteer:
Re: Opnieuw problemen Stuurbekrachtigingspomp en lekkage, wie?
Hallo.xswhite schreef:Mogge heren,
voor de 2de keer binnen anderhalve maand staat mijn T5 MV 174pk (highline automaat) NU bij de garage,
bij de vorige keer was het een stukke aircopomp en een stukke stuurbekrachtigingspomp (een veroorzaakt door het ander),
en een boel stuurbekrwchtigingsolie op de oprit.....(wat een rotzooi).
nu dus opnieuw ellende:
wie herkent dit?
wie weet wat er loos is?
wie heeft er tips?
Mijn Boes heeft ondertussen 145.000 gelopen, krijgt keurig alle beurten op tijd, heeft een baasje met getrainde Rechtervoet wat nu stevig baalt!
Wat is er loos, een olie kering tussen tandwielkast en stuur bekrachtigings pomp is lek of versleten.
Met als gevolg dat olie uit de tandwielkast via de stuurpomp het reservoir van de stuurpomp wordt ingedrukt zodat deze overstroomt.
Je zal ook zien dat als je het reservoir van de stuurpomp open doet, dat die zwart is van binnen door de motor olie.
het slechte nieuws is dat er net als de waterpomp er een nieuwe stuurpomp op moet.