Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Mistlampen voor

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jefta
Berichten: 361
Lid geworden op: 17 feb 2009, 21:16
Locatie: hellevoetsluis

Mistlampen voor

Bericht door Jefta »

Oke .. er is genoeg geschreven over de mistlampen, maar heb denk ik toch wel een nieuwe vraag (kon hem nergens vinden in ieder geval)

Ik heb natuurlijk een T4 uit 1997. Hierin heb ik een andere tellerunit geplaatst (uit 2002 met MFA). Binnenkort gaat hij voor het eerst (sinds mijn bezit) naar de keuring en nu valt mij wat op, wat sowieso een afkeurpunt zal worden.

Mijn mistlampen voorzijde werken prima, alleen heb ik geen indicatielampje in het interieur zitten. In de verlichtingsschakelaar zit namelijk op de plaats waar het lampje zou moeten gloeien géén ledje. Nu heb ik deze geprobeerd te plaatsen (gewoon op de positie een ledje plaatsen) maar dat werkt niet, en zover ik weet zit er op de nieuwere tellerunits géén mistlicht indicator (alleen voor de achterzijde)

Nu heb ik gezocht op t4-wiki en hier kan ik niet vinden dat de oudere instrumenten (welke er in zat) wél een lampje zou moeten hebben (zodat ik hem van de kabelboom zou kunnen pakken en zelf ergens een ledje kan plaatsen)

Wie o wie kan mij hiermee helpen ?? :love
Zwarte transporter T4 2.5tdi 2001 (rijdt nu in Polen rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Mistlampen voor

Bericht door m.c van den berg »

Zover ik weet zit er geen lampje in het instrumenten paneel voor de voor mistlampen. Niet op de T4 .
Dan heb je ook geen afkeur :toppie
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Mistlampen voor

Bericht door rick_k »

Is alleen verplicht voor mistlamp achter.

mvg Rick
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Mistlampen voor

Bericht door koos 890 »

m.c van den berg schreef:Zover ik weet zit er geen lampje in het instrumenten paneel voor de voor mistlampen. Niet op de T4 .
Dan heb je ook geen afkeur :toppie
Helaas zit er wel een indicatielampje voor de voormistlampen , het lampje zit onder de schakelaar en is een groen ledje.
De mist achterlicht heeft OOK een indicatielampje en deze zit bij de klokken en ik dacht onder de toerenteller en is oranje.
Dit alles bij een TDI van 2003 .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Adrie
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2007, 10:17

Re: Mistlampen voor

Bericht door Adrie »

Misschien zie ik het te simpel, maarre....
even de stekker los van de mistlampen voor.
Deze zijn toch niet verplicht ? Dan even voor de keuring geen lampen.
En na de keuring stekker erin.
Ruud
Berichten: 651
Lid geworden op: 27 mei 2007, 19:56
Locatie: maasbracht

Re: Mistlampen voor

Bericht door Ruud »

hoi
op mijn T4 1993 2.4D heb ik voor mistlampen die werken
ben er nog nooit voor afgekeurd zowel bij de audi/vw garage als bij de garage waar ik nu kom
gr.ruud
Gebruikersavatar
Jefta
Berichten: 361
Lid geworden op: 17 feb 2009, 21:16
Locatie: hellevoetsluis

Re: Mistlampen voor

Bericht door Jefta »

Normaal gesproken zit het lampje inderdaad onder de lichtschakelaar, alleen niet bij de mijne (groene verlichting)

Zover ik weet is het echt een afkeur, alleen zie ik daar diverse meningen over. Het schijnt zo te zijn dat er niet meer op gecontroleerd word, alleen omdat je bij VW altijd de mistlampen voorzijde aanzet als je mistlampen achter aandoet, zouden ze er wel weer op moeten controleren. Ik wacht anders maar gewoon een keuring af, en kan er altijd nog een andere schakelaar in zetten.
Zwarte transporter T4 2.5tdi 2001 (rijdt nu in Polen rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
Ruud
Berichten: 651
Lid geworden op: 27 mei 2007, 19:56
Locatie: maasbracht

Re: Mistlampen voor

Bericht door Ruud »

hoi
bij de schakelaar gaan eerst de voorlampen aan en dan een stand verder gaat ook de achter mistlamp aan
wat bij de apk afkeur was omdat de schakelaar in de stekkerdoos van de trekhaak vast zat
gr.ruud
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Mistlampen voor

Bericht door m.c van den berg »

Jefta

gewoon bij de keuring blijven, en zeggen kijk jij naar de lampen dan doe ik ze wel aan en uit ,en knipperlichten enz :toppie
werkt altijd. Ik blijft er bij .
Doe je voordeel , succes
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
Jefta
Berichten: 361
Lid geworden op: 17 feb 2009, 21:16
Locatie: hellevoetsluis

Re: Mistlampen voor

Bericht door Jefta »

Haha .. trucje ken ik al, maar vriend van mij gaat hem keuren .. geloof niet dat het dan goed gaat komen als hij dan een steekproef krijg :ie

Denk dat ik gewoon een extra lampje ergens plaats, of misschien de schakelaar vervang. nadeel van vervangen is dat ik er blauwe leds in heb geplaatst, en dan dus daar weer een rode voor terug krijg :bonk
Zwarte transporter T4 2.5tdi 2001 (rijdt nu in Polen rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
Plaats reactie