Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Simpele slaapbank (net een echt campertje)

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
SuzieB
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 apr 2012, 19:57
Locatie: Frl

Simpele slaapbank (net een echt campertje)

Bericht door SuzieB »

Wij willen wel heel graag rijden en kamperen met onze T4, maar wisten nog niet helemaal zeker of we er echt een camper van wilden maken.

Hier onze simpele, goedkope doch doeltreffende oplossing: Voor 30 euro een tweedehands zgan IKEA Exarby slaapbank gekocht - heeft ook een soort van rock 'n roll -systeem ;) Beetje op maat gemaakt (praktischer formaat en met in/uitklapbare pootjes) dmv zagen, schroefje hier en daar en klaar. Het weegt niks (kleine 30kg), zit heerlijk royaal (voor twee personen) en slaapt echt perfect! Onder de bed/bank is ruimte voor 4 grote vouwkratten, en wat extra klein spul zoals een tarp, paar laarzen etc.

Als we rijden is de bed-bank helemaal plat ingeklapt. Als we korte stukjes van A ---> naar B rijden, hebben we de bed-bank in de bank stand. Dan is het een kwestie van nog 1x clicken en je hebt een bed. Ernaast is dan ook nog gewoon ruimte voor een leuk tafeltje van 40 breed. De vonden wij bij Vrijbuiter: Vrijbuiter Outdoor Tafel Torrance 40x80. Deze hebben wij dus rechts achterin, (vast) langs het raam staan. Hij haakt vast aan een schroef in de bus. Vanaf de bank kunnen we zo o.a. gezellig dineren aan het tafeltje. Als we buiten willen koken of relaxen, is het tafeltje simpel los te clicken en naar buiten te tillen. En 's nachts noemen we het een nachtkastje :P

Na onze kampeervakantie-bustrip/de grote test weten we het zeker: we houden de bus zoals hij is. Bevalt ons uitstekend! We maken er dus niet officieel een camper van. Nog niet ;)


:campingT4
Laatst gewijzigd door SuzieB op 02 jan 2013, 09:59, 3 keer totaal gewijzigd.
SuzieB
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 apr 2012, 19:57
Locatie: Frl

Re: Simpele slaapbank

Bericht door SuzieB »

Dank je. En tja... echte hippies misschien wel, maar die rijden geen T4 :yes haha :peace

Onder de bank hebben we genoeg ruimte voor vier vouwkratten, een klaptafeltje, 2 gaspitjes in koffer, een luifel/tarp en twee stoeltjes. Naast de bank staat de 12v koelbox (waar het tafeltje weer overheen kan staan. Toch leuk om te ervaren wat je allemaal met 3,7m2 bus kunt doen.

We hebben jullie verbouwing/camper ook bekenen: ziet er super goed uit allemaal!

:campingT4
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Simpele slaapbank

Bericht door Icebox »

Erg slim op deze manier! Cool!
p.s. wat schrijf je goed Engels!
SuzieB
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 apr 2012, 19:57
Locatie: Frl

Re: Simpele slaapbank

Bericht door SuzieB »

Dank je Icebox *blush *

En wat betrefd het Engels; Of het echt goed is, weet ik niet. Ik schrijf net zoals ik praat en doe de blog in het Engels zodat "my friends abroad" ook mee kunnen genieten ;)

:campingT4
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: Simpele slaapbank

Bericht door Marcel E »

Wij hebben de zelfde oplossing als slaapbank.
Staat als 'lading' in de bus ivm eventueel gedoe met de RDW / douane. :lach
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
SuzieB
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 apr 2012, 19:57
Locatie: Frl

Re: Simpele slaapbank

Bericht door SuzieB »

Bij ons staat ook alles los. Maar volgens mij mag je best wat dingetjes vast in je bus hebben staan, toch? Wij hebben geen belastingvoordeel (geen bedrijfsbus geen campertarief), dus ik denk dan: wat zou de douane/RDW zich er dan druk om maken? Misschien denk ik te simpel... :peace
SuzieB
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 apr 2012, 19:57
Locatie: Frl

Re: Simpele slaapbank

Bericht door SuzieB »

Hallo Jan2009,
Wij rijden in een T4 2.0 Kombi uit 1995 met geel kenteken (kan je ook lezen op het welkomsforum).
Er zaten 9 zitplaatsen in, nu nog 3 :ikrij
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: Simpele slaapbank

Bericht door Marcel E »

Dan mag je het gewoon vast inbouwen.
Ik rij echter grijs en dan doen ze wat moeilijker. :politie
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
SuzieB
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 apr 2012, 19:57
Locatie: Frl

Re: Simpele slaapbank

Bericht door SuzieB »

Vind ik ook! Nou ja, :politie moet niet zo moeilijk doen. Ik ben inmiddels bezig met het maken van een heel simpel, 70x65x40 triplex kastje voor de koelbox, afvalbak/toiletemmer en wat voorraad. Als het goed is past het in de paar centimeter naast de slaapbank en achter de bestuurderstoel. Kunnen we er ook relaxed op de bank tegenaan hangen ;)
Plaats reactie