wie weet raad
Ben in Lissabon gestrand met een kapot 2 massa vliegwiel van mijn Volkswagenbus 1900 TDI 105 PK.
Deze heb ik laten maken in Portugal bij een officiele Volswagendealer. Kosten 1.650 euro. Na +/- 300 km ging mijn waarschuwingslampje van de olie branden. Wat blijkt nu ze hebben hoogstwaarschijnlijk de nieuwe oliekering verkeerd of niet de goede kering geplaatst. Ik moest ongeveer om de 300 km olie bijvullen. Hij lekte tussen het vliegwiel en de motor.
Nu denk ik dat dit onder de reparatiegarantie van de VW valt. Maar hier kom ik niet verder mee. Hoe kom er achter wat ik nu moet doen. Want eenmaal 1.650 euro betalen vind ik genoeg.
Hugo
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
reparatie garantie
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: reparatie garantie
vw geeft binnen europa garantie op reparatie is mijn ervaring;
mijn voorbeeld;
Ik had mijn distributieriem laten vervangen bij mijn T4 2500 tdi bij de vw dealer in Ned.
20.000 km later versprong die een of meerdere tanden en rammelde de zuigers tegen de kleppen tijdens mijn vakantie in Zuid Frankrijk, omdat e.o.a. kneus hem er zoals het eruit zag, de riem met een schroevendraaier erop had gewrikt waardoor al voor de helft gebroken !!
Heb me bus weg laten slepen en bij de vw dealer in Zuid Frankrijk laten maken, die zette er een hele andere cijl. kop op, en weer natuurlijk een nw. distributieset.
Kosten rond de 2000 euro !!
Eenmaal in Ned. terug alles ingeleverd , (de kapotte riem ed. en de Franse rekening) bij die "foute" dealer, na 2 mnd. kreeg ik keurig al mn kosten teruggestort.
En zo hoort het ook natuurlijk !
Succes
mijn voorbeeld;
Ik had mijn distributieriem laten vervangen bij mijn T4 2500 tdi bij de vw dealer in Ned.
20.000 km later versprong die een of meerdere tanden en rammelde de zuigers tegen de kleppen tijdens mijn vakantie in Zuid Frankrijk, omdat e.o.a. kneus hem er zoals het eruit zag, de riem met een schroevendraaier erop had gewrikt waardoor al voor de helft gebroken !!
Heb me bus weg laten slepen en bij de vw dealer in Zuid Frankrijk laten maken, die zette er een hele andere cijl. kop op, en weer natuurlijk een nw. distributieset.
Kosten rond de 2000 euro !!
Eenmaal in Ned. terug alles ingeleverd , (de kapotte riem ed. en de Franse rekening) bij die "foute" dealer, na 2 mnd. kreeg ik keurig al mn kosten teruggestort.
En zo hoort het ook natuurlijk !
Succes
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 12 jun 2012, 13:30, 2 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: reparatie garantie
Even voor de duidelijkheid.
VW geeft NIET overal garantie!
Ik heb in Portugal geen gebruik kunnen maken van de mobibliteitsgarantie of uberhaupt een garage die tijd had voor mij, in Portimao niet en in Lissabon niet
VW geeft NIET overal garantie!
Ik heb in Portugal geen gebruik kunnen maken van de mobibliteitsgarantie of uberhaupt een garage die tijd had voor mij, in Portimao niet en in Lissabon niet
Re: reparatie garantie
reparatie garantie opgelost.
(Pon) moest het maar in lisabon melden. (is niet mee te praten)
vw garage in Hengelo is ook niet mee te praten (auto is daar niet in onderhoud )
ben toen naar de vw garage in Enschede gegaan probleem uitgelegd.(ook hier is de bus niet in onderhoud)
meneer geen probleem breng de bus maar dan zullen we de naar kijken.
twee dagen later reed ik weer met de bus alles weer vernieuwt vliegwiel koppeling enz (alles garantie )
super VW enschede bedankt.
(Pon) moest het maar in lisabon melden. (is niet mee te praten)
vw garage in Hengelo is ook niet mee te praten (auto is daar niet in onderhoud )
ben toen naar de vw garage in Enschede gegaan probleem uitgelegd.(ook hier is de bus niet in onderhoud)
meneer geen probleem breng de bus maar dan zullen we de naar kijken.
twee dagen later reed ik weer met de bus alles weer vernieuwt vliegwiel koppeling enz (alles garantie )
super VW enschede bedankt.
Re: reparatie garantie
Ik wil niet heel vervelend doen (ga het toch doen
)
Als een monteur een fout maakt, zal je toch altijd je gelijk moeten halen bij het bedrijf waar de reparatie is uitgevoerd. hier kan Pon of een andere volkswagendealer natuurlijk weinig aan doen, het betreft immers geen product fout.
Als bijvoorbeeld een c.v monteur bij mij een nieuwe ketel monteert en hij sluit hem verkeerd aan, hoef ik ook niet aan te kloppen bij Remeha of Bosch.
Ik ben ook zelfstandig ondernemer, maar ik zou mij ook niet geroepen voelen om fouten van een ander op eigen kosten te repareren, je kan als bedrijf natuurlijk altijd proberen om contact op te nemen met het betreffende andere bedrijf en met hun onderling regelen zodat de klant hier geen hinder van ondervind (heb ik in het verleden ook gedaan, factuur naar de andere collega en opgelost. hun blij, klant blij :yingyang )
In het geval van Robert gaat hij terug naar de garage waar in de eerste instantie de fout gemaakt is dit zal dus in de meeste gevallen wel werken.
Ik denk als jij na die 300km was omgedraaid en terug had gegaan, het ook wel netjes was opgelost (buiten het feit of je hier de mogelijkheid toe had qua vrije dagen etc.)
Dat de dealer in Enschede het wel heeft gedaan is buitengewoon goede service van hun.(en wie weet regelen hun het ook wel met de dealer in Portugal) hiermee kan je tegenwoordig als dealer onderscheid maken en klanten winnen.
Maar eind goed al goed

Als een monteur een fout maakt, zal je toch altijd je gelijk moeten halen bij het bedrijf waar de reparatie is uitgevoerd. hier kan Pon of een andere volkswagendealer natuurlijk weinig aan doen, het betreft immers geen product fout.
Als bijvoorbeeld een c.v monteur bij mij een nieuwe ketel monteert en hij sluit hem verkeerd aan, hoef ik ook niet aan te kloppen bij Remeha of Bosch.
Ik ben ook zelfstandig ondernemer, maar ik zou mij ook niet geroepen voelen om fouten van een ander op eigen kosten te repareren, je kan als bedrijf natuurlijk altijd proberen om contact op te nemen met het betreffende andere bedrijf en met hun onderling regelen zodat de klant hier geen hinder van ondervind (heb ik in het verleden ook gedaan, factuur naar de andere collega en opgelost. hun blij, klant blij :yingyang )
In het geval van Robert gaat hij terug naar de garage waar in de eerste instantie de fout gemaakt is dit zal dus in de meeste gevallen wel werken.
Ik denk als jij na die 300km was omgedraaid en terug had gegaan, het ook wel netjes was opgelost (buiten het feit of je hier de mogelijkheid toe had qua vrije dagen etc.)
Dat de dealer in Enschede het wel heeft gedaan is buitengewoon goede service van hun.(en wie weet regelen hun het ook wel met de dealer in Portugal) hiermee kan je tegenwoordig als dealer onderscheid maken en klanten winnen.
Maar eind goed al goed

..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Re: reparatie garantie
als jullie als ondernemers garantie geven in heel europa dan moeten ze dat ook nakomen en niet doen alsof ze er niets van weten. ze zullen er wel niet zo veel aan verdienen.als je maar nieuw koopt dan krijg je een wereld van garantie.tot je aan de poort staat.Ben een prive persoon moet alles uit eigen zak betalen voor ons is garantie wel heel belangrijk
zoals jij dat omschrijft is het natuurlijk anders en dat begrijp ik ook wel.
zoals jij dat omschrijft is het natuurlijk anders en dat begrijp ik ook wel.