Ik heb gisteravond een Pilot set B-XENON ingebouw in mijn T5-LWB 12/2009. Maar moet zeggen dat het licht beeld voor de auto niet geweldig is. De vraag is dan ook moet de orginele "spiegel" voor de lamp verwijderd worden of kun je die gewoon laten zitten?
Het licht beeld is heel verstrooid en zeker geen scherpe randen, ik vrees bij een APK dat dit niet goed gaat.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bi-Xenon H4 in orginele lamp
Bi-Xenon H4 in orginele lamp
Laatst gewijzigd door lhaperen op 29 sep 2012, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Bi-Xenon H4 in orginele lamp
Fijn als je even bwjaar vermeld, dan weten we om welk type T5 het gaat.
Xenon in de standaard koplampunits is APK afkeur en slecht lichtbeeld omdat de brandpuntsafstand van Xenon totaal anders is als bij Halogeen.
Als je een T5 hebt b,jr. '93 - '09 zeg even grof, lees dan hier onder " T5 projecten " hoe het
wel moet , heb je b,jr '09 - "12 dan zou ik geen (betaalbare) oplossing weten.

Xenon in de standaard koplampunits is APK afkeur en slecht lichtbeeld omdat de brandpuntsafstand van Xenon totaal anders is als bij Halogeen.
Als je een T5 hebt b,jr. '93 - '09 zeg even grof, lees dan hier onder " T5 projecten " hoe het
wel moet , heb je b,jr '09 - "12 dan zou ik geen (betaalbare) oplossing weten.

vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: Bi-Xenon H4 in orginele lamp
Als het alleen maar om wit c.q. blauw licht gaat, voldoen die conversiesetjes natuurlijk. Als het om kwalitatief goed licht gaat, zijn die conversiesetjes bijna allemaal rommel. Je kunt pas goed licht verwachten als de koplamp in zijn geheel voor xenon ontworpen is. In 99% van de orginele xenonkoplampen wordt projectortechniek met een lens toegepast, zoals ook in de Projektzwo bixenons of de orginele VW-bixenons. Deze lampen geven een zeer goed lichtbeeld. Alleen hangt er een stevig prijskaartje aan.