Ik heb een paar jaar rond gereden met standaard vw schokbrekers in combinatie met verlagings veren ,maar die veren heb ik er 2 jaar geleden onder weg gehaald ,ik vond dat ik gewoon te veel aan comfort moest in leveren (op de snelweg was het prima ...maar op klinkerwegen en over verkeersdrempels was het gewoon niet fijn ( er zullen vast verlagings veren zijn die meer comfort bieden dan die ik had ...)dus dan maar de standaard vw veren er onder gezet ....gevolg..meer comfort ,minder strakke weg ligging /minder strak sturen door bochten ...en optisch niet erg mooi...en tja wat moet je dan ? ...het meest voor de hand liggende was dan een schroefset..en die zijn er in een paar prijsklasses...(en ongetwijfeld ook kwaliteits klasses )...ik heb mijn keus laten vallen op vmaxx en die waren ook in comfort te stellen middels een 20 voudige stelschroef ....en de prijs was ook zeer aantrekkelijk

Naar mijn gevoel kon ik het qua rij comfort/stuurgedrag niet veel minder op worden dan met de standaard vw veren ,dus afgelopen weeken de v maxx set er onder gezet en kan zeggen dat het qua comfort zeker niet stug of stuiterig is ..ik heb de bus rondom ongeveer 5/6 cm laten zakken en de schokbrekers op de zachtste stand ingesteld ,...ik rij zelden met zware lading in mn laad ruimte ...meestal nog geen 100 kg ....en ook de achterkant voelt niet te stuiterig maar ook niet te zacht /deinerig ...precies goed .
De voorkant heb ik ook op de zachtste stand gezet en dat gaat ook heerlijk...verkeersdrempels gaan nu mooier dan met mn standaard veren /schokbrekers ...het voelt gewoon solider...

Dus al met al geen slechte beslissing ....zeker als je bedenkt dat deze set me € 500 inc btw heeft gekost ...ipv ruim over de €1000,-...(ik wil niets zeggen over kwaliteits verschillen ...maar wel dat je voor minder geld dus ook prima kunt rijden ) de plaatsing is eventueel zelf te doen...tis in principe niet moeilijk...op het engelse forum staat zelfs een uitgebreide omschrijving hoe je dit kunt doen...en die is zeer duidelijk ...
mvg sepster