Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kapotte Kabelboom?

vragen over de T5
Plaats reactie
Mark vd S
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:50

Kapotte Kabelboom?

Bericht door Mark vd S »

Hallo,

Enige tijd geleden zijn de ramen links en rechts niet meer te openen. Eerst wat gejutterd met de kabelboom en het werkte weer voor even. Dit een paar keer herhaald maar nu is het niet meer mogelijk. Hij reageert niet meer op het jutteren.
Het deurpaneel gedemonteerd en de schakelaar gereinigd en de stekkers losgehaald en gereinigd. Toen we binnenin waren en de kabel bewogen deed hij het ineens weer even. De tape van de kabel verwijderd in het knikpunt tussen de deur en deurstijl, maar geen breuk te vinden. Nu alles provisorisch dichtgemaakt.

Aangezien een nieuwe kabelboom 180,00 excl. kost zou ik graag weten dat het hiermee is opgelost. Zou het gefrunnik niet hebben kunnen zorgen dat de motor, schakelaar of iets anders nog wat werkte, of is het vrijwel zeker een breuk in de boom.
Ook hebben de ramen maar even gewerkt na de poging tot reparatie. later kregen we ze niet meer aan de gang door met de kabel te jutteren.

Alles repareren is dat mogelijk? ook de gedraaide draad van de canbus? ik dacht dat dat nogal precies kwam met draaien/lengte, vandaar het idee alles te vervangen. Zijn er meerdere met dit probleem geweest? hoe is dat opgelost?
Is het uit te sluiten dat het iets anders is?

groeten
Mark
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Kapotte Kabelboom?

Bericht door ronald tdi »

Als ik het zo lees is inderdaad de kabelboom de verdachte.
Ik weet niet hoeveel draden in die boom zitten, maar een kabelboom is vrij simpel na te maken, mits je de juiste kabels/draad hebt.
Stel het zijn 5 draden dan zou ik toch in 1ste instantie de kabels even los aan te sluiten en als alles goed werkt netjes intappen.
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: Kapotte Kabelboom?

Bericht door henrib »

hoi mark

heb wel een complete kabelboom liggen van de linkerdeur gedemonteerd
en van de rechterdeur maar die is niet gedemonteerd
weet niet waar je woont maar je mag hem wel proberen
Mark vd S
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:50

Re: Kapotte Kabelboom?

Bericht door Mark vd S »

Beste henrib, ik heb je een pm gestuurd
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Kapotte Kabelboom?

Bericht door frank884 »

die kabelboom is al een typisch probleem bij de T4
ik zie dat het bij de 5 ook weer zich aandiend

kijk maar eens bij de zoekfuctie op het T4 forum
kun je een stuk tussen solderen met krimpkoussen paar uurtjes werk en je spaart je een flink bedrag uit
ik heb dat ook al 5 of 6 jaar geleden gedaan
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie