Afgelopen donderdag is mijn nieuwe Multivan afgeleverd. Dit is een van de eerste 180 pk met BMT en DSG.
De LIFE edition is rijk uitgerust en voorzien van extra geluidsisolerend glas, dit merk je in de praktijk echt! In de wagen is het bijzonder stil! Of de combinatie Blue Motion Tech met 180 pk nog een extra bezuiniging oplevert weet ik na 800 km, maar de tank is nog niet leeg!
Ik kom later wel met een update en foto’s op
Groet Bart
Bart,
Gefeliciteerd met je nieuwe Multivan!!!
De Bluemotion Technology werkt alleen als de wagen stilstaat en als de motor op bedrijfstemperatuur is. Dit levert dus vooral in continu stadsverkeer winst op. Voor de rest merk je er weinig van......................
Bart(2) schreef:Afgelopen donderdag is mijn nieuwe Multivan afgeleverd. Dit is een van de eerste 180 pk met BMT en DSG.
De LIFE edition is rijk uitgerust en voorzien van extra geluidsisolerend glas, dit merk je in de praktijk echt! In de wagen is het bijzonder stil! Of de combinatie Blue Motion Tech met 180 pk nog een extra bezuiniging oplevert weet ik na 800 km, maar de tank is nog niet leeg!
Ik kom later wel met een update en foto’s op
Groet Bart
Is er dan nu ook een Blue Motion versie met 180PK ?
Er was al een hele poos een Blue Motion met 115PK beschikbaar , maar de 180PK dat wist ik niet .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
BMT is alweer een tijdje te krijgen op elke motor en omvat:
- Motor Start-Stop systeem
- Recuperatief remsysteem
- Banden met verlaagde rolweerstand
- Weerstandverlagende wielkastspoilers
- Ruim 17% minder brandstofverbruik en CO2 uitstoot t.o.v. de reguliere Transporter
- Standaard Cruise control
hendrikus schreef:Geluidsisolerend glas. Is dit net zoals bij de duurdere merken dubbel glas?
Dus om te bouwen achteraf .... .??
Absoluut !..het verschil met een gewone gelaagde voorruit is dat men een ander soort folie gebruikt die de geluidsgolven meer weerstand geven waardoor het moeilijker door het glas heengaat ....tis dus geen dubbelglas zoals bij b.v een audi a8
Dus je kunt gewoon een andere vooruit bestellen indien gewenst ...of stel dat je er een keer uit nood een andere ruit in moet laten zetten ,dan zou je kunnen vragen of men deze extra dempende ruit wil plaatsen ( waarschijnlijk tegen bij betaling )
Mvg Sepster
P.S nog veel plezier gewenst met de multivan!!...dat gaat vast lukken !
Het verschil tussen de gewone gelaagde ruit met pvb folie(poly vinyl butyral) en de geluidswerende die voorzien is van PVBA( Akoestisch, met giethars) zal je bijna niet kunnen waarnemen.
Uiteraard wel als er verder ook nog geholpen wordt door middel van extra isoleren op vloer en deuren, maar miniminimaal.
Uiteraard een leuke gadget maar dan kan je beter isolatieglas hebben met speciale gasvulling zoals op de dikke duitser bijvoorbeeld :yingyang
Ik dacht ook meer aan de zijruiten van dubbelglas. Nagenoeg inbraak werend omdat je ze ook niet kapot slaat en dus ook ceiliger. Wss past zoiets niet zomaar. De sponningen zijn wss te dun en het mechanisme zal wss ook niet passen.
De zijruiten zijn meestal 2 bladen van 3mm van gehard glas met ertussen een spouw van 3mm of meer.
Deze zijn gewoon in te tikken met de veiligheidshamer ( wel 2x tikken denk ik )
Gelaagd glas mag weer niet rondom i.v.m. Veiligheid, tenzij je B6 of hogere bepantsering klasse hebt op je wagen.
Je kan je voorstellen dat als je onverhoopt te water gaat, dat je wel graag je ruitje wilt in kunnen tikken
Donald4Motion schreef:De zijruiten zijn meestal 2 bladen van 3mm van gehard glas met ertussen een spouw van 3mm of meer.
Deze zijn gewoon in te tikken met de veiligheidshamer ( wel 2x tikken denk ik )
In mijn vorige vorige leasebak (Peut 407) waren mijn zijramen van "dubbel glas". Die hebben ze ooit gebprobeerd in te slaan, maar bleef heel
En dat was inderdaad mooi stil.
In mijn campergedeelte heb ik al dubbel / isolatie glas, zou best voor ook stiller willen, ik denk dat met name de beide zijruiten zouden helpen aan het geluid.
VW T5 California Black Edition TDI> Individual Project topic als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Donald4Motion schreef:De zijruiten zijn meestal 2 bladen van 3mm van gehard glas met ertussen een spouw van 3mm of meer.
Deze zijn gewoon in te tikken met de veiligheidshamer ( wel 2x tikken denk ik )
Gelaagd glas mag weer niet rondom i.v.m. Veiligheid, tenzij je B6 of hogere bepantsering klasse hebt op je wagen.
Je kan je voorstellen dat als je onverhoopt te water gaat, dat je wel graag je ruitje wilt in kunnen tikken
Gelaagd glas zie je steeds meer hoor ook al id goedkopere merken. Bmw had heg bv al id 7series van bj 2000. Mss selfs nog wel eerder. Ik heb uitvoeringen gezien die toch echt bleven zitten bij inbraak pogingen.
Volvo had jaren geleden al op de 740 of 940 dubbel glas id achtrrruit. Ooit gezien dat het gescheurd was