Terwijl ik voor het stoplicht stond te wachtten met de motor stationair draaiend, begon
deze opeens heel onregelmatig te lopen, ik dacht shit wat is dit !!
Gaf nog snel gas om afslaan te voorkomen maar hij sloeg toch af en daar sta je dan !
Licht op groen en ik blokkeer de hele doorgang, op de startmotor naar ze berm gereden.
Starten hielp niet,sloeg echt niet meer aan. Mobiliteits service gebeld.
17.000 km terug nog grote beurt gehad bij
de vw. dealer dus word je "gratis" weggesleept naar de dichtsbijzijnde dealer.
Er kwam een oprijwagen maar de chauffeur gaf er de voorkeur aan om te slepen.
Ik zei , dan laat ik de motor wel rustig meedraaien in 3e versn. dan heb ik tenminste
stuur en rembekrachtiging.
Echter na tijdje gesleept te zijn met de motor al draaiend, sloeg die opeens aan en liep
weer perfect, ik toeteren , sleepkabel los en ik achter die oprijwagen aan naar de vw dealer
in rotterdam - ommoord.
Na uur krantje lezen kwam de werkplaatschef met de medeling dat er een hele ernstige
storing in mijn bus zat, er zaten aantal grote computers in verbonden via can-bus en
die zagen elkaar niet !! Het zou een grote klus worden de storing te vinden.
Ik zeg nog snap niet dat tie dan nog rijdt !
Ik realiseerde me opeens dat mijn OBD stekker een LOZE is en mijn echte OBD stekker
voorzien van slot achter de bekleding was weggestopt, dus zeg onmiddelijk tegen die chef daar
of dit misschien iets met hun meting te maken kan hebben.
Dit komt omdat mijn andere vw dealer auto maasstad me had verteld dat ze die OBD helemaal
niet meer gebruiken omdat alles via bleutooth werkt heden.
Nu verteld deze chef van M. de Koning weer dat dat alleen maar kan als je een bleutooth
stick in die OBD stopt, dus mijn Vlaardingse dealer heeft mijn bus bij de laatste grote
beurt nooit uitkunnen lezen met die stick in die loze OBD als dat tenminste bij een beurt hoort.
Okay bus weer naar binnen, reed trouwens alsof er nooit wat aan de hand was geweest
Slot van de echte OBD af en ja hoor;
Diagnose kapotte verstuiver !
Verhaal, de computer signaleerd een kapotte verstuiver en stopt dan de motor om
schade te voorkomen, waterslag wel te verstaan !
Als er te veel diesel via die verstuiver op de zuiger komt breekt je krukas en heb
je nw. motor nodig , mwahhhh zou dat kunnen ?
Staat er nu is maandag klaar , voorzien van een nieuwe verstuiver
Heb maar niet gevraagd

Komt dit wel vaker voor na 120.000 km verstuiver die soms "hapert" ??