Dacht dat mijn T4 California Exclusive geheel roestvrij was, ontdek ik gisteren dat er toch een roestplekje zit vooraan(tegen de schuifdeur,waar hij de bocht naar binnen neemt) onder de geleider van de schuifdeur(de middelste, die op het koetswerk gemonteerd is).
Is deze moeilijk te verwijderen, dwz. zonder dat de deur er uit moet?
Als ik deze zelf kan demonteren, vindt ik wel een geschikte oplossing om de roest te verwijderen, en te herstellen, kan dan preventief een stukje folie over de herstelling kleven(zo van die transparante die ze gebruiken tegen steenslag)dan kan die roest, die volgens mij veroorzaakt is door schuren van de geleider tegen het koetswerk, niet meer terugkomen.
Iemand betere suggesties?
Groeten,
Frank
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Schuifdeurgeleider
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Schuifdeurgeleider
schuifdeur naar achteren toe verwijderen.
Vanaf de binnenzijde de schuifdeur rail verwijderen,
Pas dan kun je er goed bij..om het fatsoenlijk op te lossen.
Vanaf de binnenzijde de schuifdeur rail verwijderen,
Pas dan kun je er goed bij..om het fatsoenlijk op te lossen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Schuifdeurgeleider
Een handige tip is om een klein gaatje te boren in die stelplaat waarin een spijker past, zo weet je zeker dat je schuifdeur bij montage weer op de goede plek komt.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:09
Re: Schuifdeurgeleider
Serieus klusje, moet die deur er helemaal uit?Multivan Generation schreef:schuifdeur naar achteren toe verwijderen.
Vanaf de binnenzijde de schuifdeur rail verwijderen,
Pas dan kun je er goed bij..om het fatsoenlijk op te lossen.
Ik dacht dat die geleider maar op 2 plaatsen vastzat, van voor en achteraan.
Dus dat wordt een paar uur demontage, als je ooit al een Westfalia Exclusive binnenin al gezien hebt

Groeten,
Frank
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Schuifdeurgeleider
De schuifdeurrail zit vast aan de binnenzijde met schroeven , je zal dus wat demontagewerk hebben in je Exclusive vrees ik.Frank & Dominique schreef:Serieus klusje, moet die deur er helemaal uit?Multivan Generation schreef:schuifdeur naar achteren toe verwijderen.
Vanaf de binnenzijde de schuifdeur rail verwijderen,
Pas dan kun je er goed bij..om het fatsoenlijk op te lossen.
Ik dacht dat die geleider maar op 2 plaatsen vastzat, van voor en achteraan.
Dus dat wordt een paar uur demontage, als je ooit al een Westfalia Exclusive binnenin al gezien hebt![]()
Groeten,
Frank
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Schuifdeurgeleider
schuifdeurgeleider zit met 5 draadeindjes door de carosserie gestoken,
en aan de binnenzijde zitten er een ringetje en een moertje om de draadeindjes.
In mijn geval zou het zijn, of je doet het goed,
of je doet het niet..
Met lapwerk kom je het later weer tegen.
en aan de binnenzijde zitten er een ringetje en een moertje om de draadeindjes.
In mijn geval zou het zijn, of je doet het goed,
of je doet het niet..
Met lapwerk kom je het later weer tegen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:09
Re: Schuifdeurgeleider
Multivan Generation schreef:schuifdeurgeleider zit met 5 draadeindjes door de carosserie gestoken,
en aan de binnenzijde zitten er een ringetje en een moertje om de draadeindjes.
In mijn geval zou het zijn, of je doet het goed,
of je doet het niet..
Met lapwerk kom je het later weer tegen.
Ben ook wel plannens om het goed aan te pakken, heb binnenin al in de kastjes gekeken en gelukkig is er een uitsparing gemaakt in de wandjes waar ik de boutjes van de schuifdeurgeleider zie zitten, dus dat valt mee.
Nu heb ik 2 opties, ofwel begin ik er zelf aan, en maak ik met een dremeltje alles clean, zet er een zinkspray op daarna spuitplamuur en aflakken(kan perfect op de randjes afplakken, zodat je niets ziet).
Tweede optie is, dit uitbesteden, ken een goede koetswerkhersteller waar ik 100% vertrouwen in heb, deze zal dit plekje dan zandstralen, en vakkundig herspuiten, zou graag wanneer de lak er opstaat een stuk transparante folie onder de geleider kleven(zie je niets van) omdat ik vermoed dat de roest hier gekomen is door schuren van de geleider op de lak.