Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

te veel puf en slecht starten warme motor.

vragen over de T4
Plaats reactie
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

te veel puf en slecht starten warme motor.

Bericht door arjantdi »

ik heb een tijdje geleden mn inpuitpomp vervangen en afgesteld.. helemaal perfect.
nu begint de turbo behoorlijk te fluiten en te sissen bij acceleratie of zware belasting, en hij trekt veel harder als normaal.. heel leuk natuurlijk, maar het verschil is een beetje te.. begin zo te vrezen voor mn koppeling.
vandaag naar hilzingen gereden (thv zwitserse grens) en heuveltje trekt ie super. hij roet een beetje, niet te gek veel..
topsnelheid 180 op de teller en 175 op de gps.
niets dan positief zou je zeggen.. maar ik vrees voor mn koppeling en hij start warm slecht. duurt een seconde of 3 voor ie aanslaat.
ook het verbruik is gestegen van 1 op 10 naar 1 op 9
ik heb al gezocht naar een luchtlekkage, maar zo snel niets kunnen vinden.. (wat overgens vermogen toename niet verklaard)
iemand hier ervaring mee?
zo van het 1 op het andere moment begon ie gewoon merkbaar harder te trekken, en de turbo staat te sissen en te puffen als of het een zwaar opgevoerde auto is..
het is een 96er 2.5tdi acv 102 pk standaard, ongechipt, egr dicht, luchtfiter pijp eruit, brandstofpomp mooi op tijd, geen powerboxen of tuning zooi..
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: te veel puf en slecht starten warme motor.

Bericht door Rotor »

Als het nu 1 april was zou ik het begrijpen. :bifun
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: te veel puf en slecht starten warme motor.

Bericht door arjantdi »

nee, dit is echt geen grap of gevoelskwestie dat ie meer ''turbo'' geluid maakt. ik sta hier met een vol beladen bus die harder loopt en trekt als ooit te voren.. ik zal eens kijken of ik een foto kan uploaden van mn teller
[imghttp://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/72164_637539876261314_716700675_n.jpg][/img]
nou zegt dit niets, want dit heb ik op een goeie dag in downhil duitsland ook wel eens meegemaakt, maar dit is vol beladen, en niet heuveltje af.
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: te veel puf en slecht starten warme motor.

Bericht door sgsdebruijn »

Lekker slim zoveel toeren, zou dat niet snel doen.
Ben wel benieuwd wat het zou kunnen zijn, 3/8/11 oa uitlezen zou ik zeggen
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: te veel puf en slecht starten warme motor.

Bericht door DNS »

jan2009 schreef:Afbeelding
Toch best knap: 180 km/h op een lege tank. :lach

Een sissende en puffende turbo lijkt me nou niet echt een goed teken.
Ik zou inderdaad eens wat kanalen uit gaan lezen voor je zo door blijft blazen... anders wordt het misschien :werkaanT4
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: te veel puf en slecht starten warme motor.

Bericht door arjantdi »

over veel toeren draaien maak ik me geen zorgen. ik heb me zelfs nog enigsinds ingehouden, want het laatste stuk van deze trip viel de wereld echt 100km naar beneden leek het wel. als ik daar was gaan planken had ie misschien nog wel harder gedraaid.. maar ik heb me ingehouden. normaal rij ik altijd gemiddeld 150/160 en dat draait ie op zn sloffen bij een gebruik van 1 op 10.
helaas heb ik hier geen tijd om iets te vinden om hem uit te lezen, ik heb al even snel gekeken maar ik kon zo snel niets vinden.
als ik thuis ben ga ik hem uitlezen.
ik ben echt heel erg benieuwd, want normaal gezien als er wat stuk gaat oid dan gaat ie juist trager draaien enz enz..
maargoed dat slechte starten als ie warm is is natuurlijk ook niet goed. 's ochtens koud slaat ie aan bij de eerste tik..
en die tankmeter die heeft er geen zin meer in.. moet even dat weerstandje vervangen, maar er is zoveel dat even moet..
Plaats reactie