Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Standkachel

vragen over de T4
Plaats reactie
Ans Hogenboom
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 mei 2007, 23:00

Standkachel

Bericht door Ans Hogenboom »

Wij zijn op zoek naar Volkswagen California Coach en nu hebben we er eentje gezien maar zonder standkachel.

Vraagje, dit wordt onze eerste kampeerbus:
* gebruik je zo'n standkachel veel, is het echt nodig
* is het makkelijk achteraf zelf in te bouwen en aan hoeveel moet ik dan denken.

Groetjes,
Ans
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Bericht door Oskar 725 »

Hallo Ans,
Of je de stand kachel vaak gebruikt hangt af van het feit of je veel/vaak in het (vroege) voor,- of najaar wil kamperen. Zo ja, is een stand kachel zeer aangenaam/comfortabel.
Ook op dagen dat het in de zomer fris is, is een stand kachel best prettig.
Achteraf inbouwen kan altijd, is redelijk te doen natuurlijk afhankelijk van of je zelf handig bent of niet.
Inbouw set nieuw bij zelf doen kost +/- 900,-tot 1200,- euro.
gebruikt moet je toch ook rekenen op zo'n 600,- euro.
Hoop dat je hier wat mee kunt, :jump
Groet, Oskar.
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

standkachel

Bericht door Coen220 »

Hallo Ans

Zelf heb ik een California Coach met dieselkachel, welke ik slechts zelden gebruik.
Dat komt oa doordat als je op een Camping staat je de kachel alleen kan gebruiken als je vrij staat,ivm de stank.
Dus meestal gebruiken we dan een electrisch kacheltje of de vloerverwarmings mat.
De Diesel kachel gebruiken we alleen dus als we vrij staan ,en het is erg makkelijk als het s'winters koud is en de ruiten bevroren zijn dat zet ik hem een uurtje aan .

Hartelijke groeten
en veel plezier met de Coach
Coen 220
Gebruikersavatar
Dehler_Bert
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 feb 2007, 00:03
Locatie: Delft

Bericht door Dehler_Bert »

Hallo Ans,

Ik heb geen CC, maar een Dehler Optima, en ik moet zeggen dat een standkachel je leven in een camper wel erg veraangenaamt. Het kan soms erg koud zijn - ook zomers, bijv. in de bergen, slecht weer e.d. - en met je standkachel is het dan snel lekker warm. Overigens sta ik niet echt veel op een camping, maar als ik er sta gebruik ik ook daar de standkachel gewoon. Een klein rookpluimpje bij het aanslaan, daarna niet meer. Let op dat je twee typen hebt: Luchtstandverwarming en Waterstandverwarming. Het eerste type is beter geschikt voor gebruik als camper, het laatste beter als je voor je wegrijdt je auto op temperatuur wil hebben. Je kan ze ook allebei hebben.
Volgens mij moet je met inbouw (Eberspächer of Webasto) toch wel minimaal 1200 - 1800 EUR rekenen, tenzij je het zelf doet, met een tweedhandsexemplaar .

Succes, Bert
Gebruikersavatar
JMJ
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 feb 2007, 14:46
Locatie: Zeeland

Bericht door JMJ »

Sluit me bij Coen aan. Electrisch kacheltje op de camping is wel zo prettig. Heb ook een dieselkachel die gebruik ik om de bus in de winter te ontdooien...

JJ
Plaats reactie