Echter wat mij een aantal keren is opgevallen... het rij gedrag bij lage toeren.
Ik heb helaas geen toeren teller maar ik schat tussen de 1000 en 2000 rpm... wat mij opvalt is dat de auto wat schokkerig rijgedrag vertoond, als bijvoorbeeld direct van 1 naar 2 schakel en dan van daaruit gas ga geven.. in dat bepaalde toeren gebied komt ze slecht opgang.
Als ik normaal opschakel geen centje pijn..
Ik mag graag binnen de bebouwde 50Km/u in de 5e rijden maar dat wordt al snel lastig... dat is dus erg laag in de toeren maar verwacht eigenlijk dat dit best zou moeten kunnen ...met deze diesel.. zolang ik maar niet door trap vanuit de 5e...
Maar het beschreven gedrag komt voor bij alle versnellingen... in lage toeren...!
Dacht eerst dat het zou komen omdat door het bokken ik ook nog eens met mijn gas voet de zaak versterkte .. dus proef op de som en het gas naar de plank zodat ik daar niet het effect mee kon versterken, dat gaf geen soelaas... zodra het toerental iets oploopt is alles weer super smeuïg.
Zou dit een te vroege afstelling van de brandstof pomp kunnen zijn... ???
De auto wil prima van de plek ... tenminste bij verkeerslichten kan ik de optrekkende auto's prima bijhouden... Ik schakel altijd wel snel van de 1e naar de 2e... dus zijn de bokkige momenten daar ook het meest waar te nemen...
Of zie ik spoken en is dit een redelijk normaal gedrag van de motor...en moet ik gewoon iets hoger in de toeren rijden... (op zo moment is een toerenteller wel makkelijk.. maar ja...

Frans...