Heb net een T5 uit 2008 gekocht met een zwaar getinte achterruit d.m.v. folie. Die folie is erg netjes opgeplakt dus het is wellicht een optie af-fabriek. Maar ik heb toch liever een 'blanco' achterruit, al is het maar om de anti-verblindingsbinnenspiegel te laten werken
Weet iemand hoe je dit folie kunt verwijderen zonder de verwarmingsdraden te beschadigen?
Met vriendelijke groet,
Marten | T5 2008 130 pk enkele cabine | www.tandemclub.nl
Als de folie op de ruiten zit heb je de antiverblindingsstand op je spiegel ook niet nodig. Rijdt er eens een tijdje mee rond. Ik vind het veel prettiger rijden in het donker. Geen schitteringen meer van koplampen.
Af-fabriek ruiten zijn geplakt. Dan zou ik ze mooi laten zitten.
Ik heb ook een T5 128kw uit 8-2008 , met die ruitenfolie erop.
Ik moet er niet aan denken dat die folie eraf zou zijn.
Ideaal als gereedschap en spullen in je laadruimte liggen, niet zichtbaar door de folie, wel zo veilig tegen diefstal.
Ook wanneer je wel eens NIET handsfree zit te bellen is het dankzij de folie van achter niet te zien.
Ik denk dat je er even aan moet wennen, eenmaal gewend is het echt ideaal.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Zou het zeer zeker niet verwijderen als het er netjes op zit, heb het zelf er ook op en je merkt er niks van.
Hoe vaak kijk je dan nog in de achteruitkijk spiegel??
ktmkrik schreef:Zou het zeer zeker niet verwijderen als het er netjes op zit, heb het zelf er ook op en je merkt er niks van.
Hoe vaak kijk je dan nog in de achteruitkijk spiegel??
Met dank aan al diegenen die aanbevelen om de folie te laten zitten: ik kijk heel vaak (meerdere keren per minuut) in mijn binnen- en buitenspiegel omdat ik graag wil weten wat er om mij heen gebeurt.
Ik merk er zelf wel het nodige van, vooral dat ik me vaak goed moet concentreren op wat achter de auto te zien is omdat die folie veel licht wegneemt (da's natuurlijk ook de bedoeling ervan ...... ). Verder heb ik nog meer dan bij de vorige T5 last van de weerspiegeling van de ruit in het tussenschot doordat de achterruit zo donker is. Dus na een paar weken ervaring ben ik met die folie per saldo niet zo blij. Maar ja, bij mij is de auto vrijwel altijd leeg want ik gebruik hem volledig privé. Dus het "inkijkverhaal" (heel terecht als je de bus vaak vol hebt met dure spullen) telt voor mij niet zo. Iets anders is dat het weghalen van "fabrieksfolie" kennelijk lastig is dus daarom is het waarschijnlijk slimmer om het spul te laten zitten.
Met vriendelijke groet,
Marten | T5 2008 130 pk enkele cabine | www.tandemclub.nl
ktmkrik schreef:Zou het zeer zeker niet verwijderen als het er netjes op zit, heb het zelf er ook op en je merkt er niks van.
Hoe vaak kijk je dan nog in de achteruitkijk spiegel??
Met dank aan al diegenen die aanbevelen om de folie te laten zitten: ik kijk heel vaak (meerdere keren per minuut) in mijn binnen- en buitenspiegel omdat ik graag wil weten wat er om mij heen gebeurt.
Ik merk er zelf wel het nodige van, vooral dat ik me vaak goed moet concentreren op wat achter de auto te zien is omdat die folie veel licht wegneemt (da's natuurlijk ook de bedoeling ervan ...... ). Verder heb ik nog meer dan bij de vorige T5 last van de weerspiegeling van de ruit in het tussenschot doordat de achterruit zo donker is. Dus na een paar weken ervaring ben ik met die folie per saldo niet zo blij. Maar ja, bij mij is de auto vrijwel altijd leeg want ik gebruik hem volledig privé. Dus het "inkijkverhaal" (heel terecht als je de bus vaak vol hebt met dure spullen) telt voor mij niet zo. Iets anders is dat het weghalen van "fabrieksfolie" kennelijk lastig is dus daarom is het waarschijnlijk slimmer om het spul te laten zitten.
Misschien is het een idee om een camera achterop te zetten dan kun je de hele achterzijde zien, heb ik zelf ook en werkt perfect!
ronald tdi schreef:Dat is zo.
Maar is het makkelijk of kan dat beter door iemand gedaan worden die het dagelijks doet zoals bij carglass.
Persoonlijk denk ik dat je goedkoper uit bent door folie te laten plakken dan een ruit te wisselen waar je specifiek gereedschap voor nodig bent en ook nog eens kans hebt dat je de folie beschadigd.
Maar goed die beslissing moet je zelf even nemen daar ga ik me niet mee bemoeien.