Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
techniek die zeker ook in de T6 komt
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
techniek die zeker ook in de T6 komt
Ik kwam wat tegen:
http://emobility.volkswagen.de/de/de/pr ... logie.html
Kan bijna niet anders als dat het ook in een T6 beschikbaar komt.
Ruimte genoeg daarin voor een king-size accu-pack
Klik ook even op eT!
http://emobility.volkswagen.de/de/de/pr ... logie.html
Kan bijna niet anders als dat het ook in een T6 beschikbaar komt.
Ruimte genoeg daarin voor een king-size accu-pack
Klik ook even op eT!
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: techniek die zeker ook in de T6 komt
Ik geloof nooit dat vol elektrisch rijden toekomst heeft. Drama !!
Minimaal 3 uur laden , maximaal 150 km te rijden, stel je komt in de winter in een file - ongeval gebeurd , beetje kachel aan , ruitenwissers, koplampen aan en je kan hem op de vluchtstrook parkeren met een lege accu en lopend verder glibberend door de sneeuw en het ijs.
Een en al drama zoiets dus. Gaat gewoon massaal gebeuren , kan je op wachtten !
Wat is het dan wel ?
Dit is ook elektrisch , opladen in 3 minuten en 600 km max. en geen stroom wat ook vervuilend opgewekt wordt als basis;
ca 6 kg waterstof !! goed voor ca 600 km en het enige wat uit de uitlaat komt is schone stoom !!
http://www.autowereld.com/nieuws/autoni ... -consument" onclick="window.open(this.href);return false;
rijden op waterstof en een elektromotor voor de aandrijving !
Wees realistisch dit IS het gewoon !
Minimaal 3 uur laden , maximaal 150 km te rijden, stel je komt in de winter in een file - ongeval gebeurd , beetje kachel aan , ruitenwissers, koplampen aan en je kan hem op de vluchtstrook parkeren met een lege accu en lopend verder glibberend door de sneeuw en het ijs.
Een en al drama zoiets dus. Gaat gewoon massaal gebeuren , kan je op wachtten !
Wat is het dan wel ?
Dit is ook elektrisch , opladen in 3 minuten en 600 km max. en geen stroom wat ook vervuilend opgewekt wordt als basis;
ca 6 kg waterstof !! goed voor ca 600 km en het enige wat uit de uitlaat komt is schone stoom !!
http://www.autowereld.com/nieuws/autoni ... -consument" onclick="window.open(this.href);return false;
rijden op waterstof en een elektromotor voor de aandrijving !
Wees realistisch dit IS het gewoon !
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 13 jun 2014, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: techniek die zeker ook in de T6 komt
Is dus NIET zo.robertTREBOR schreef:Ik geloof nooit dat vol elektrisch rijden toekomst heeft. Drama !!
Minimaal 3 uur laden , maximaal 150 km te rijden
Kijk even bij de Volvo V60 plugin hybrid en bij VW eGolf.
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: techniek die zeker ook in de T6 komt
Beste M.V.
Ik heb het over VOL elektrisch rijden niet hybride, hybride = nog steeds met een benzine of diesel hulpmotor.
net als de opel ampera , leuk bedacht maar nog steeds een vieze stinkende vervuilende uitlaat.
---------------------------------------------------------------------------------------
BMW i3 , Renault Zoe , Nissan Leaf , dat zijn VOL elektrische auto's
3 uur laden en 150 km max. hou dat als richtlijn aan ik zit er niet veel naast.
en dan moet het niet regenen, vriezen of donker zijn want alles wat stroom gebruikt gaat van je actieradius af en
die is al veels te weinig , dus gewoon waardeloze shit om na 80 km al met een lege accu te staan als het tegenzit !
====
Bovendien wordt stroom voor 80% opgewekt door steenkool , aardgas en , aardolie
ca 5% kernenergie
en de rest windmolens zonnepanelen enz.
Dus op stroom rijden is jezelf voor de gek houden dat het schoon is !!
Op stroom rijden zou schoon zijn als je hem rechtstreeks oplaadt aan een windmolen of zonnepaneel,
Maar dat gaat nooit lukken in die 3 uurtjes
En s nachts kan je niet laden aan een zonnepaneel want dan levert dat zonnepaneel niets ,
en als er geen wind staat en je wil laden via die windmolen doet je auto het de volgende dag niet.
Gewoon een doodgeboren kindje dat elektrisch rijden, gaat het NOOIT worden.
--------------------------------------------------------------------------------------
waterstof is gewoon de oplossing, moet alleen veel goedkoper worden qua productie en
moet een groot netwerk van tankstations komen , maar dan houdt niets de opkomst van deze echt
schone energiebron meer tegen !
ca 6 kg waterstof tanken binnen 3 min. goed voor ca 600 km Ultra Schoon rijden.....alleen schoon
DRINKBAAR water uit de uitlaat !
Uiteraard kan ons land de enorme inkomsten uit de verkoop van brandstoffen niet missen,
volgens mij kost 1 ltr. benzine 0.40 inkoop ( in koeweit kost 1 ltr. benzine 18ct.) met alle belastingen accijns, heffingen , kwartje van Kok , betalen wij ca 1.60 Euro per liter. Dus stel dat we allemaal op waterstof gaan rijden is ons land binnen half jaar failliet. Er zal een compleet ander belastingstelsel moeten komen om de boel in evenwicht te houden.
Ook zullen alle raffinaderijen en olietransporteurs bijna de hele petrochemische industrie omvallen, het is
allemaal niet zo simpel als het lijkt.
http://www.autowereld.com/nieuws/autoni ... -consument" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb het over VOL elektrisch rijden niet hybride, hybride = nog steeds met een benzine of diesel hulpmotor.
net als de opel ampera , leuk bedacht maar nog steeds een vieze stinkende vervuilende uitlaat.
---------------------------------------------------------------------------------------
BMW i3 , Renault Zoe , Nissan Leaf , dat zijn VOL elektrische auto's
3 uur laden en 150 km max. hou dat als richtlijn aan ik zit er niet veel naast.
en dan moet het niet regenen, vriezen of donker zijn want alles wat stroom gebruikt gaat van je actieradius af en
die is al veels te weinig , dus gewoon waardeloze shit om na 80 km al met een lege accu te staan als het tegenzit !
====
Bovendien wordt stroom voor 80% opgewekt door steenkool , aardgas en , aardolie
ca 5% kernenergie
en de rest windmolens zonnepanelen enz.
Dus op stroom rijden is jezelf voor de gek houden dat het schoon is !!
Op stroom rijden zou schoon zijn als je hem rechtstreeks oplaadt aan een windmolen of zonnepaneel,
Maar dat gaat nooit lukken in die 3 uurtjes
En s nachts kan je niet laden aan een zonnepaneel want dan levert dat zonnepaneel niets ,
en als er geen wind staat en je wil laden via die windmolen doet je auto het de volgende dag niet.
Gewoon een doodgeboren kindje dat elektrisch rijden, gaat het NOOIT worden.
--------------------------------------------------------------------------------------
waterstof is gewoon de oplossing, moet alleen veel goedkoper worden qua productie en
moet een groot netwerk van tankstations komen , maar dan houdt niets de opkomst van deze echt
schone energiebron meer tegen !
ca 6 kg waterstof tanken binnen 3 min. goed voor ca 600 km Ultra Schoon rijden.....alleen schoon
DRINKBAAR water uit de uitlaat !
Uiteraard kan ons land de enorme inkomsten uit de verkoop van brandstoffen niet missen,
volgens mij kost 1 ltr. benzine 0.40 inkoop ( in koeweit kost 1 ltr. benzine 18ct.) met alle belastingen accijns, heffingen , kwartje van Kok , betalen wij ca 1.60 Euro per liter. Dus stel dat we allemaal op waterstof gaan rijden is ons land binnen half jaar failliet. Er zal een compleet ander belastingstelsel moeten komen om de boel in evenwicht te houden.
Ook zullen alle raffinaderijen en olietransporteurs bijna de hele petrochemische industrie omvallen, het is
allemaal niet zo simpel als het lijkt.
http://www.autowereld.com/nieuws/autoni ... -consument" onclick="window.open(this.href);return false;
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: techniek die zeker ook in de T6 komt
Och jee, wat een grote stappen snel thuis redeneringen hier...
Ik rij al jaren een Opel Ampera; elektrisch rijden is fanatastisch. Zo goed bevallen dat ik eind dit jaar een elektrische motor erbij koop
Betere accu techniek en een goed laadinfrastructuur zal er volgens mij echt voor gaan zorgen dat het een feestje wordt. Maar dat duurt nog wel even.
Ik rij al jaren een Opel Ampera; elektrisch rijden is fanatastisch. Zo goed bevallen dat ik eind dit jaar een elektrische motor erbij koop
Betere accu techniek en een goed laadinfrastructuur zal er volgens mij echt voor gaan zorgen dat het een feestje wordt. Maar dat duurt nog wel even.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: techniek die zeker ook in de T6 komt
Schoon water uit de uitlaat ja, maar hoe schoon is de productie van waterstof dan?robertTREBOR schreef:--------------------------------------------------------------------------------------
waterstof is gewoon de oplossing, moet alleen veel goedkoper worden qua productie en
moet een groot netwerk van tankstations komen , maar dan houdt niets de opkomst van deze echt
schone energiebron meer tegen !
ca 6 kg waterstof tanken binnen 3 min. goed voor ca 600 km Ultra Schoon rijden.....alleen schoon
DRINKBAAR water uit de uitlaat !
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: techniek die zeker ook in de T6 komt
VW:
EDIT: deze site is ook wel leuk: http://www.groen7.nl/
En op VW gebied: http://www.groen7.nl/eerste-volkswagen-xl1-uitgeleverd/
En voor de negatievelingen: http://www.groen7.nl/s-werelds-grootste ... amsterdam/
En voor een beetje positieve mensen: http://www.groen7.nl/volkswagen-golf-gt ... mt-eerder/
http://www.teslamotors.com/nl_NL/supercharger– Haushaltssteckdose: 10 bis 12 Stunden
– Wallbox: 6 bis 8 Stunden
– CCS-Ladesäule: bis zu 30 Minuten.
Mit dem Netzladekabel für normale Steckdosen haben Sie immer das richtige Kabel dabei.
Fürs schnelle Laden mit Gleichstrom gibt es einen Combostecker, der an der Schnellladesäule befestigt ist.
Das „Combined Charging System“ (CCS) ist international als Standard bestätigt.
EDIT: deze site is ook wel leuk: http://www.groen7.nl/
En op VW gebied: http://www.groen7.nl/eerste-volkswagen-xl1-uitgeleverd/
En voor de negatievelingen: http://www.groen7.nl/s-werelds-grootste ... amsterdam/
En voor een beetje positieve mensen: http://www.groen7.nl/volkswagen-golf-gt ... mt-eerder/
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: techniek die zeker ook in de T6 komt
Schitterend mooi model, repect voor Tesla ~!
Heb er met bewondering aantal keren naar staan te kijken.
Met zijn lengte van 4.97 langer dan een T5 die maar 4.89 meet.
Ook qua gewicht verslaat hij de T5 met zijn 2100 kg ! ruimschoots.
Helaas met zijn prijskaartje van ca 100.000 euro te duur om binnen het bereik van een groot publiek te komen.
Jammer dat zo een leuke auto zo duur is .
Zie en hele mooie " S 85 " op Marktplaats;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/tesl ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb er met bewondering aantal keren naar staan te kijken.
Met zijn lengte van 4.97 langer dan een T5 die maar 4.89 meet.
Ook qua gewicht verslaat hij de T5 met zijn 2100 kg ! ruimschoots.
Helaas met zijn prijskaartje van ca 100.000 euro te duur om binnen het bereik van een groot publiek te komen.
Jammer dat zo een leuke auto zo duur is .
Zie en hele mooie " S 85 " op Marktplaats;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/tesl ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: techniek die zeker ook in de T6 komt
Oviivo schreef:Och jee, wat een grote stappen snel thuis redeneringen hier...
Ik rij al jaren een Opel Ampera; elektrisch rijden is fanatastisch. Zo goed bevallen dat ik eind dit jaar een elektrische motor erbij koop
Betere accu techniek en een goed laadinfrastructuur zal er volgens mij echt voor gaan zorgen dat het een feestje wordt. Maar dat duurt nog wel even.
Beste Ovi
Ik heb niets over een hybride auto vermeld, niets dan lof over deze techniek.
Een elektrise motor die middels een benzine of dieselmotor wordt opgeladen en met KERS techniek erin waardoor
remenergie wordt omgezet in pure elektriciteit , die je weer kan gebruiken voor het optrekken , nix mis mee !
Ik heb het over puur elektrisch rijden en dan heb je te maken met een actieradius van 100 max. 150 km !!
En als het regent , ruitenwissers aan of vriest of je hebt de stoelverwarming aan en je radio sta je na 80 km al met een
lege accu langs de kant.
Ik zou met dagelijks vaak meer dan 150 / 200 km te rijden niets aan een vol elektrise auto hebben, mensen die
30 / 50 km per dag rijden kunnen er uitstekend mee uit de voeten uiteraard.
renault zoe , nissan leaf enz.
http://www.autoweek.nl/autoreview/37387 ... zoe-intens" onclick="window.open(this.href);return false;
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: techniek die zeker ook in de T6 komt
Gelukkig gaat het met de belastingen de goede kant op met deze voertuigen...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: techniek die zeker ook in de T6 komt
Het punt is inderdaad de accutechniek en laadinfrastructuur. Als die verbeteren, kun je wel vol-elektrisch door het leven. De Tesla haalt zo'n 400 km op 1 lading. Laat dat IRL 300 km zijn, dat is gewoon bruikbaar voor iedereen, zeker met 30 minuten laden voor opnieuw 200km +.robertTREBOR schreef:Oviivo schreef:Och jee, wat een grote stappen snel thuis redeneringen hier...
Ik rij al jaren een Opel Ampera; elektrisch rijden is fanatastisch. Zo goed bevallen dat ik eind dit jaar een elektrische motor erbij koop
Betere accu techniek en een goed laadinfrastructuur zal er volgens mij echt voor gaan zorgen dat het een feestje wordt. Maar dat duurt nog wel even.
Beste Ovi
Ik heb niets over een hybride auto vermeld, niets dan lof over deze techniek.
Een elektrise motor die middels een benzine of dieselmotor wordt opgeladen en met KERS techniek erin waardoor
remenergie wordt omgezet in pure elektriciteit , die je weer kan gebruiken voor het optrekken , nix mis mee !
Ik heb het over puur elektrisch rijden en dan heb je te maken met een actieradius van 100 max. 150 km !!
En als het regent , ruitenwissers aan of vriest of je hebt de stoelverwarming aan en je radio sta je na 80 km al met een
lege accu langs de kant.
Ik zou met dagelijks vaak meer dan 150 / 200 km te rijden niets aan een vol elektrise auto hebben, mensen die
30 / 50 km per dag rijden kunnen er uitstekend mee uit de voeten uiteraard.
renault zoe , nissan leaf enz.
http://www.autoweek.nl/autoreview/37387 ... zoe-intens" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu nog de prijs
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: techniek die zeker ook in de T6 komt
Heeft iemand al over nagedacht om zijn T4 of T5 om te bouwen naar elektrisch? De motor zal niet het grootste probleem zijn. Bijvoorbeeld de elektromotor uit de Volt en Ampera is met 150 pk 370 Nm sterker dan de 2.5L TDi (131 pk, 320 Nm). Het grootste probleem is nog steeds de accu. Maar dat wordt ieder jaar gelukkig beter. Ik hoop zelf dat over 5 jaar of zo,de accu zoveel beter is geworden dat er een accu bestaat dat je 300 km met het elektrische busje kan rijden. Dan even aan de snellader, die tegen die tijd overal staan, even lekker bakkie zetten en naar half uurtje weer verder met accu die dan alweer 80% vol zit.
Er zijn al wel mensen mee bezig! Bijvoorbeeld deze VW Samba bus: http://www.electricsamba.com/
Er zijn al wel mensen mee bezig! Bijvoorbeeld deze VW Samba bus: http://www.electricsamba.com/
Re: techniek die zeker ook in de T6 komt
The New Motion heef in Nl een T1 volelektrisch rijden. Dus het kan zeker.
Paar weken geleden het genot gehad om zelf in een Tesla te rijden. Die ervaring is eigenlijk de remedie om sceptici volledig óm te krijgen
Paar weken geleden het genot gehad om zelf in een Tesla te rijden. Die ervaring is eigenlijk de remedie om sceptici volledig óm te krijgen
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: techniek die zeker ook in de T6 komt
Kijk maar eens hier:
http://www.e-vw.blogspot.nl/
@ Oviivo,
was dat een witte?
Zo ja, niet te veel linksrijden dan he
http://www.e-vw.blogspot.nl/
@ Oviivo,
was dat een witte?
Zo ja, niet te veel linksrijden dan he
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: techniek die zeker ook in de T6 komt
Dit is wat ik noem een mooie demo
linkje
Daar is over nagedacht zeg..
Je auto zelf ombouwen naar elektrisch,
daarvan zijn voorbeelden van te zien op internet:
http://www.e-vw.blogspot.nl/2011/09/que ... links.html
Waar ik dan zelf aan zou denken,
is om een hobby-auto om te bouwen,
en te laden via de zonnepanelen op het dak.
Toertje doen in het weekend, kapje naar beneden en genieten van een fluisterstille auto
Het zou dan wel gaan om de techniek en niet om de kosten van alle componenten,
want echt goedkoop om het zelf te bouwen is het niet.
http://www.e-vw.blogspot.nl/search/label/Kostentabelle
Maar pioniersgeest is altijd mooi.
Hoewel, soms is het ook al zo te koop:
http://rebirthauto.com/
Het ontbreekt me echter aan tijd..
En wat zou de RDW in Nederland hier van vinden,
als je met een reeds omgebouwd vehikel bij de keuring komt?
En hoe zouden ze hiermee in België om gaan?
Voor de T6 en eT! zou de demonstratie zoals hierboven gelinkt,
wel eens een eye opener kunnen zijn..
groeten Peter
linkje
Daar is over nagedacht zeg..
Je auto zelf ombouwen naar elektrisch,
daarvan zijn voorbeelden van te zien op internet:
http://www.e-vw.blogspot.nl/2011/09/que ... links.html
Waar ik dan zelf aan zou denken,
is om een hobby-auto om te bouwen,
en te laden via de zonnepanelen op het dak.
Toertje doen in het weekend, kapje naar beneden en genieten van een fluisterstille auto
Het zou dan wel gaan om de techniek en niet om de kosten van alle componenten,
want echt goedkoop om het zelf te bouwen is het niet.
http://www.e-vw.blogspot.nl/search/label/Kostentabelle
Maar pioniersgeest is altijd mooi.
Hoewel, soms is het ook al zo te koop:
http://rebirthauto.com/
Het ontbreekt me echter aan tijd..
En wat zou de RDW in Nederland hier van vinden,
als je met een reeds omgebouwd vehikel bij de keuring komt?
En hoe zouden ze hiermee in België om gaan?
Voor de T6 en eT! zou de demonstratie zoals hierboven gelinkt,
wel eens een eye opener kunnen zijn..
groeten Peter