Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
koude start erg moeilijk
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 17 mei 2007, 14:11
- Locatie: gelderland
koude start erg moeilijk
Als de t4 tdi bj 1996 een hele nacht heeft stil gestaan dan gloei ik voor en dan hoest hij een keer en daarna ongeveer 40 seconden doorstarten en dan slaat hij aan. het lijkt wel of er geen brandstof is.
als ik hem die dag of s avonds nog een keer pak om weg te gaan is alles gewoon oke.
heb het probleem nu al 2 dagen en gisteren had ik nog iets van ja kan een keer maar vanmorgen deed hij het weer.
wie o wie kan mij vertellen wat het is hartelijk bedankt
Mike
als ik hem die dag of s avonds nog een keer pak om weg te gaan is alles gewoon oke.
heb het probleem nu al 2 dagen en gisteren had ik nog iets van ja kan een keer maar vanmorgen deed hij het weer.
wie o wie kan mij vertellen wat het is hartelijk bedankt
Mike
slecht aanslaan
Kijk eens naar de hoofdzekering,deze kan je vinden onder de motorkap boven de accu.
Het is een klein zwart kastje met daarin een strip ,maak deze eens goed schoon,ook de contakten .
sucses Coen
Het is een klein zwart kastje met daarin een strip ,maak deze eens goed schoon,ook de contakten .
sucses Coen
slecht aanslaan
Kijk eens naar de hoofdzekering,deze kan je vinden onder de motorkap boven de accu.
Het is een klein zwart kastje met daarin een strip ,maak deze eens goed schoon,ook de contakten .
sucses Coen
Het is een klein zwart kastje met daarin een strip ,maak deze eens goed schoon,ook de contakten .
sucses Coen
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 17 mei 2007, 14:11
- Locatie: gelderland
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 17 mei 2007, 14:11
- Locatie: gelderland
Re: slecht aanslaan
ik kijk er dalijk en anders vanavond even naar dank je welCoen220 schreef:Kijk eens naar de hoofdzekering,deze kan je vinden onder de motorkap boven de accu.
Het is een klein zwart kastje met daarin een strip ,maak deze eens goed schoon,ook de contakten .
sucses Coen
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 17 mei 2007, 14:11
- Locatie: gelderland
sloot niet aan
Ja dan zou je naar je voorgloei relais moeten kijken nr 102 .
Het is het grootste van alle relais ,en zit achter het handschoenkastje links.
Sucses Coen
Het is het grootste van alle relais ,en zit achter het handschoenkastje links.
Sucses Coen
- roelosaurus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 14:05
- Locatie: Borne
- Contacteer:
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 17 mei 2007, 14:11
- Locatie: gelderland
Ik heb de gloeiinstallatie nagekeken en de gloeibougie s zijn oke en ook het relais.
Vorige week heb ik na de problemen getankt en er ging 61 liter in de tank dus dwz dat er nog 19 liter in zat en toen was het probleem weg. vanmorgen had ik het weer en er zit nog zeker een ruime kwart tank in.
Nee ik heb niet op reserve gereden en ook niet bij een rare tank getankt ik tank altijd shell die zit op de hoek.
Zeker i
1 tot 2 keer per week tank ik.
Vorige week heb ik na de problemen getankt en er ging 61 liter in de tank dus dwz dat er nog 19 liter in zat en toen was het probleem weg. vanmorgen had ik het weer en er zit nog zeker een ruime kwart tank in.
Nee ik heb niet op reserve gereden en ook niet bij een rare tank getankt ik tank altijd shell die zit op de hoek.
Zeker i
1 tot 2 keer per week tank ik.
- blue i 452
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:32
- Locatie: Drenthe
Het zou ook heel goed je gecombineerde temperatuursensor kunnen zijn. Dat is een sensor die voor aan je motorblok zit. Die regelt als gecombineerde sensor de aansturing van de ventilator, maar....
die regelt ook of de motor voor de gloeibougies "aanvoelt" als koud of warm. Oftewel.. als deze een verkeerde waarde doorgeeft denkt de aansturing dat de motor nog warm is, dus niet gaat voorgloeien.
Blijkt veel voor te komen en is zelf makkelijk te vervangen. Kost ongeveer 28 Euro geloof ik. Zorg wel dat de motor koud is als je deze vervangt, anders krijg je hete koelvloeistof over je vingers heen en vul daarna je koelsysteem weer bij. Zorg dus dat je 1 a 2 liter koelvloeistof van de goeie soort bij de hand hebt.
die regelt ook of de motor voor de gloeibougies "aanvoelt" als koud of warm. Oftewel.. als deze een verkeerde waarde doorgeeft denkt de aansturing dat de motor nog warm is, dus niet gaat voorgloeien.
Blijkt veel voor te komen en is zelf makkelijk te vervangen. Kost ongeveer 28 Euro geloof ik. Zorg wel dat de motor koud is als je deze vervangt, anders krijg je hete koelvloeistof over je vingers heen en vul daarna je koelsysteem weer bij. Zorg dus dat je 1 a 2 liter koelvloeistof van de goeie soort bij de hand hebt.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:18
- Locatie: Zevenaar
T4, startproblemen, LPG
Hallo T4 experts.
Sinds ongeveer twee jaar rijden wij ook een T4 en hebben daar een LPG installatie in laten zetten.
De T4 is van '98, voormalig Douane en is volgens diverse mensen goed onderhouden ('zit motorisch goed in elkaar' krijgen we te horen).
Toch hebben we al twee jaar problemen met de motor en mn met het starten.
Nu zijn wij beiden absoluut niet technisch dus hebben wij graag vertrouwen in een goed garagebedrijf.
Maar na twee jaar begint de moed ons aardig in de schoenen te zakken.
We hebben fors geinvesteerd (oa. ook een hefdak laten plaatsen, draaibare voorstoelen etc).
De vraag is nu eigenlijk: weten jullie en goede garage die ervaring heeft met T4 en LPG? Ik wil de hoop nog niet opgeven en een kans wagen bij een andere garage.
We wonen in Zevenaar, dat ligt bij Arnhem in de buurt.
Alvast bedankt!
Groetjes Carolijn
Sinds ongeveer twee jaar rijden wij ook een T4 en hebben daar een LPG installatie in laten zetten.
De T4 is van '98, voormalig Douane en is volgens diverse mensen goed onderhouden ('zit motorisch goed in elkaar' krijgen we te horen).
Toch hebben we al twee jaar problemen met de motor en mn met het starten.
Nu zijn wij beiden absoluut niet technisch dus hebben wij graag vertrouwen in een goed garagebedrijf.
Maar na twee jaar begint de moed ons aardig in de schoenen te zakken.
We hebben fors geinvesteerd (oa. ook een hefdak laten plaatsen, draaibare voorstoelen etc).
De vraag is nu eigenlijk: weten jullie en goede garage die ervaring heeft met T4 en LPG? Ik wil de hoop nog niet opgeven en een kans wagen bij een andere garage.
We wonen in Zevenaar, dat ligt bij Arnhem in de buurt.
Alvast bedankt!
Groetjes Carolijn
Re: T4, startproblemen, LPG
Ik weet er niet 1 bij je in de buurt maar wel elders in Nederland, nl Garage Michels te Spijkenisse, deze heeft veel ervaring met lpg.......sterkte !!!carolijns@hotmail.com schreef:Hallo T4 experts.
Sinds ongeveer twee jaar rijden wij ook een T4 en hebben daar een LPG installatie in laten zetten.
De T4 is van '98, voormalig Douane en is volgens diverse mensen goed onderhouden ('zit motorisch goed in elkaar' krijgen we te horen).
Toch hebben we al twee jaar problemen met de motor en mn met het starten.
Nu zijn wij beiden absoluut niet technisch dus hebben wij graag vertrouwen in een goed garagebedrijf.
Maar na twee jaar begint de moed ons aardig in de schoenen te zakken.
We hebben fors geinvesteerd (oa. ook een hefdak laten plaatsen, draaibare voorstoelen etc).
De vraag is nu eigenlijk: weten jullie en goede garage die ervaring heeft met T4 en LPG? Ik wil de hoop nog niet opgeven en een kans wagen bij een andere garage.
We wonen in Zevenaar, dat ligt bij Arnhem in de buurt.
Alvast bedankt!
Groetjes Carolijn

