De laatste weken hoor ik (vooral met optrekken uit stilstand) een redelijk hard sissend geluid, meestal in de tweede versnelling. Zodra ik doorschakel is het geluid weg. Hoewel het niet goed te beoordelen is lijk ik op dat moment ook iets vermogen te verliezen. De ene keer is het sissend geluid vrij kort, de andere keer weer vrij lang, als in een hele versnelling.
Ik heb gezocht hier op het forum, maar kan zo niet direct iets vinden. Motor doet het verder prima, heb er ook al aardig wat kosten aan gehad zoals nieuwe cilinderkop, spruitstuk, etc. Zou dit ergens een lek kunnen zijn, in of rond de turbo? Ik weet er qua motortechniek helaas iets te weinig vanaf; als ik de motorkap open dan staat er voor mij voornamelijk: AFBLIJVEN

Het is een Multivan 2004, 174pk, 210d km, niet gechipped, netjes alle serviceintervals onderhoud. Misschien is het zo simpel als een slang/afdichter, ik hoop niet de turbo of intercooler. Mocht dit iemand bekend voorkomen dan hoor ik het graag. Laatst was al de aandrijving voor de airco stuk, en een regelapparaat in de bestuurdersdeur. Leuke wagen zo'n T5, maar ik heb er van ellende inmiddels maar een T4 bijgekocht. Te gek voor woorden eigenlijk, maar deze T4 uit 2000 vertrouw ik momenteel meer dan de Multivan. Gister was ook de accu weer leeg op onverklaarbare wijze met knipperend dashboard als gevolg, zucht..
vr grt
Lars