Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geen achteruit rij verlichting meer

vragen over de T4
Plaats reactie
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Geen achteruit rij verlichting meer

Bericht door Bikevouwer »

Ik werd er gisteren opmerkzaam op gemaakt dat mijn achteruitrij verlichting niet meer werkt, nu dacht ik in eerste instantie aan de lampjes, dus deze vervangen maar dat bracht geen soelaas, daarna gekeken of de zekering (nr14) in orde was, ook hier geen gebreken geconstateerd, nu vermoed ik dat het de schakelaar is, en ik wil deze er best even uit halen om daar een meting op te doen.
Maar om nu bedrading uit te sluiten zou ik graag willen weten of ik de 2 draden die op de schakelaar samen komen met elkaar kan verbinden om zodoende uit te sluiten dat er bedradings defecten zijn, en zodoende kan kijken of de verlichting dan wel gaat branden.
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33840
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Geen achteruit rij verlichting meer

Bericht door Multivan Generation »

Heb je zekering 8 al gecontroleerd?
Hangt van het bouwjaar af namelijk...
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Re: Geen achteruit rij verlichting meer

Bericht door Bikevouwer »

zekering 8 is heel en bouwjaar is 1998.
Kreeg het stekkertje er niet af getrokken er zit zo'n raar metalen draadje overheen, geen idee hoe dat los moet.
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Re: Geen achteruit rij verlichting meer

Bericht door Bikevouwer »

UPDATE:
Stekkertje los gekregen en de 2 draadjes met elkaar verbonden dmv een splitpen iets uit elkaar te halen en deze over de contacten in de stekker te plaatsen, daarna contact aan en voila de lichten branden weer.
Conclusie:
Schakelaar op de versnellingsbak is kapot, nieuwe besteld en opgehaald, de schakelaar moest 17 euro kosten bij de stealer.
Ik heb nog gevraagd wat dat ding nog meer deed voor dat geld als alleen iets aan en uit schakelen, maar daar kreeg ik geen antwoord op.
Is geen speciale handeling voor om de schakelaar te vervangen gewoon eruit draaien en er weer indraaien.
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: Geen achteruit rij verlichting meer

Bericht door slopelrijder »

Ha leuk, ik weet wie je bent! Grappig je hier te vinden en te lezen.
(In de nabije toekomst in mijn groene T4 de intercooler inbouwen)
Mijn dank voor de hulp!
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Re: Geen achteruit rij verlichting meer

Bericht door Bikevouwer »

slopelrijder schreef:Ha leuk, ik weet wie je bent! Grappig je hier te vinden en te lezen.
(In de nabije toekomst in mijn groene T4 de intercooler inbouwen)
Mijn dank voor de hulp!
Ja inderdaad, leuk je even gesproken te hebben, en geen dank. Was een kleine moeite.
Groet Jeroen
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Re: Geen achteruit rij verlichting meer

Bericht door Bikevouwer »

Bleek inderdaad de schakelaar op de bak te zijn, deze vervangen en nu heb ik weer licht als de bus in de achteruit gezet word, was even pielen om het stekkertje er weer op te krijgen omdat de nieuwe schakelaar een kwart slag gedraaid zat, maar het belangrijkste is dat het me gelukt is .!!
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Jan 165
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2007, 21:11

Re: Geen achteruit rij verlichting meer

Bericht door Jan 165 »

hoi de schakelaar op de bak vernieuwen gr jan
Plaats reactie